Någon som har handlat från Bildelaronline24.se mfl?
Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 19
  1. #1
    Livsnjutare Dee_catis avatar
    Namn
    Anders W
    Reg.datum
    feb 2002
    Ort
    Arboga
    Inlägg
    2 758

    Någon som har handlat från Bildelaronline24.se mfl?

    Jag sitter och letar bildelar till några av mina bilar och även om priserna på skruvat.se är låga så är de betydligt lägre på några andra sidor jag fick fram när jag googlade.
    Det är dock sidor med bas i utlandet, vilket land vet jag dock inte. Men det är ju bland annat Bremboskivor för halva pengen mot i Sverige, om man får tro det priset man får fram?
    Kolla några av mina exempel här under och ge gärna lite tips på om man törs handla från dessa sidor. Jag ska testa beställa bromskiva och ok till isbilen först tänkte jag, då blir det inte så många hundralappar man går miste om ifall det är bluff eller dylikt.

    BREMBO Bromsskiva framaxel Ventilerad inifrån (09.5870.34) - CITROËN, FIAT, PEUGEOT
    Sats om 2 bromsskivor BREMBO - 09.5870.34 till din bil lägsta priser - Bromsar - Bromsskivor - Bromsskiva fram - Sats om 2 bromsskivor - 09.5870.34
    Utför allt inom bygg i Mälardalen, pm:a vid intresse.

  2. #2
    Registered User
    Namn
    Lasse Eklund
    Reg.datum
    jun 2002
    Ort
    uppsala
    Inlägg
    75
    Inte så att det bara gäller en Bromskiva för det priset då ? står ju Bromskiva på sidan..
    Mvh

  3. #3
    Registered User jips avatar
    Namn
    Jesper P
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    287
    Jag brukar handla mkt bromsskivor på tyska eBay. Senast Brembo Max till 525 E34 för 1000kr. Tror en skiva ligger på det i Sverige om man inte har kontakter.
    BMW E30 V8 -86
    BMW Alpina B3 3.0 -94

  4. #4
    Registered User
    Namn
    MathiasS
    Reg.datum
    jan 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    346
    Har handlat skivor och belägg till två bilar på bildelaronline24. Halva priset mot tex autoexperten, boschprylar denna gång. Fungerade väldigt bra och jag kommer handla där igen.

  5. #5
    Livsnjutare Dee_catis avatar
    Namn
    Anders W
    Reg.datum
    feb 2002
    Ort
    Arboga
    Inlägg
    2 758
    Citat Ursprungligen postat av Lasse E Visa inlägg
    Inte så att det bara gäller en Bromskiva för det priset då ? står ju Bromskiva på sidan..
    Mvh
    Absolut, men priserna i Sverige brukar också vara per styck så det är fortfarande halva priset. Skillnaden är att de ofta säljs i par i Sverige, där kan man köpa styck och jag ska bara ha en till Subarun då den har gått av på mitten.
    Bromsok för 1200:-, billigaste i Sverige 1600:-.

    Fint, då ska jag beställa därifrån och se om man får några grejer


    Skönt att totalkostnaden för kamremskit, bromskivor/belägg, trummor/backar, vattenpump, hjullager x2 är över halva priset (ca 4000:-) jämfört med skruvat.se. Vill inte ens tänka på vad skillnaden blir mot Mekonomen...
    Utför allt inom bygg i Mälardalen, pm:a vid intresse.

  6. #6
    Jeep Driver D.Bs avatar
    Namn
    Daniel B
    Reg.datum
    maj 2001
    Ort
    Borås
    Inlägg
    164
    Handlat från mister-auto.se en gång , skivor å belägg till en passat.
    Funkade kanon, tog en vecka å få hem grejorna.

  7. #7
    Registered User
    Namn
    MathiasS
    Reg.datum
    jan 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    346
    Citat Ursprungligen postat av D.B Visa inlägg
    Handlat från mister-auto.se en gång , skivor å belägg till en passat.
    Funkade kanon, tog en vecka å få hem grejorna.
    Bildelaronline24 är MYCKET billigare på exakt samma delar (i mitt fall jämförde jag bosch skivor och belägg).

  8. #8
    Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    1 117
    OffTopic så det skriker om det, men ändå...

    BildelarOnline24.se är ju ett fruktansvärt dåligt namn. Andas knappast seriositet. Jag hade typ köpt "BildelarOnline.se", men vad tillför 24:an? Allting på nätet är väl ändå online dygnet runt?

    Nåja. Nu svamlar jag bara!

  9. #9
    Rattvridare ThomasTs avatar
    Namn
    Thomas T
    Reg.datum
    dec 2001
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 449
    Citat Ursprungligen postat av Dee_cati Visa inlägg
    Jag sitter och letar bildelar till några av mina bilar och även om priserna på skruvat.se är låga så är de betydligt lägre på några andra sidor jag fick fram när jag googlade.
    Det är dock sidor med bas i utlandet, vilket land vet jag dock inte. Men det är ju bland annat Bremboskivor för halva pengen mot i Sverige, om man får tro det priset man får fram?
    Kolla några av mina exempel här under och ge gärna lite tips på om man törs handla från dessa sidor. Jag ska testa beställa bromskiva och ok till isbilen först tänkte jag, då blir det inte så många hundralappar man går miste om ifall det är bluff eller dylikt.
    Det är Onlineshop für Autoteile. KFZ-Teile günstig: Autoersatzteile und Fahrzeugteile kaufen. som ligger bakom Bildelaronline24.se och som man beställer ifrån.

    Jag beställde nyligen nya skivor och belägg till Volvon, Mekonomen skulle ha drygt 4500kr och det kostade 2080kr inkl frakt ifrån dem(Ate skivor och belägg). Tog en vecka att få hem prylarna.

    .
    Porsche 964 C2

  10. #10
    Registered User
    Namn
    MathiasS
    Reg.datum
    jan 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    346
    Citat Ursprungligen postat av floppa08 Visa inlägg
    OffTopic så det skriker om det, men ändå...

    BildelarOnline24.se är ju ett fruktansvärt dåligt namn. Andas knappast seriositet. Jag hade typ köpt "BildelarOnline.se", men vad tillför 24:an? Allting på nätet är väl ändå online dygnet runt?

    Nåja. Nu svamlar jag bara!
    Ja, det var bara svammel faktiskt.

    Men, av någon märklig anledning så är "24" väldigt vanligt på hos tyska näthandlare. Fråga mig inte varför. För min del får dom kalla sig peppesbodega.se om dom vill bara dom håller dessa priser och leveranstider....

  11. #11
    Registered User
    Namn
    Rikard A
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Falköping
    Inlägg
    5
    Har handlat på bo24 flera gånger, fungerar huuur bra som helst. Speciellt till tyska märken är det sjukt billigt, tar oftast enbart 2 dagar från beställning tills de postar det till mig.

    Rekommenderas starkt!

  12. #12
    Livsnjutare Dee_catis avatar
    Namn
    Anders W
    Reg.datum
    feb 2002
    Ort
    Arboga
    Inlägg
    2 758
    Citat Ursprungligen postat av MatSo Visa inlägg
    Bildelaronline24 är MYCKET billigare på exakt samma delar (i mitt fall jämförde jag bosch skivor och belägg).
    Jag har jämfört Mister auto och bildelaronline24 och som du säger så är de mycket billigare på samma prylar. Det diffade ca 25-30% på nästan alla delar jag jämförde.

    Jag får återkomma när jag har beställt, tydligen fanns det flera storlekar på bromsskivorna
    Utför allt inom bygg i Mälardalen, pm:a vid intresse.

  13. #13
    Registered User
    Namn
    Ali
    Reg.datum
    feb 2017
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2
    https://www.bildelaronline24.se
    Varning, Skickar reservdelar som inte passar, ni blir besvikna och förlorar pengar!

    Ordernummer: 4235971, beställt den 9 januari 2017 kl 12:05.

    Jag varnar alla från dem så att inga fler skall drabbas som mig. De heter också Autodoc http://www.autodoc.se, http://www.bildelarstore.se, http://www.bildelar-online.se, http://www.bildelarexpert.se mm. De har flera sidor på internet för att locka kunder.

    Köp aldrig därifrån, de skickar fel reservdelar, jag har beställt en skärm till en Citröien Nemo (priset var 973.58 SEK​ ) och jag chattade med dem innan jag beställde och då då skickade mig två länkar till reservdelar som skulle passa min bil men det passade inte.

    När jag fick den och märkte att det inte skulle passa då sa de till mig att jag skulle returnera skärmen oskadat och i sin original förpackning vilket jag gjorde och det kostade mig 450 kr (returkostnad) och nu när de har fått tillbaks skärmen de vill bara ge mig ett tillgodokvitto på 421,58 kr. Jag har betalat 973.58 kr (priset på skärm med frakt till Sverige) + 450 kr (returkostnad från Sverige till Tyskland), det blir totalt 1423,58 kr och nu säger de till mig att jag bara har 421.58 kr som tillgodokvitto ("vi kan erbjuda kostnaden på reservdelen, 421.58 kr. inte frakten") jag kommer bifoga hela chatthistoriken.

    I slutändan har jag förlorat 1002 kr och är tvungen att handla från dem för 421,58 kr för att utnyttja tillgodokvitto.

    Man får inte ens tillbaka pengarna utan ett tillgodokvitto och de skriver att man kan handla bromsbelägg, filter mm, man måste göra för man blir tvungen, annars glömmer man sina pengar.

    Här nere kommer hela chatthistoriken.

    Chatthistoriken (Efter jag beställt och ville bekräfta att de rekommenderar fel reservdelar)"


    (01:06:46) *** Ali joined the chat ***
    (01:06:47) Ali : Hej
    (01:07:12) Ali : HGC353
    (01:07:17) Ali : vänster skärm
    (01:09:48) Kundservice: Vi ber om ursäkt för att hålla dig väntar. Våra operatörer är upptagna för tillfället, lämna oss ett meddelande med din e-postadress och vi kommer att komma tillbaka till dig inom kort.
    (01:12:56) *** Kate joined the chat ***
    (01:13:03) Kate : hello
    (01:13:13) Kate : CITROËN NEMO 1.3 HDi 75 i Reg. datum 08/2012 Volym 1300 Tillv. datum 201201 Cyl. 4 Årsmodell 2012 Växellåda A Motorkod FHZ Bränsle Diesel Däck 185/65R15 Chassinummer VF7AAFHZXXXXXXXXX kW 55
    (01:13:15) Kate : is htis the car?
    (01:13:41) Ali : ja
    (01:13:49) Kate : ok, letm e check
    (01:14:51) Ali : okej
    (01:19:50) Kate : http://www.bildelaronline24.se/lnk-2051280
    (01:19:52) Kate : this will fit
    (01:22:57) Ali : no
    (01:23:17) Ali : I have already ordered this one and it does not fit
    (01:23:31) Ali : I have returned it today
    (01:23:47) Kate : ok, please provide the original part numbewr
    (01:23:52) Kate : and we will check according that one
    (01:24:04) Ali : abc123
    (01:24:15) Ali : how can I get the provided orginal number
    (01:24:17) Ali : ?
    (01:24:28) Kate : it is written on your car's wing
    (02:11:43) *** Ali left the chat ***"

    (Första meddelande, de skulle betala tillbaka hela summan och då förlorade jag bara 450 kr (returkostnaden))
    "Dear Customer,

    We received the package from you.
    We can save the amount of 973.58 SEK​ into your personal account from our website and you will get a 5% discount for the next order you will post with us.
    Considering that there are some spare parts like filters, brake system parts, belts, gaskets, oils, parts that have to be replaced every 10.000 - 30.000 km and we have a wide range of products at a reasonable price, we recommend you to save the amount of money on our website for future orders.

    Please inform us if you accept our offer.
    Best Regards,"


    (Andra meddelande, här har de ångrat sig)
    "Kära kund,
    vi ber om ursäkt, förra brevet var fel
    vi kan erbjuda kostnaden på reservdelen, 421.58 kr. inte frakten
    Du har möjlighet att spara dem och få deposition i ditt konto och rabatt för nästa beställning!
    Du kan beställa några filter, packningar , torkarblad, olje,tillbehörssatser osv.
    vi väntar på svaret, tack


    Vänliga Hälsningar,
    Alicia Hoffmann. tack



    Säte: Berlin;
    Handelsregistret Antal: tingsrätt Berlin, HRB 114.045 B;
    Moms Dnr: SE 502074585601"

    (tredje meddelande, mitt svar till dem)
    '"Hej,
    Nej, så bör ni inte agera, vi har stått för returkostnaden på cirka 400 kr och det var ERT FEL, jag har chatthistoriken kvar, ni sa att den här delen skall passa och det passade inte, ni sa att vi har ett tillgodokvitto på 973.58 SEK i tidigare mail och ni är ett stort företag som måste respektera/göra det ni säger, vi har en bilfirma och handlar ganska mycket från er så gör inte oss besvikna. Egentligen så bör ni tom stå för kostnaden på returen när det är ert fel."

    (fjärde meddelande, de bekräftat att jag bara får tillbaka 421,58 kr)
    "Hej !

    Kära kund ,

    Vi informera dig att vi returnera bara pengar på del , vi ärr inte leverans företag att betala for frakt ,

    Informera oss om du vill att frysa pengar i din profil ,
    Vi väta din svar,
    Best Regards, "

    Efter jag har ringt dem (Pratar bara engelska för de mesta) sa de att de ska utreda det som har hänt och några minuter efter fick jag detta meddelande via mail.

    (Sista meddelande)
    "Dear Customer,

    We want to inform you that the sum for the order included the price of the spare-part and the delivery of the spare-part.
    Our company refunded the price for the spare-part 421.58 SEK, however the price for the delivery 467 SEK is non-refundable.

    Thank you for understanding and have a nice day.
    Best regards,

    Autodoc GmbH"


    SE TILL ATT INTE BLI DRABBADE SOM MIG.

    - - - Uppdaterad - - -

    https://www.bildelaronline24.se
    Varning, Skickar reservdelar som inte passar, ni blir besvikna och förlorar pengar!

    Ordernummer: 4235971, beställt den 9 januari 2017 kl 12:05.

    Jag varnar alla från dem så att inga fler skall drabbas som mig. De heter också Autodoc http://www.autodoc.se, http://www.bildelarstore.se, http://www.bildelar-online.se, http://www.bildelarexpert.se mm. De har flera sidor på internet för att locka kunder.

    Köp aldrig därifrån, de skickar fel reservdelar, jag har beställt en skärm till en Citröien Nemo (priset var 973.58 SEK​ ) och jag chattade med dem innan jag beställde och då då skickade mig två länkar till reservdelar som skulle passa min bil men det passade inte.

    När jag fick den och märkte att det inte skulle passa då sa de till mig att jag skulle returnera skärmen oskadat och i sin original förpackning vilket jag gjorde och det kostade mig 450 kr (returkostnad) och nu när de har fått tillbaks skärmen de vill bara ge mig ett tillgodokvitto på 421,58 kr. Jag har betalat 973.58 kr (priset på skärm med frakt till Sverige) + 450 kr (returkostnad från Sverige till Tyskland), det blir totalt 1423,58 kr och nu säger de till mig att jag bara har 421.58 kr som tillgodokvitto ("vi kan erbjuda kostnaden på reservdelen, 421.58 kr. inte frakten") jag kommer bifoga hela chatthistoriken.

    I slutändan har jag förlorat 1002 kr och är tvungen att handla från dem för 421,58 kr för att utnyttja tillgodokvitto.

    Man får inte ens tillbaka pengarna utan ett tillgodokvitto och de skriver att man kan handla bromsbelägg, filter mm, man måste göra för man blir tvungen, annars glömmer man sina pengar.

    Här nere kommer hela chatthistoriken.

    Chatthistoriken (Efter jag beställt och ville bekräfta att de rekommenderar fel reservdelar)"


    (01:06:46) *** Ali joined the chat ***
    (01:06:47) Ali : Hej
    (01:07:12) Ali : HGC353
    (01:07:17) Ali : vänster skärm
    (01:09:48) Kundservice: Vi ber om ursäkt för att hålla dig väntar. Våra operatörer är upptagna för tillfället, lämna oss ett meddelande med din e-postadress och vi kommer att komma tillbaka till dig inom kort.
    (01:12:56) *** Kate joined the chat ***
    (01:13:03) Kate : hello
    (01:13:13) Kate : CITROËN NEMO 1.3 HDi 75 i Reg. datum 08/2012 Volym 1300 Tillv. datum 201201 Cyl. 4 Årsmodell 2012 Växellåda A Motorkod FHZ Bränsle Diesel Däck 185/65R15 Chassinummer VF7AAFHZXXXXXXXXX kW 55
    (01:13:15) Kate : is htis the car?
    (01:13:41) Ali : ja
    (01:13:49) Kate : ok, letm e check
    (01:14:51) Ali : okej
    (01:19:50) Kate : http://www.bildelaronline24.se/lnk-2051280
    (01:19:52) Kate : this will fit
    (01:22:57) Ali : no
    (01:23:17) Ali : I have already ordered this one and it does not fit
    (01:23:31) Ali : I have returned it today
    (01:23:47) Kate : ok, please provide the original part numbewr
    (01:23:52) Kate : and we will check according that one
    (01:24:04) Ali : abc123
    (01:24:15) Ali : how can I get the provided orginal number
    (01:24:17) Ali : ?
    (01:24:28) Kate : it is written on your car's wing
    (02:11:43) *** Ali left the chat ***"

    (Första meddelande, de skulle betala tillbaka hela summan och då förlorade jag bara 450 kr (returkostnaden))
    "Dear Customer,

    We received the package from you.
    We can save the amount of 973.58 SEK​ into your personal account from our website and you will get a 5% discount for the next order you will post with us.
    Considering that there are some spare parts like filters, brake system parts, belts, gaskets, oils, parts that have to be replaced every 10.000 - 30.000 km and we have a wide range of products at a reasonable price, we recommend you to save the amount of money on our website for future orders.

    Please inform us if you accept our offer.
    Best Regards,"


    (Andra meddelande, här har de ångrat sig)
    "Kära kund,
    vi ber om ursäkt, förra brevet var fel
    vi kan erbjuda kostnaden på reservdelen, 421.58 kr. inte frakten
    Du har möjlighet att spara dem och få deposition i ditt konto och rabatt för nästa beställning!
    Du kan beställa några filter, packningar , torkarblad, olje,tillbehörssatser osv.
    vi väntar på svaret, tack


    Vänliga Hälsningar,
    Alicia Hoffmann. tack



    Säte: Berlin;
    Handelsregistret Antal: tingsrätt Berlin, HRB 114.045 B;
    Moms Dnr: SE 502074585601"

    (tredje meddelande, mitt svar till dem)
    '"Hej,
    Nej, så bör ni inte agera, vi har stått för returkostnaden på cirka 400 kr och det var ERT FEL, jag har chatthistoriken kvar, ni sa att den här delen skall passa och det passade inte, ni sa att vi har ett tillgodokvitto på 973.58 SEK i tidigare mail och ni är ett stort företag som måste respektera/göra det ni säger, vi har en bilfirma och handlar ganska mycket från er så gör inte oss besvikna. Egentligen så bör ni tom stå för kostnaden på returen när det är ert fel."

    (fjärde meddelande, de bekräftat att jag bara får tillbaka 421,58 kr)
    "Hej !

    Kära kund ,

    Vi informera dig att vi returnera bara pengar på del , vi ärr inte leverans företag att betala for frakt ,

    Informera oss om du vill att frysa pengar i din profil ,
    Vi väta din svar,
    Best Regards, "

    Efter jag har ringt dem (Pratar bara engelska för de mesta) sa de att de ska utreda det som har hänt och några minuter efter fick jag detta meddelande via mail.

    (Sista meddelande)
    "Dear Customer,

    We want to inform you that the sum for the order included the price of the spare-part and the delivery of the spare-part.
    Our company refunded the price for the spare-part 421.58 SEK, however the price for the delivery 467 SEK is non-refundable.

    Thank you for understanding and have a nice day.
    Best regards,

    Autodoc GmbH"


    SE TILL ATT INTE BLI DRABBADE SOM MIG.

    - - - Uppdaterad - - -

    https://www.bildelaronline24.se
    Varning, Skickar reservdelar som inte passar, ni blir besvikna och förlorar pengar!

    Ordernummer: 4235971, beställt den 9 januari 2017 kl 12:05.

    Jag varnar alla från dem så att inga fler skall drabbas som mig. De heter också Autodoc http://www.autodoc.se, http://www.bildelarstore.se, http://www.bildelar-online.se, http://www.bildelarexpert.se mm. De har flera sidor på internet för att locka kunder.

    Köp aldrig därifrån, de skickar fel reservdelar, jag har beställt en skärm till en Citröien Nemo (priset var 973.58 SEK​ ) och jag chattade med dem innan jag beställde och då då skickade mig två länkar till reservdelar som skulle passa min bil men det passade inte.

    När jag fick den och märkte att det inte skulle passa då sa de till mig att jag skulle returnera skärmen oskadat och i sin original förpackning vilket jag gjorde och det kostade mig 450 kr (returkostnad) och nu när de har fått tillbaks skärmen de vill bara ge mig ett tillgodokvitto på 421,58 kr. Jag har betalat 973.58 kr (priset på skärm med frakt till Sverige) + 450 kr (returkostnad från Sverige till Tyskland), det blir totalt 1423,58 kr och nu säger de till mig att jag bara har 421.58 kr som tillgodokvitto ("vi kan erbjuda kostnaden på reservdelen, 421.58 kr. inte frakten") jag kommer bifoga hela chatthistoriken.

    I slutändan har jag förlorat 1002 kr och är tvungen att handla från dem för 421,58 kr för att utnyttja tillgodokvitto.

    Man får inte ens tillbaka pengarna utan ett tillgodokvitto och de skriver att man kan handla bromsbelägg, filter mm, man måste göra för man blir tvungen, annars glömmer man sina pengar.

    Här nere kommer hela chatthistoriken.

    Chatthistoriken (Efter jag beställt och ville bekräfta att de rekommenderar fel reservdelar)"


    (01:06:46) *** Ali joined the chat ***
    (01:06:47) Ali : Hej
    (01:07:12) Ali : HGC353
    (01:07:17) Ali : vänster skärm
    (01:09:48) Kundservice: Vi ber om ursäkt för att hålla dig väntar. Våra operatörer är upptagna för tillfället, lämna oss ett meddelande med din e-postadress och vi kommer att komma tillbaka till dig inom kort.
    (01:12:56) *** Kate joined the chat ***
    (01:13:03) Kate : hello
    (01:13:13) Kate : CITROËN NEMO 1.3 HDi 75 i Reg. datum 08/2012 Volym 1300 Tillv. datum 201201 Cyl. 4 Årsmodell 2012 Växellåda A Motorkod FHZ Bränsle Diesel Däck 185/65R15 Chassinummer VF7AAFHZXXXXXXXXX kW 55
    (01:13:15) Kate : is htis the car?
    (01:13:41) Ali : ja
    (01:13:49) Kate : ok, letm e check
    (01:14:51) Ali : okej
    (01:19:50) Kate : http://www.bildelaronline24.se/lnk-2051280
    (01:19:52) Kate : this will fit
    (01:22:57) Ali : no
    (01:23:17) Ali : I have already ordered this one and it does not fit
    (01:23:31) Ali : I have returned it today
    (01:23:47) Kate : ok, please provide the original part numbewr
    (01:23:52) Kate : and we will check according that one
    (01:24:04) Ali : abc123
    (01:24:15) Ali : how can I get the provided orginal number
    (01:24:17) Ali : ?
    (01:24:28) Kate : it is written on your car's wing
    (02:11:43) *** Ali left the chat ***"

    (Första meddelande, de skulle betala tillbaka hela summan och då förlorade jag bara 450 kr (returkostnaden))
    "Dear Customer,

    We received the package from you.
    We can save the amount of 973.58 SEK​ into your personal account from our website and you will get a 5% discount for the next order you will post with us.
    Considering that there are some spare parts like filters, brake system parts, belts, gaskets, oils, parts that have to be replaced every 10.000 - 30.000 km and we have a wide range of products at a reasonable price, we recommend you to save the amount of money on our website for future orders.

    Please inform us if you accept our offer.
    Best Regards,"


    (Andra meddelande, här har de ångrat sig)
    "Kära kund,
    vi ber om ursäkt, förra brevet var fel
    vi kan erbjuda kostnaden på reservdelen, 421.58 kr. inte frakten
    Du har möjlighet att spara dem och få deposition i ditt konto och rabatt för nästa beställning!
    Du kan beställa några filter, packningar , torkarblad, olje,tillbehörssatser osv.
    vi väntar på svaret, tack


    Vänliga Hälsningar,
    Alicia Hoffmann. tack



    Säte: Berlin;
    Handelsregistret Antal: tingsrätt Berlin, HRB 114.045 B;
    Moms Dnr: SE 502074585601"

    (tredje meddelande, mitt svar till dem)
    '"Hej,
    Nej, så bör ni inte agera, vi har stått för returkostnaden på cirka 400 kr och det var ERT FEL, jag har chatthistoriken kvar, ni sa att den här delen skall passa och det passade inte, ni sa att vi har ett tillgodokvitto på 973.58 SEK i tidigare mail och ni är ett stort företag som måste respektera/göra det ni säger, vi har en bilfirma och handlar ganska mycket från er så gör inte oss besvikna. Egentligen så bör ni tom stå för kostnaden på returen när det är ert fel."

    (fjärde meddelande, de bekräftat att jag bara får tillbaka 421,58 kr)
    "Hej !

    Kära kund ,

    Vi informera dig att vi returnera bara pengar på del , vi ärr inte leverans företag att betala for frakt ,

    Informera oss om du vill att frysa pengar i din profil ,
    Vi väta din svar,
    Best Regards, "

    Efter jag har ringt dem (Pratar bara engelska för de mesta) sa de att de ska utreda det som har hänt och några minuter efter fick jag detta meddelande via mail.

    (Sista meddelande)
    "Dear Customer,

    We want to inform you that the sum for the order included the price of the spare-part and the delivery of the spare-part.
    Our company refunded the price for the spare-part 421.58 SEK, however the price for the delivery 467 SEK is non-refundable.

    Thank you for understanding and have a nice day.
    Best regards,

    Autodoc GmbH"


    SE TILL ATT INTE BLI DRABBADE SOM MIG.

    - - - Uppdaterad - - -

    https://www.bildelaronline24.se
    Varning, Skickar reservdelar som inte passar, ni blir besvikna och förlorar pengar!

    Ordernummer: 4235971, beställt den 9 januari 2017 kl 12:05.

    Jag varnar alla från dem så att inga fler skall drabbas som mig. De heter också Autodoc http://www.autodoc.se, http://www.bildelarstore.se, http://www.bildelar-online.se, http://www.bildelarexpert.se mm. De har flera sidor på internet för att locka kunder.

    Köp aldrig därifrån, de skickar fel reservdelar, jag har beställt en skärm till en Citröien Nemo (priset var 973.58 SEK​ ) och jag chattade med dem innan jag beställde och då då skickade mig två länkar till reservdelar som skulle passa min bil men det passade inte.

    När jag fick den och märkte att det inte skulle passa då sa de till mig att jag skulle returnera skärmen oskadat och i sin original förpackning vilket jag gjorde och det kostade mig 450 kr (returkostnad) och nu när de har fått tillbaks skärmen de vill bara ge mig ett tillgodokvitto på 421,58 kr. Jag har betalat 973.58 kr (priset på skärm med frakt till Sverige) + 450 kr (returkostnad från Sverige till Tyskland), det blir totalt 1423,58 kr och nu säger de till mig att jag bara har 421.58 kr som tillgodokvitto ("vi kan erbjuda kostnaden på reservdelen, 421.58 kr. inte frakten") jag kommer bifoga hela chatthistoriken.

    I slutändan har jag förlorat 1002 kr och är tvungen att handla från dem för 421,58 kr för att utnyttja tillgodokvitto.

    Man får inte ens tillbaka pengarna utan ett tillgodokvitto och de skriver att man kan handla bromsbelägg, filter mm, man måste göra för man blir tvungen, annars glömmer man sina pengar.

    Här nere kommer hela chatthistoriken.

    Chatthistoriken (Efter jag beställt och ville bekräfta att de rekommenderar fel reservdelar)"


    (01:06:46) *** Ali joined the chat ***
    (01:06:47) Ali : Hej
    (01:07:12) Ali : HGC353
    (01:07:17) Ali : vänster skärm
    (01:09:48) Kundservice: Vi ber om ursäkt för att hålla dig väntar. Våra operatörer är upptagna för tillfället, lämna oss ett meddelande med din e-postadress och vi kommer att komma tillbaka till dig inom kort.
    (01:12:56) *** Kate joined the chat ***
    (01:13:03) Kate : hello
    (01:13:13) Kate : CITROËN NEMO 1.3 HDi 75 i Reg. datum 08/2012 Volym 1300 Tillv. datum 201201 Cyl. 4 Årsmodell 2012 Växellåda A Motorkod FHZ Bränsle Diesel Däck 185/65R15 Chassinummer VF7AAFHZXXXXXXXXX kW 55
    (01:13:15) Kate : is htis the car?
    (01:13:41) Ali : ja
    (01:13:49) Kate : ok, letm e check
    (01:14:51) Ali : okej
    (01:19:50) Kate : http://www.bildelaronline24.se/lnk-2051280
    (01:19:52) Kate : this will fit
    (01:22:57) Ali : no
    (01:23:17) Ali : I have already ordered this one and it does not fit
    (01:23:31) Ali : I have returned it today
    (01:23:47) Kate : ok, please provide the original part numbewr
    (01:23:52) Kate : and we will check according that one
    (01:24:04) Ali : abc123
    (01:24:15) Ali : how can I get the provided orginal number
    (01:24:17) Ali : ?
    (01:24:28) Kate : it is written on your car's wing
    (02:11:43) *** Ali left the chat ***"

    (Första meddelande, de skulle betala tillbaka hela summan och då förlorade jag bara 450 kr (returkostnaden))
    "Dear Customer,

    We received the package from you.
    We can save the amount of 973.58 SEK​ into your personal account from our website and you will get a 5% discount for the next order you will post with us.
    Considering that there are some spare parts like filters, brake system parts, belts, gaskets, oils, parts that have to be replaced every 10.000 - 30.000 km and we have a wide range of products at a reasonable price, we recommend you to save the amount of money on our website for future orders.

    Please inform us if you accept our offer.
    Best Regards,"


    (Andra meddelande, här har de ångrat sig)
    "Kära kund,
    vi ber om ursäkt, förra brevet var fel
    vi kan erbjuda kostnaden på reservdelen, 421.58 kr. inte frakten
    Du har möjlighet att spara dem och få deposition i ditt konto och rabatt för nästa beställning!
    Du kan beställa några filter, packningar , torkarblad, olje,tillbehörssatser osv.
    vi väntar på svaret, tack


    Vänliga Hälsningar,
    Alicia Hoffmann. tack



    Säte: Berlin;
    Handelsregistret Antal: tingsrätt Berlin, HRB 114.045 B;
    Moms Dnr: SE 502074585601"

    (tredje meddelande, mitt svar till dem)
    '"Hej,
    Nej, så bör ni inte agera, vi har stått för returkostnaden på cirka 400 kr och det var ERT FEL, jag har chatthistoriken kvar, ni sa att den här delen skall passa och det passade inte, ni sa att vi har ett tillgodokvitto på 973.58 SEK i tidigare mail och ni är ett stort företag som måste respektera/göra det ni säger, vi har en bilfirma och handlar ganska mycket från er så gör inte oss besvikna. Egentligen så bör ni tom stå för kostnaden på returen när det är ert fel."

    (fjärde meddelande, de bekräftat att jag bara får tillbaka 421,58 kr)
    "Hej !

    Kära kund ,

    Vi informera dig att vi returnera bara pengar på del , vi ärr inte leverans företag att betala for frakt ,

    Informera oss om du vill att frysa pengar i din profil ,
    Vi väta din svar,
    Best Regards, "

    Efter jag har ringt dem (Pratar bara engelska för de mesta) sa de att de ska utreda det som har hänt och några minuter efter fick jag detta meddelande via mail.

    (Sista meddelande)
    "Dear Customer,

    We want to inform you that the sum for the order included the price of the spare-part and the delivery of the spare-part.
    Our company refunded the price for the spare-part 421.58 SEK, however the price for the delivery 467 SEK is non-refundable.

    Thank you for understanding and have a nice day.
    Best regards,

    Autodoc GmbH"


    SE TILL ATT INTE BLI DRABBADE SOM MIG.

    - - - Uppdaterad - - -

    https://www.bildelaronline24.se
    Varning, Skickar reservdelar som inte passar, ni blir besvikna och förlorar pengar!

    Ordernummer: 4235971, beställt den 9 januari 2017 kl 12:05.

    Jag varnar alla från dem så att inga fler skall drabbas som mig. De heter också Autodoc http://www.autodoc.se, http://www.bildelarstore.se, http://www.bildelar-online.se, http://www.bildelarexpert.se mm. De har flera sidor på internet för att locka kunder.

    Köp aldrig därifrån, de skickar fel reservdelar, jag har beställt en skärm till en Citröien Nemo (priset var 973.58 SEK​ ) och jag chattade med dem innan jag beställde och då då skickade mig två länkar till reservdelar som skulle passa min bil men det passade inte.

    När jag fick den och märkte att det inte skulle passa då sa de till mig att jag skulle returnera skärmen oskadat och i sin original förpackning vilket jag gjorde och det kostade mig 450 kr (returkostnad) och nu när de har fått tillbaks skärmen de vill bara ge mig ett tillgodokvitto på 421,58 kr. Jag har betalat 973.58 kr (priset på skärm med frakt till Sverige) + 450 kr (returkostnad från Sverige till Tyskland), det blir totalt 1423,58 kr och nu säger de till mig att jag bara har 421.58 kr som tillgodokvitto ("vi kan erbjuda kostnaden på reservdelen, 421.58 kr. inte frakten") jag kommer bifoga hela chatthistoriken.

    I slutändan har jag förlorat 1002 kr och är tvungen att handla från dem för 421,58 kr för att utnyttja tillgodokvitto.

    Man får inte ens tillbaka pengarna utan ett tillgodokvitto och de skriver att man kan handla bromsbelägg, filter mm, man måste göra för man blir tvungen, annars glömmer man sina pengar.

    Här nere kommer hela chatthistoriken.

    Chatthistoriken (Efter jag beställt och ville bekräfta att de rekommenderar fel reservdelar)"


    (01:06:46) *** Ali joined the chat ***
    (01:06:47) Ali : Hej
    (01:07:12) Ali : HGC353
    (01:07:17) Ali : vänster skärm
    (01:09:48) Kundservice: Vi ber om ursäkt för att hålla dig väntar. Våra operatörer är upptagna för tillfället, lämna oss ett meddelande med din e-postadress och vi kommer att komma tillbaka till dig inom kort.
    (01:12:56) *** Kate joined the chat ***
    (01:13:03) Kate : hello
    (01:13:13) Kate : CITROËN NEMO 1.3 HDi 75 i Reg. datum 08/2012 Volym 1300 Tillv. datum 201201 Cyl. 4 Årsmodell 2012 Växellåda A Motorkod FHZ Bränsle Diesel Däck 185/65R15 Chassinummer VF7AAFHZXXXXXXXXX kW 55
    (01:13:15) Kate : is htis the car?
    (01:13:41) Ali : ja
    (01:13:49) Kate : ok, letm e check
    (01:14:51) Ali : okej
    (01:19:50) Kate : http://www.bildelaronline24.se/lnk-2051280
    (01:19:52) Kate : this will fit
    (01:22:57) Ali : no
    (01:23:17) Ali : I have already ordered this one and it does not fit
    (01:23:31) Ali : I have returned it today
    (01:23:47) Kate : ok, please provide the original part numbewr
    (01:23:52) Kate : and we will check according that one
    (01:24:04) Ali : abc123
    (01:24:15) Ali : how can I get the provided orginal number
    (01:24:17) Ali : ?
    (01:24:28) Kate : it is written on your car's wing
    (02:11:43) *** Ali left the chat ***"

    (Första meddelande, de skulle betala tillbaka hela summan och då förlorade jag bara 450 kr (returkostnaden))
    "Dear Customer,

    We received the package from you.
    We can save the amount of 973.58 SEK​ into your personal account from our website and you will get a 5% discount for the next order you will post with us.
    Considering that there are some spare parts like filters, brake system parts, belts, gaskets, oils, parts that have to be replaced every 10.000 - 30.000 km and we have a wide range of products at a reasonable price, we recommend you to save the amount of money on our website for future orders.

    Please inform us if you accept our offer.
    Best Regards,"


    (Andra meddelande, här har de ångrat sig)
    "Kära kund,
    vi ber om ursäkt, förra brevet var fel
    vi kan erbjuda kostnaden på reservdelen, 421.58 kr. inte frakten
    Du har möjlighet att spara dem och få deposition i ditt konto och rabatt för nästa beställning!
    Du kan beställa några filter, packningar , torkarblad, olje,tillbehörssatser osv.
    vi väntar på svaret, tack


    Vänliga Hälsningar,
    Alicia Hoffmann. tack



    Säte: Berlin;
    Handelsregistret Antal: tingsrätt Berlin, HRB 114.045 B;
    Moms Dnr: SE 502074585601"

    (tredje meddelande, mitt svar till dem)
    '"Hej,
    Nej, så bör ni inte agera, vi har stått för returkostnaden på cirka 400 kr och det var ERT FEL, jag har chatthistoriken kvar, ni sa att den här delen skall passa och det passade inte, ni sa att vi har ett tillgodokvitto på 973.58 SEK i tidigare mail och ni är ett stort företag som måste respektera/göra det ni säger, vi har en bilfirma och handlar ganska mycket från er så gör inte oss besvikna. Egentligen så bör ni tom stå för kostnaden på returen när det är ert fel."

    (fjärde meddelande, de bekräftat att jag bara får tillbaka 421,58 kr)
    "Hej !

    Kära kund ,

    Vi informera dig att vi returnera bara pengar på del , vi ärr inte leverans företag att betala for frakt ,

    Informera oss om du vill att frysa pengar i din profil ,
    Vi väta din svar,
    Best Regards, "

    Efter jag har ringt dem (Pratar bara engelska för de mesta) sa de att de ska utreda det som har hänt och några minuter efter fick jag detta meddelande via mail.

    (Sista meddelande)
    "Dear Customer,

    We want to inform you that the sum for the order included the price of the spare-part and the delivery of the spare-part.
    Our company refunded the price for the spare-part 421.58 SEK, however the price for the delivery 467 SEK is non-refundable.

    Thank you for understanding and have a nice day.
    Best regards,

    Autodoc GmbH"


    SE TILL ATT INTE BLI DRABBADE SOM MIG.

    - - - Uppdaterad - - -

    https://www.bildelaronline24.se
    Varning, Skickar reservdelar som inte passar, ni blir besvikna och förlorar pengar!

    Ordernummer: 4235971, beställt den 9 januari 2017 kl 12:05.

    Jag varnar alla från dem så att inga fler skall drabbas som mig. De heter också Autodoc http://www.autodoc.se, http://www.bildelarstore.se, http://www.bildelar-online.se, http://www.bildelarexpert.se mm. De har flera sidor på internet för att locka kunder.

    Köp aldrig därifrån, de skickar fel reservdelar, jag har beställt en skärm till en Citröien Nemo (priset var 973.58 SEK​ ) och jag chattade med dem innan jag beställde och då då skickade mig två länkar till reservdelar som skulle passa min bil men det passade inte.

    När jag fick den och märkte att det inte skulle passa då sa de till mig att jag skulle returnera skärmen oskadat och i sin original förpackning vilket jag gjorde och det kostade mig 450 kr (returkostnad) och nu när de har fått tillbaks skärmen de vill bara ge mig ett tillgodokvitto på 421,58 kr. Jag har betalat 973.58 kr (priset på skärm med frakt till Sverige) + 450 kr (returkostnad från Sverige till Tyskland), det blir totalt 1423,58 kr och nu säger de till mig att jag bara har 421.58 kr som tillgodokvitto ("vi kan erbjuda kostnaden på reservdelen, 421.58 kr. inte frakten") jag kommer bifoga hela chatthistoriken.

    I slutändan har jag förlorat 1002 kr och är tvungen att handla från dem för 421,58 kr för att utnyttja tillgodokvitto.

    Man får inte ens tillbaka pengarna utan ett tillgodokvitto och de skriver att man kan handla bromsbelägg, filter mm, man måste göra för man blir tvungen, annars glömmer man sina pengar.

    Här nere kommer hela chatthistoriken.

    Chatthistoriken (Efter jag beställt och ville bekräfta att de rekommenderar fel reservdelar)"


    (01:06:46) *** Ali joined the chat ***
    (01:06:47) Ali : Hej
    (01:07:12) Ali : HGC353
    (01:07:17) Ali : vänster skärm
    (01:09:48) Kundservice: Vi ber om ursäkt för att hålla dig väntar. Våra operatörer är upptagna för tillfället, lämna oss ett meddelande med din e-postadress och vi kommer att komma tillbaka till dig inom kort.
    (01:12:56) *** Kate joined the chat ***
    (01:13:03) Kate : hello
    (01:13:13) Kate : CITROËN NEMO 1.3 HDi 75 i Reg. datum 08/2012 Volym 1300 Tillv. datum 201201 Cyl. 4 Årsmodell 2012 Växellåda A Motorkod FHZ Bränsle Diesel Däck 185/65R15 Chassinummer VF7AAFHZXXXXXXXXX kW 55
    (01:13:15) Kate : is htis the car?
    (01:13:41) Ali : ja
    (01:13:49) Kate : ok, letm e check
    (01:14:51) Ali : okej
    (01:19:50) Kate : http://www.bildelaronline24.se/lnk-2051280
    (01:19:52) Kate : this will fit
    (01:22:57) Ali : no
    (01:23:17) Ali : I have already ordered this one and it does not fit
    (01:23:31) Ali : I have returned it today
    (01:23:47) Kate : ok, please provide the original part numbewr
    (01:23:52) Kate : and we will check according that one
    (01:24:04) Ali : abc123
    (01:24:15) Ali : how can I get the provided orginal number
    (01:24:17) Ali : ?
    (01:24:28) Kate : it is written on your car's wing
    (02:11:43) *** Ali left the chat ***"

    (Första meddelande, de skulle betala tillbaka hela summan och då förlorade jag bara 450 kr (returkostnaden))
    "Dear Customer,

    We received the package from you.
    We can save the amount of 973.58 SEK​ into your personal account from our website and you will get a 5% discount for the next order you will post with us.
    Considering that there are some spare parts like filters, brake system parts, belts, gaskets, oils, parts that have to be replaced every 10.000 - 30.000 km and we have a wide range of products at a reasonable price, we recommend you to save the amount of money on our website for future orders.

    Please inform us if you accept our offer.
    Best Regards,"


    (Andra meddelande, här har de ångrat sig)
    "Kära kund,
    vi ber om ursäkt, förra brevet var fel
    vi kan erbjuda kostnaden på reservdelen, 421.58 kr. inte frakten
    Du har möjlighet att spara dem och få deposition i ditt konto och rabatt för nästa beställning!
    Du kan beställa några filter, packningar , torkarblad, olje,tillbehörssatser osv.
    vi väntar på svaret, tack


    Vänliga Hälsningar,
    Alicia Hoffmann. tack



    Säte: Berlin;
    Handelsregistret Antal: tingsrätt Berlin, HRB 114.045 B;
    Moms Dnr: SE 502074585601"

    (tredje meddelande, mitt svar till dem)
    '"Hej,
    Nej, så bör ni inte agera, vi har stått för returkostnaden på cirka 400 kr och det var ERT FEL, jag har chatthistoriken kvar, ni sa att den här delen skall passa och det passade inte, ni sa att vi har ett tillgodokvitto på 973.58 SEK i tidigare mail och ni är ett stort företag som måste respektera/göra det ni säger, vi har en bilfirma och handlar ganska mycket från er så gör inte oss besvikna. Egentligen så bör ni tom stå för kostnaden på returen när det är ert fel."

    (fjärde meddelande, de bekräftat att jag bara får tillbaka 421,58 kr)
    "Hej !

    Kära kund ,

    Vi informera dig att vi returnera bara pengar på del , vi ärr inte leverans företag att betala for frakt ,

    Informera oss om du vill att frysa pengar i din profil ,
    Vi väta din svar,
    Best Regards, "

    Efter jag har ringt dem (Pratar bara engelska för de mesta) sa de att de ska utreda det som har hänt och några minuter efter fick jag detta meddelande via mail.

    (Sista meddelande)
    "Dear Customer,

    We want to inform you that the sum for the order included the price of the spare-part and the delivery of the spare-part.
    Our company refunded the price for the spare-part 421.58 SEK, however the price for the delivery 467 SEK is non-refundable.

    Thank you for understanding and have a nice day.
    Best regards,

    Autodoc GmbH"


    SE TILL ATT INTE BLI DRABBADE SOM MIG.

  14. #14
    Registered User
    Namn
    Ali
    Reg.datum
    feb 2017
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2

    Varning , Skickar reservdelar som inte passar, ni blir besvikna och förlorar pengar!

    Citat Ursprungligen postat av Dee_cati Visa inlägg
    Jag sitter och letar bildelar till några av mina bilar och även om priserna på skruvat.se är låga så är de betydligt lägre på några andra sidor jag fick fram när jag googlade.
    Det är dock sidor med bas i utlandet, vilket land vet jag dock inte. Men det är ju bland annat Bremboskivor för halva pengen mot i Sverige, om man får tro det priset man får fram?
    Kolla några av mina exempel här under och ge gärna lite tips på om man törs handla från dessa sidor. Jag ska testa beställa bromskiva och ok till isbilen först tänkte jag, då blir det inte så många hundralappar man går miste om ifall det är bluff eller dylikt.

    BREMBO Bromsskiva framaxel Ventilerad inifrån (09.5870.34) - CITROËN, FIAT, PEUGEOT
    Sats om 2 bromsskivor BREMBO - 09.5870.34 till din bil lägsta priser - Bromsar - Bromsskivor - Bromsskiva fram - Sats om 2 bromsskivor - 09.5870.34

    https://www.bildelaronline24.se/
    Varning , Skickar reservdelar som inte passar, ni blir besvikna och förlorar pengar!
    Ordernummer: 4235971, beställt den 9 januari 2017 kl 12:05.

    Jag varnar alla från dem så att inga fler skall drabbas som mig. De heter också Autodoc http://www.autodoc.se, http://www.bildelarstore.se, http://www.bildelar-online.se, http://www.bildelarexpert.se mm. De har flera sidor på internet för att locka kunder.

    Köp aldrig därifrån, de skickar fel reservdelar, jag har beställt en skärm till en Citröien Nemo (priset var 973.58 SEK​ ) och jag chattade med dem innan jag beställde och då då skickade mig två länkar till reservdelar som skulle passa min bil men det passade inte.

    När jag fick den och märkte att det inte skulle passa då sa de till mig att jag skulle returnera skärmen oskadat och i sin original förpackning vilket jag gjorde och det kostade mig 450 kr (returkostnad) och nu när de har fått tillbaks skärmen de vill bara ge mig ett tillgodokvitto på 421,58 kr. Jag har betalat 973.58 kr (priset på skärm med frakt till Sverige) + 450 kr (returkostnad från Sverige till Tyskland), det blir totalt 1423,58 kr och nu säger de till mig att jag bara har 421.58 kr som tillgodokvitto ("vi kan erbjuda kostnaden på reservdelen, 421.58 kr. inte frakten") jag kommer bifoga hela chatthistoriken.

    I slutändan har jag förlorat 1002 kr och är tvungen att handla från dem för 421,58 kr för att utnyttja tillgodokvitto.

    Man får inte ens tillbaka pengarna utan ett tillgodokvitto och de skriver att man kan handla bromsbelägg, filter mm, man måste göra för man blir tvungen, annars glömmer man sina pengar.

  15. #15
    Evil Es avatar
    Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Upper East Side
    Inlägg
    4 957
    Billigast är bäst, eller hur!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •