Bilsnack
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 60
    Registered User
    Namn
    L.W
    Reg.datum
    aug 2009

Trängselskatt införs på Essingeleden 2016

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Trängselskatt införs på Essingeleden 2016

YAY! Nu får även alla ni som slipper pisset i stan smaka skattmasens långa balle! Grattis!
    Alla som generaliserar är idioter!

Zup Heenrys avatar
    Namn
    Henry A
    Reg.datum
    jul 2007
    En miljard kronor per år till förbifart Stockholm låter ju dock som något väldigt bra.
    1

Registered User
    Namn
    Anders P
    Reg.datum
    nov 2008
    Trängselsskatt a la Göteborg!
    Jorå jag vet att den ultimata politiska drömmen har varit att avgiftsbelägga Essingeleden långt innan det ens var tänkt att Göteborg skulle påtvingas trängselskatter. Göteborg var egentligen startskottet för om man skulle kunna skattebelägga en ren genomfartsled i praktiken, det verkar ha fungerat.

Fult javisst, nu förstår man tydligare att tanken inte är att motverka trängsel utan istället finna nya sätt att få in extra pengar, vad lämpar sig bättre än att skattebelägga något som inte går att undvika om man vill röra sig norr eller söder i Stockholmsregionen?

Vid rusningstrafiken på 30 kronor till och från (vilket blir 60 kronor), 5 dagar i veckan skulle bli 300 i veckan gånger 4 veckor vilket rör sig om 1200 kronor extra i månaden i straffbeskattning för att man pendlar från norr till söder eller viceversa, helt sjukt.

Om den berömda extra 1000-lappen i folks plånböcker ännu inte ätits upp av trafikförsäkringsskatten äts den garanterat upp här i Stockholmsregionen iallafall.

över 100 hästar!
    Namn
    Karl N
    Reg.datum
    jun 2006
    Citat Ursprungligen postat av Kugghjul Visa inlägg
    Trängselsskatt a la Göteborg!
    Jorå jag vet att den ultimata politiska drömmen har varit att avgiftsbelägga Essingeleden långt innan det ens var tänkt att Göteborg skulle påtvingas trängselskatter. Göteborg var egentligen startskottet för om man skulle kunna skattebelägga en ren genomfartsled i praktiken, det verkar ha fungerat.

Fult javisst, nu förstår man tydligare att tanken inte är att motverka trängsel utan istället finna nya sätt att få in extra pengar, vad lämpar sig bättre än att skattebelägga något som inte går att undvika om man vill röra sig norr eller söder i Stockholmsregionen?

Vid rusningstrafiken på 30 kronor till och från (vilket blir 60 kronor), 5 dagar i veckan skulle bli 300 i veckan gånger 4 veckor vilket rör sig om 1200 kronor extra i månaden i straffbeskattning för att man pendlar från norr till söder eller viceversa, helt sjukt.

Om den berömda extra 1000-lappen i folks plånböcker ännu inte ätits upp av trafikförsäkringsskatten äts den garanterat upp här i Stockholmsregionen iallafall.
    Det är inte påtvingat i Göteborg. Sen är det en ytterst liten andel som kommer upp i maxtaxa, se på hur det blev i Gbg.
    Kör lila Skoda

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Inte påtvingat?

hahahahhahahahha

(paus)

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHA

över 100 hästar!
    Namn
    Karl N
    Reg.datum
    jun 2006
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Inte påtvingat?

hahahahhahahahha

(paus)

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHA
    Folk valde en majoritet som är för västsvenska paketet och finansieringen av det samma.
    Kör lila Skoda

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Kommer regplåtsavskärmare, linser osv bli poppis igen? Mins att man såg en del modifikationer första året med trängselskatt i Sthlm.

Skurubron som är enda förbindelsen mellan Nacka och Värmdö får också avgift snart
    BILSNACK | crew

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Citat Ursprungligen postat av Kugghjul Visa inlägg
    Fult javisst, nu förstår man tydligare att tanken inte är att motverka trängsel utan istället finna nya sätt att få in extra pengar,
    Tillåt mig skratta ihjäl mig 879 987 gånger men vafan trodde ni egentligen? Klart som fan att det handlar om pengar...hur kan ens folk tro annat?

Registered User
    Namn
    Anders K
    Reg.datum
    jun 2006
    När ett antal huliganer ägnade sig åt sk. "Civil olydnad" och förstörde några vägskrapor hyllades deras initiativ av vänsterpartister och miljöpartister. Det sågs som en acceptabelt och initiativrikt sätt att protestera. Jag undrar om det ses som initiativrikt om någon förstörde några vägtullar?

Eηdlεss Powεr
    Namn
    Zam E
    Reg.datum
    feb 2010
    Jobb
    Livsnjutare
    Är inte förvånad direkt, det här var ju väntat.

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Vill ha ett svar på var man ska åka för att slippa betala ännu en ologisk skatt om man ska åka från Norra delen till Södra.

Trodde bara att det var sossarna som ville lägga skatt på Essingeleden. Om man nu ska lägga en avgift på den kan man ju lika gärna åka genom stan. Bra tänkt där.

Citat Ursprungligen postat av Heenry Visa inlägg
    En miljard kronor per år till förbifart Stockholm låter ju dock som något väldigt bra.
    Stod ju förbifart Stockholm "och satsningar på kollektivtrafik." Lär knappast bli en miljard till förbifart Stockholm, inte ens i närheten.

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    nu har jag iof råd att betala för att rulla in i stockholm dom få gångerna jag gör det oavsätt när.

men det är sjukt när man inte kan ta sig förbi skiten utan att det kostar.
    lider med er. samtidigt som jag ifrågar sätter kraftigt hur man ens orkar bo där..skulle dampa loss efter 1veckas pendling..

tar längre tid att åka 1mil än vad det tar för min kärring att ta sig till jobbet som ligger i köping och vi bor i örebro så långt åt andra hållet man kan komma tar 35-40minuter att åka dom 7milen =) 90väg i 1mil resten 110väg utan köer och skit ;-)

Registered Flusher
    Namn
    Alrik Palrik
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    miljonär
    som göteborgare måste jag säga att visst, det är inte så kul att betala trängselavgift men det är ändå betydligt roligare än att stå i bilköer.
    Stig Center - Centrum vid 17-tiden före tränselavgiften: 60min
    Stig Center - Centrum vid 17-tiden efter tränselavgiften: 10min

jag vet inte hur mkt mer krypkörningen denna sträcka kan kosta, men för enkelhetens skull säger vi 8kr.

Jag tänker såhär, hade det funnits en betalfil som jag hade fått betala 5kr för att få köra på, för att spara 50min färdtid? Troligen.
    Sugen på något sött? Drick glykol!
    Citat Ursprungligen postat av Invo Visa inlägg
    du *piper* riktigt högt varje gång.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Alriksson Visa inlägg
    som göteborgare måste jag säga att visst, det är inte så kul att betala trängselavgift men det är ändå betydligt roligare än att stå i bilköer.
    Stig Center - Centrum vid 17-tiden före tränselavgiften: 60min
    Stig Center - Centrum vid 17-tiden efter tränselavgiften: 10min

jag vet inte hur mkt mer krypkörningen denna sträcka kan kosta, men för enkelhetens skull säger vi 8kr.

Jag tänker såhär, hade det funnits en betalfil som jag hade fått betala 5kr för att få köra på, för att spara 50min färdtid? Troligen.
    Dessvärre är normalsituationen snart tillbaka hos Er och då är det lika illa som innan + att ni degar. Precis som hära i fjollträsk.

Mvh

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •