Bilsnack
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 31 till 44 av 44
    Zup Heenrys avatar
    Namn
    Henry A
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av -PLM- Visa inlägg
    Nu är du väldigt svart eller vit.
    Förgasarhojarna är riktigt fina de med, vad gäller enduro och cross har KTM gjort bra grejer. De startar alltid och är ofta bland de snabbaste. Jag har inte lika bra erfarenheter av de japanska när de gäller enduro.
    Just för att det är svart på vitt mycket bättre. Jag skulle kunna skriva spalt efter spalt om varför om du vill men jag tvivlar på att det är nödvändigt.
    1

VERY SLOW ZATZY USER
    Namn
    Crister Å
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Servicetekniker
    Citat Ursprungligen postat av Heenry Visa inlägg
    Just för att det är svart på vitt mycket bättre. Jag skulle kunna skriva spalt efter spalt om varför om du vill men jag tvivlar på att det är nödvändigt.
    Frågan är verkligen om en glad amatör MÅSTE ha det bästa?
    Är inte så att en helt ovan skulle veta om det är en förgasar eller insprutningshoj han sätter sig på.
    Visst, det är smidigt att slippa choken, bättre gasrespons, aldrig nå besvär att den får för mycket eller för lite soppa och att den dör för det osv.

Men utöver choken här, hur ofta drabbas man av de senare om förgasaren är schysst inställd?

Bad ass boys bad ass toys -PLM-s avatar
    Namn
    Peter E
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Ingenjör
    Citat Ursprungligen postat av Heenry Visa inlägg

Ok, då delar sig våra erfarenheter. Så mycket bättre tycker inte jag att det är att man behöver välja en nyare och dyrare modell, särskilt inte på den nivå trådskaparen verkar ligga på.

Kan du ärligt säga att du tycker att ex. en Kawa 450 -09 med insprutning är en bättre hoj än en KTM 450 från 05? Lite moppefuckovarning över flera inlägg här känner jag.
    potatoesmc.com

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Ok, då delar sig våra erfarenheter. Så mycket bättre tycker inte jag att det är att man behöver välja en nyare och dyrare modell, särskilt inte på den nivå trådskaparen verkar ligga på.

Kan du ärligt säga att du tycker att ex. en Kawa 450 -09 med insprutning är en bättre hoj än en KTM 450 från 05? Lite moppefuckovarning över flera inlägg här känner jag.
    Tyvärr så brukar gamla hojar som ägds av mindre seriösa motionärer vara mindre bra skötta med service som oljebyte , ventilkoll etc. vilket tenderar leda till dyra ras!

Just när staken tittar ut ur blocket som man känner att den billiga hojen vart dyr!

Med vänlig hälsning

VERY SLOW ZATZY USER
    Namn
    Crister Å
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Servicetekniker
    Citat Ursprungligen postat av sx-pojken Visa inlägg
    Tyvärr så brukar gamla hojar som ägds av mindre seriösa motionärer vara mindre bra skötta med service som oljebyte , ventilkoll etc. vilket tenderar leda till dyra ras!

Just när staken tittar ut ur blocket som man känner att den billiga hojen vart dyr!

Med vänlig hälsning
    Allt beror ju på vart man drar gränsen.
    Har man en gräns på 30k så kan man inte köpa nåt för 45-50k bara för att den kan vara bättre.
    Finns dom som säljer sina crossarna nyservade och nyrenoverade på märkesverkstad.
    Finns ruckel bland alla årsmodeller. Gäller att hålla ögon och öron öppna helt enkelt.

Nu när jag köpte min KTM SX-F 450 -09 i vintras så har jag en budget på 30k, och det skulle räcka till cross och all nödvändig utrustning. Hittade en i mina ögon i väldigt bra skick med få gångtimmar.
    Är verkligen supernöjd med mitt köp och har alltid startat superlätt och funkat kanon i alla lägen.
    Detta trots avsaknad av insprutning

Tror att TS inte har samma krav som du har direkt.
    Självklart vill man ha så schysst som möjligt, men jag tror att ekonomin styr lite också.
    Med tanke på att han är ute efter en enduromodell så får han automatiskt kolla efter lite äldre saker.

Registered User
    Namn
    Robin Å
    Reg.datum
    dec 2011
    Har en KTM 625 SXC som jag är riktigt nöjd med, funkar hyfsat på lättare crossbanor, går riktigt bra i skogen, och kung på grusvägar.
    Har inget motardkit på men pendlar dagligen på sommaren med offroaddäck, funkar kanon.

Funderar på att antingen skaffa motardkit alt köpa en SuperDuke till nästa sommar
    Nytt namn pga Freddes ovilja att svara på mail

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av Ångan Visa inlägg
    Allt beror ju på vart man drar gränsen.
    Har man en gräns på 30k så kan man inte köpa nåt för 45-50k bara för att den kan vara bättre.
    Finns dom som säljer sina crossarna nyservade och nyrenoverade på märkesverkstad.
    Finns ruckel bland alla årsmodeller. Gäller att hålla ögon och öron öppna helt enkelt..
    Jag tänkte mera att "billigast på blocket" brukar betyda problem...

Nu när jag köpte min KTM SX-F 450 -09 i vintras så har jag en budget på 30k, och det skulle räcka till cross och all nödvändig utrustning. Hittade en i mina ögon i väldigt bra skick med få gångtimmar.
    Är verkligen supernöjd med mitt köp och har alltid startat superlätt och funkat kanon i alla lägen.
    Detta trots avsaknad av insprutning .

Tror att TS inte har samma krav som du har direkt.
    Självklart vill man ha så schysst som möjligt, men jag tror att ekonomin styr lite också.
    Med tanke på att han är ute efter en enduromodell så får han automatiskt kolla efter lite äldre saker.
    Visst säljer många sina hojar med nyreno. motorer men jag hade min karriär på 125cc 2-takt..

Zup Heenrys avatar
    Namn
    Henry A
    Reg.datum
    jul 2007
    Frågan är verkligen om en glad amatör MÅSTE ha det bästa?
    Är inte så att en helt ovan skulle veta om det är en förgasar eller insprutningshoj han sätter sig på.
    Visst, det är smidigt att slippa choken, bättre gasrespons, aldrig nå besvär att den får för mycket eller för lite soppa och att den dör för det osv.

Men utöver choken här, hur ofta drabbas man av de senare om förgasaren är schysst inställd?
    Det skiljer så lite pengar så det är inget att fundera över. Du kan få en fyrtaktscross med insprutning för 20-25k idag och under det vill du ändå inte köpa en begagnad fyrtaktare.

Det gäller just att förgasaren alltid är inställd som den ska, vilket jag tvivlar på att alla är. Det är ju lite personligt detta men enligt mig är det betydligt enklare att reparera och felsöka ett insprutningssystem.

Helt ärligt så kan jag säga att en KXF450 -09 är ungefär dubbelt så bra mot en 450SX-f -05. Det har dock inte med insprutningen att göra utan snarare att KTMen är en föråldrad konstruktion om man jämför båda hojarna.

Vet inte vad du menar med moppefuckovarning, det är ju verkligen otroligt mycket bättre med inpsrutning. Även med tanke på att många tillverkare släppte helt nya modeller när det kom till insprutningsgenerationen.
    1

Fuck it Ligists avatar
    Namn
    Christer H
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Reservdelsman
    Får väl uppdatera lite =)
    vart en Husaberg FE 501 2013 som köptes för ca 1v sedan =) reggad och klar för landsvägen

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Ligist Visa inlägg
    Får väl uppdatera lite =)
    vart en Husaberg FE 501 2013 som köptes för ca 1v sedan =) reggad och klar för landsvägen
    Cross.. landsväg.. ?

Registered User Checker Performances avatar
    Namn
    Ola L
    Reg.datum
    mar 2003
    Jobb
    Stadsanställd
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Cross.. landsväg.. ?

Enduromodell, med skylt och lysen, godkänd för landsväg till och från träning och tävling, om den inte även har blinker, vilket de flesta E-reg hojar har som standard idag.

Fuck it Ligists avatar
    Namn
    Christer H
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Reservdelsman
    Det är en enduro men den är landsvägsreggad som vilken mc som helst (inte enduroreg)

Bara att slänga på motard-kit till våren om jag vill åka på gatan men den kommer nog till en början mest användas i skogen =)

VERY SLOW ZATZY USER
    Namn
    Crister Å
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Servicetekniker
    Grattis!
    Gillar dom riktigt mycket.
    Nu har väl Husaberg lagts ner/köpts upp av Husqvarna?
    Är säker på att du kommer bli riktigt nöjd med ditt köp.

Fuck it Ligists avatar
    Namn
    Christer H
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Reservdelsman
    Precis nu är det huskvarna dom heter istället =) sen har dom ju väldigt mycket gemensamt med KTM min Fe 501 är identisk med KTM EXC 500

Är helt säker på att jag kommer vara nöjd med den =)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •