Vinterbilstråden 2013/2014 - Sidan 5
Bilsnack
Sidan 5 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 126
    BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Råkade impulsköpa denna igår

BPU trimmad till synes i bra skick.
    Så jäkla rolig bil, motorn är renoverad med bra grejor för inte så många mil sedan så förhoppningsvis tjänar den mig vintern ut utan strul.
    En service och motorvärmare så han man rolig vinterbil
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

BMW M3 Compact
    Namn
    Filip Mathisson
    Reg.datum
    aug 2006
    Jobb
    skola! suck...
    Citat Ursprungligen postat av LLLLLL Visa inlägg
    Hade du axlarna i när du svetsade diffen?
    Gick axeln av vid splinesen?
    Var lite otydlig, tog faktiskt ur diffen helt när ja svetsa pga risken att man pajar härdningen, var yttre knuten som gick, först höger sen vänster men nu har jag sålt bilen och dom nya ja montera har hållt i ett antal mil.

nya vinter bilen:
    Bmw 316 Compact (original än så länge)

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Första driften avklarad för säsongen och nu snöar det här i Fjollträsk. Läget är på topp mao

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Första driften avklarad för säsongen och nu snöar det här i Fjollträsk. Läget är på topp mao
    Ja men var fan tog den vägen!?! Jag var gla' som en unge inför första snön, men det enda jag fick till var att sladda lite på en parkering i Kungens Kurva sen var den borta!

Holdingmonster win Krullerts avatar
    Namn
    Nicklas J
    Reg.datum
    dec 2004
    Va glada att ni ens fick en sladd, jag fick bara några flagor.
    Hoppas innerligt på minusgrader inatt och en mysig vit överaskning imorgon
    http://www.garaget.org/?car=42289
    oskar thorn says
    there is no disreplesmet for cubic in inches

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Krullert Visa inlägg
    Va glada att ni ens fick en sladd, jag fick bara några flagor.
    Hoppas innerligt på minusgrader inatt och en mysig vit överaskning imorgon
    Halleluja!

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Daniel B
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    Något säger mig att Subban får bekänna färg imorgon bitti. Snöar horisontellt i västra Småland nu, duktigt mkt snö med.
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
    Något säger mig att Subban får bekänna färg imorgon bitti. Snöar horisontellt i västra Småland nu, duktigt mkt snö med.
    Nu kliar det i fingrarna va?
    BILSNACK | crew

Porsche-tok Hakans avatar
    Namn
    Håkan B
    Reg.datum
    maj 2003
    Jobb
    Telecom
    Äntligen kom snön till Jönköping!
    Barnsligt kul att piska Mussen
    Cinquecento

.
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Såg fram emot att få forsera stormen Sven med Tahoen när familjen skulle till Tomteland i Falun i fredags. Blev nästan besviken för att det gick så smärtfritt... Lite snörök och spårigt i vänsterfilen på E4 mellan Tierp-Gävle, men i övrigt i stort sett helt vanligt vinterväglag. Behövdes defenetivt ingen fyrhjulsdrift för att ta sej fram. Är dock väldigt nöjd med Tahoe -99:an som långdistanskryssare. 4-krafset på Auto och farthållaren på ca100 i stort sätt hela vägen. Ska bli intresant att se vad den har dragit när jag tankar nästa gång. Tankade fullt när jag åkte och står på 1/4 tank 45mil senare, så under 1,5liter milen är det nog. Brukar snitta ca. 1,3 i vanliga fall med 2hjulsdriften, men då brukar det ju oftast gå ca. 20km/h snabbare också.

Väldigt nöjd med bilen som sagt, men nästa gång blir det en Suburban. Man kan aldrig få förmycket utrymme!=)

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Såg fram emot att få forsera stormen Sven med Tahoen när familjen skulle till Tomteland i Falun i fredags. Blev nästan besviken för att det gick så smärtfritt... Lite snörök och spårigt i vänsterfilen på E4 mellan Tierp-Gävle, men i övrigt i stort sett helt vanligt vinterväglag. Behövdes defenetivt ingen fyrhjulsdrift för att ta sej fram. Är dock väldigt nöjd med Tahoe -99:an som långdistanskryssare. 4-krafset på Auto och farthållaren på ca100 i stort sätt hela vägen. Ska bli intresant att se vad den har dragit när jag tankar nästa gång. Tankade fullt när jag åkte och står på 1/4 tank 45mil senare, så under 1,5liter milen är det nog. Brukar snitta ca. 1,3 i vanliga fall med 2hjulsdriften, men då brukar det ju oftast gå ca. 20km/h snabbare också.

Väldigt nöjd med bilen som sagt, men nästa gång blir det en Suburban. Man kan aldrig få förmycket utrymme!=)
    vet en som köpte en suburban till sin fruga v8 diesel den var tydligen inte helt snål..men utrymme så det heter duga =)

Registered User Fredde08s avatar
    Namn
    Fredde Ö.
    Reg.datum
    dec 2003
    Jag tycker det är underbart att alla här typ har insett att 4wd/awd är roligare o bättre än rwd

Jag kör vidare med a4an året runt

.
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    sep 2006
    Jobb
    Lastbilsmeck
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    vet en som köpte en suburban till sin fruga v8 diesel den var tydligen inte helt snål..men utrymme så det heter duga =)
    Åtmindstonde "halvnya" jänkare är ju lite speciella på det viset, bensinarna är relativt snåla och dislarna törstiga. Tahoen tar som sagt ca. 1,3liter milen mestadels motorväg i ca 120. Tycker jag är imponerande för en fyrhjulsdriven SUV på en bra bit över 2 ton med 5,7liters bensinare på 260hk och automat från hedenhös! 5,3an som kom året efter ska vara ännu snålare. En 6,5 TD går inget snålare. Tror inte en Duramax går just nått snålare heller. Så kommer man inte över billig diesel ser jag ingen vits att köpa en Diesel Cheva.

Hade jag haft mera fritid hade jag nog tagit drivlinan från en 2hjulsdriven Suburban/Tahoe med 4,8 eller 5,3L maskin och stoppa i en gammal Impala kombi. Borde inte ta just över litern och rymma både barnvagn och Snowracers!

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Åtmindstonde "halvnya" jänkare är ju lite speciella på det viset, bensinarna är relativt snåla och dislarna törstiga. Tahoen tar som sagt ca. 1,3liter milen mestadels motorväg i ca 120. Tycker jag är imponerande för en fyrhjulsdriven SUV på en bra bit över 2 ton med 5,7liters bensinare på 260hk och automat från hedenhös! 5,3an som kom året efter ska vara ännu snålare. En 6,5 TD går inget snålare. Tror inte en Duramax går just nått snålare heller. Så kommer man inte över billig diesel ser jag ingen vits att köpa en Diesel Cheva.

Hade jag haft mera fritid hade jag nog tagit drivlinan från en 2hjulsdriven Suburban/Tahoe med 4,8 eller 5,3L maskin och stoppa i en gammal Impala kombi. Borde inte ta just över litern och rymma både barnvagn och Snowracers!
    lite märkligt faktist..man tycker att en diesel som är så mycket effektivare borde gå snålt..

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    en annan gör som alla andra volvo raggarna åker 740 nu.. enda skillnaden är väll istället för en söndersparkad 740GL i 400färger så åker jag en smurfblå 740turbo från 91.

lite roligare än en trött GL är först på 4:an det börjar bli roligt..

eller så kan man ha lite roligare och ha lite udda fordon..

filmade lite när jag lekte lite med min skolbuss.

Video000.mp4 Video by Davidsten | Photobucket

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •