Bilsnack
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 31 till 39 av 39
    Freude am Fahren infinitis avatar
    Namn
    Förnamn Efternamn
    Reg.datum
    aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    Som vanligt så har dom rika alla fördelar i samhället. resten pissas det bara på.
    När upplever du den där pisstrålen i nacken? Skulle du ha kunnat göra någonting själv för att undvika denna upplevda pisstråle i nacken? Eller är allt bara "de rikas" fel?

Jag är varken höginkomsttagare eller högutbildad, men det var ett medvetet val, och gråter därför inte när det kommer tuffa perioder, jag valde själv att leva det liv jag lever, liksom du. Hur många på denna jord kan säga det?

Eller var det någon som förbjöd dig att utbilda dig högt och skaffa ett välbetalt jobb?

Registered User
    Namn
    Daniel K.
    Reg.datum
    aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av infiniti Visa inlägg
    När upplever du den där pisstrålen i nacken? Skulle du ha kunnat göra någonting själv för att undvika denna upplevda pisstråle i nacken? Eller är allt bara "de rikas" fel?

Jag är varken höginkomsttagare eller högutbildad, men det var ett medvetet val, och gråter därför inte när det kommer tuffa perioder, jag valde själv att leva det liv jag lever, liksom du. Hur många på denna jord kan säga det?

Eller var det någon som förbjöd dig att utbilda dig högt och skaffa ett välbetalt jobb?
    Du tog orden ur munnen på mig. Lysande inlägg.

Gråsossen du citerade är typexempel på en individ som lägger sin energi på helt fel saker; det är enklare att sitta och gnälla på dem som blev det han ville än att bli det själv..
    Citat: Ursprungligen postat av DanneH Vad har detta blivit för forum egentligen? Familjeliv? Det är väl sådär det ska se ut när man rejsar
    Apropå Vansinnesfärd på skolgård

Very Fine User
    Namn
    Robert Z
    Reg.datum
    maj 2004
    Du missar att man på riksgälden utnyttjar marknadsförutsättningarna och kör ett litet ränte/ valutaarbitrage. Man har till extremt låg ränta lånat upp cirka 300 miljarder (varav 200 i december 2012) som använt till att köpa skuldförbindelser med högre ränta. Rensat för denna post är statsskulden nere på under 900 miljarder vilket motsvarar ungefär 25% av BNP vilket är väsentligt lägre än de nästan 60% som rådde när alliansen tog över makten. Detta är med bakgrund av att de flesta andra stater fått se sin skuldsiffra växa radikalt i samma period på grund av finanskrisen mycket imponerande. Många länder som låg runt 50-60% av BNP i skuld 2008 ligger idag runt 100%.

Med Vänlig Hälsning,

Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Det här med statsskulden, vilka siffror tittar du på?

2005-2006 var den ungefär 1300 miljarder, sedan gick den ned men men verkar nu liggar på 1236 miljarder.

I förhållande till BNP så har den legat inom ca 30-40%

Jag kollade på Riksgäldens hemsida

Mvh
    Besserwisser vet bäst!

Very Fine User
    Namn
    Robert Z
    Reg.datum
    maj 2004
    Att det finns lidande är det inget snack om. Att de som mår dåligt gör det på grund av att en liten grupp människor genom att lägga all sin energi på att starta och utveckla sina företag genom vilka de har skapat miljontals arbetstillfällen, betalat miljardtals kronor i skatt och skänkt miljardtals kronor till välgörenhet råder det dock uppenbarligen delade meninger om.

Därtill är det inte nyttigt för dig att tro att allt blivit sämre. Det är nämligen inte så. Varken skolan eller vården är sämre. Snarare tvärtom. De rubriker du ser idag och tolkar som att det blivit sämre var precis likadana för 10 och 20 år sedan. Arbetslösheten må inte ha minskat men sysselsättningen har ökat och det i en period när världen genomgått en av de hitintills djupaste konjunktursvackorna. De sjuka ska bli friska. Där har du faktiskt för en gång skull rätt. Varför är du så elak att du tycker att de ska fortsätta vara sjuka?

Ungdomsarbetslösheten må ha ökat men de katastrofsiffror du ser i tidningen stämmer inte. I statistiken över ungdomsarbetslösa ingår studerande som söker/funderat på att söka kvällsjobb / sommarjobb. Rensat för dessa är siffran ungefär en tredjedel lägre. I denna rensade siffra ingår en mängd ungdomar som inte alls vill ha ett jobb nu utan vill resa ett år etc. Där ingår också en mängd ungdumar som inte tänker ta ett jobb om det ligger utanför södermalms gränser, om det inte betalar 40 tkr i månatlig ingångslön eller om det inte är som programledare på TV4.

Med Vänlig Hälsning,

Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    är rätt meningslöst att försöka få vissa att inse ett och annat..
    men en fråga kan jag ställa dig.. vilka går lidande ur detta?
    att påstå att ingen lider är så dum att denna person borde låsas in.

skolor har blivit sämre
    vården har blivit sämre
    arbetslösheten har inte minskat
    ungdomsarbetslösheten har ökat.
    sjuka ska helt plötsligen bli friska. fast arbetsförmedlingen säger att dom inte är arbetsföra.

men det är bra för alla..rena j-vla bs
    men har man en guldsked upptryckt i röven så förstår man nog itne bättre..
    Besserwisser vet bäst!

Very Fine User
    Namn
    Robert Z
    Reg.datum
    maj 2004
    Sorry men du har missuppfattat vad du publicerat. Du har tagit en lista som visar det totala värdet av alla aktier i de företag där familjerna äger en del av aktierna. Gör du samma sorts summering på mig som du gjort på namnen i listan så kan du lägga in mig på plats 2 med ungefär 1400 mdr kr.

Med Vänlig Hälsning,

Citat Ursprungligen postat av exaro Visa inlägg

och för övrigt va det familjernas förmögenheter inte företagens.
    Besserwisser vet bäst!

Nudel Racer
    Namn
    Antonio B
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Besserwisser Visa inlägg
    Sorry men du har missuppfattat vad du publicerat. Du har tagit en lista som visar det totala värdet av alla aktier i de företag där familjerna äger en del av aktierna. Gör du samma sorts summering på mig som du gjort på namnen i listan så kan du lägga in mig på plats 2 med ungefär 1400 mdr kr.

Med Vänlig Hälsning,
    skillnad o äga någon aktie och kontrollera ett bolag.
    \m/>_<\m/

Very Fine User
    Namn
    Robert Z
    Reg.datum
    maj 2004
    Ja precis.

Med Vänlig Hälsning,

Citat Ursprungligen postat av exaro Visa inlägg
    skillnad o äga någon aktie och kontrollera ett bolag.
    Besserwisser vet bäst!

Registered User ei9440s avatar
    Namn
    Patrik E
    Reg.datum
    aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av Besserwisser Visa inlägg
    Att det finns lidande är det inget snack om. Att de som mår dåligt gör det på grund av att en liten grupp människor genom att lägga all sin energi på att starta och utveckla sina företag genom vilka de har skapat miljontals arbetstillfällen, betalat miljardtals kronor i skatt och skänkt miljardtals kronor till välgörenhet råder det dock uppenbarligen delade meninger om.

Därtill är det inte nyttigt för dig att tro att allt blivit sämre. Det är nämligen inte så. Varken skolan eller vården är sämre. Snarare tvärtom. De rubriker du ser idag och tolkar som att det blivit sämre var precis likadana för 10 och 20 år sedan. Arbetslösheten må inte ha minskat men sysselsättningen har ökat och det i en period när världen genomgått en av de hitintills djupaste konjunktursvackorna. De sjuka ska bli friska. Där har du faktiskt för en gång skull rätt. Varför är du så elak att du tycker att de ska fortsätta vara sjuka?

Ungdomsarbetslösheten må ha ökat men de katastrofsiffror du ser i tidningen stämmer inte. I statistiken över ungdomsarbetslösa ingår studerande som söker/funderat på att söka kvällsjobb / sommarjobb. Rensat för dessa är siffran ungefär en tredjedel lägre. I denna rensade siffra ingår en mängd ungdomar som inte alls vill ha ett jobb nu utan vill resa ett år etc. Där ingår också en mängd ungdumar som inte tänker ta ett jobb om det ligger utanför södermalms gränser, om det inte betalar 40 tkr i månatlig ingångslön eller om det inte är som programledare på TV4.

Med Vänlig Hälsning,

Enligt TV4 Nyheterna så är ungdomsarbetslösheten den lägsta på 5 år just nu i Stockholm! Allt är inte skit alltså...
    Golf GTI 35 Edition-12

Holdingmonster win Krullerts avatar
    Namn
    Nicklas J
    Reg.datum
    dec 2004
    Det är väl ganska självklart att Anders Borg gör ett bättre jobb än om Thomas Östros skulle haft hans plats i åtta år? Det går att klaga på sittande regering och ta sina argument från aftonbladet, jag tycker inte att alla de saker alliansen gjort är rätt, men sanningen är att det i politiska sverige inte finns något bättre lämpat parti för att styra.

Ekonomi handlar om intresse och vilja. Är man intresserad av och är villig att lägga mycket tid på det så kan man tjäna bra med pengar. Att spela på Lotto eller Triss är inte att dedikera sin tid på ett produktivt sätt utan skall mer ses som vardagsnöje, som att hyra film. Ungefär samma chans att bli rik av båda.

Jag må luta åt höger men gillar ändå vänstern i det att "inga privata vinster i välfärden" . Kommuner beskylls för att vara mer ineffektiva än privata företag och att det är därför det är bättre att de privata företagen optimerar sig, och de som inte gör ett bra jobb konkurreras ut. Logiken fungerar när det gäller detaljhandeln, men jag tycker inte människor ska hamna i den gruppen av varor som pengarna främst ska sparas in på.
    Människor blir lätt siffror och de som råkade välja detdär ålderdomshemmet, vårdcentralen eller skolan, som nu hamnar i kläm för att företaget ska spara pengar eller går i konkurs för att sedan starta igen under nytt namn, dessa människor är de som lider av systemet.

I frågan om välfärden tycker jag att kommunerna ska få större ekonomiskt utrymme, höja kompetensen i ledningen och höja lönen och effektivisera i alla led precis som ett företag gör. Med skillnaden att skattepengarna går till vad de är avsedda för och inte ner i någons byxficka. Så fördela dendär privata vinsten på de som utför jobbet istället så kommer fler jobba bättre.
    http://www.garaget.org/?car=42289
    oskar thorn says
    there is no disreplesmet for cubic in inches

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •