Bilsnack
Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 256789101112
Resultat 166 till 169 av 169
    Freude am Fahren infinitis avatar
    Namn
    Robert G
    Reg.datum
    aug 2006
    Sen så kan jag uppdatera tråden lite med det att farsan har nyss köpt sig en annan klassisk BMW, han har letat länge efter en projekt 02:a, men när denna plötsligt dök upp till salu här i närheten så blev det att slå till.
    En orenoverad original 1600-2 från 1967, den är delvis omlackerad men i övrigt original. Skicket är helt otroligt på den, full dokumentation från -67.

Sen så när vi var och inspekterade 1600:an så blev vi överraskade med att han hade en väldigt fin 3.0CS i garaget också!

Även en renoverad MG, ingen dålig upposättning av bilar

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Daniel B
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    Det är nästan så att jag börjar sakna min -69 2000 när jag ser bilderna på din pappas bil.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

Registered User
    Namn
    Anders T
    Reg.datum
    maj 2016
    Tror du att 3,0 cs är till salu också;-)

Namn
    Robert G
    Reg.datum
    aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av Lukke 8 Visa inlägg
    Nej tyvärr så var den inte det, jag frågade men han skulle behålla CS:n och MG:n.

Registered User
    Namn
    Ando G
    Reg.datum
    sep 2009
    Hur går det, har du haft tid att göra något mer på bilen ?

Citat Ursprungligen postat av A.G Visa inlägg
    Hur går det, har du haft tid att göra något mer på bilen ?
    Även jag nyfiken

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av tornesch Visa inlägg
    Även jag nyfiken
    Me2...
    BILSNACK | crew

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Me2...
    Same...
    Alla som generaliserar är idioter!

Namn
    Robert G
    Reg.datum
    aug 2006
    Okej då! Det börjar väl vara dags

Ja, det har inte hänt så mycket med själva bilen, den fick flytta till ett annat garage i väntan på att lackeraren ska ha tid att måla den, vilket borde ske vilken dag som helst nu. Väntar bara på ett samtal så ska bilen transporteras dit
    Det har gått framåt i det avseendet att jag har köpt på mig massor av saker som ännu har fattats, alla gummipackningar till bilen (de som man får tag i, har endel småpackningar kvar att finna) Nya fönster varvet runt då det gör så mycket för att få det att se fräscht ut. Snart lokaliserat nya/bättre/ospruckna delar till hela instrumentbrädet vilket är en hel del prylar.. inte en enda av de jag hade var tillräckligt fina för att montera tillbaka. Nytt innertak, en del nya kromlister, nya (begagnade) baklampor i perfekt skick, en ny CSL-front spoiler och en massa massa annat småplock. Det börjar vara nära nu, men det är ännu en hel del som saknas.

Så såg hon ut när hon transporterades till det andra garaget i början av sommaren: (luftfilterboxen ej målad ännu)

Tror jag laddar upp bilder på alla smådelar och saker senare när de plockas på den nymålade karossen.

Men det har varit fullt upp på andra fronter istället, kan ju dela med mig lite av påbörjade garagebygget om någon är intresserad?:

Det var en gång en lada, i väldigt fint skick men för att få rum för garaget på ett vettigt vis på gården fick den tyvärr rivas:

Efter ladan var bort var det bara att sätta skopan i backen:

Sen var det att rada ut formen för att gjuta sulan:

Inplastning, armering och klart för att gjuta:

Gjutning på gång:

Formen (leca-stenarna) loss från sulan och klart att börja mura upp sockeln:

Självklart var det så-inni-hel*etes stekhett ute under dessa dagar

Så, när det tyngsta arbetet var klart blev det förståss mulet igen Nåja, sockeln äntligen murad:

Isolering och fyller upp runt sockeln:

Så långt är det nu, jag har anlitat två byggare som kommer och slår upp stommen och lyfter takstolarna samt lägger plåten åt mig om en vecka, även om det lockade att göra även det själv så kändes det inte riktigt värt besväret. När väggarna och taket är uppe så slår jag på vindskyddsskivor och tar paus tills våren, eller kör på långsamt över vintern.

Förhoppningsvis ser det ut såhär då sedan, storleken blir 8,5m x 12m och takhöjd ca. 3,0m så att jag åtminstone får in en mindre tvåpelarlyft.

Jag lovar att posta bilder såfort nåt större händer med bilen igen!

Registered User
    Namn
    Ando G
    Reg.datum
    sep 2009
    Ja du har inte legat i hängmattan under sommaren Ser fram emot mer bilder på både bil och garage så småningom.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Kul update! Ser fram emot fortsättningen! Grattis till nice nytt garage (inte avis alls...)!
    Alla som generaliserar är idioter!

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Kul med garage! Önskar dig all lycka med bygget av både bil och garage
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Andreas C
    Reg.datum
    mar 2010
    nyfiken fråga, hur kommer det sig att du inte göt en hel platta? har inte koll på det där med husbyggen osv..

Namn
    Robert G
    Reg.datum
    aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av Andyah Visa inlägg
    nyfiken fråga, hur kommer det sig att du inte göt en hel platta? har inte koll på det där med husbyggen osv..
    Det finns förståss många olika sätt att bygga på, men detta är ett vanligt alternativ för en gör-det-självare, även relativt billigt.
    Nästa vår radar jag ut isolering upp längs med sockeln på insidan, fyller upp 10cm med 8-16 kross inuti grunden för att få kapillärbrytning, sen ovanpå det 15-20cm isolering, ovanpå det armering och golvvärme-rör, sen gjuter jag en 10cm platta, ska göra plattan ca 15cm tjock där lyften ska stå.

5,0 V8 Opel Commodore Husse1s avatar
    Namn
    Hans Carlsson
    Reg.datum
    mar 2005
    Jobb
    Driver egen fordons verkstad.
    Citat Ursprungligen postat av Lukke 8 Visa inlägg
    Gillar det jag ser, både bil och garage.
    Lite sent kanske, men ang. 3.0CSI, så finns det en helt rostlagad och karossmässigt klar -72 (lite osäker på årsmodellen), till salu här i Östersund.
    Kan förmedla kontakt vid intresse.
    Ev. ska även en annan kamrat sälja sin, dock är den intagen som 2800CS, men är en 3.0CSI. Också en -72 om jag minns rätt.
    Se mitt projekt:
    http://www.zatzy.com/showthread.php?t=224071

Projekten sponsras av.
    Hasses Mek & Svets

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •