Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 19
    Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001

Vem ska man kontakta om idiotiska trafiklösningar?

Någon som har koll på vem man ska kontakta med frågor om idiotiska trafiklösningar i Sthlm?

Man har infört förbud att svänga höger vid St:Eriksplan när man kommer från St:Eriksbro hållet, det förbudet är inte så jävligt eftersom det man kan svänga höger direkt i nästa korsning, idag upptäckte jag däremot ett till nytt förbud.

När man kommer på Odengatan från Valhallavägen har man satt upp skylt om förbjuden vänstersväng in på Birger Jarlsgatan? Hur fan har man tänkt där? Det är ju redan förbjudet att svänga vänster på alla gator ända fram till Västmannagatan? Här måste någon ha tänkt fel.

Finns det någon man kan anmäla sånt till så att de tittar över sina beslut?

Very small dick..eh..user
    Namn
    Marcus O
    Reg.datum
    apr 2001
    Trafikkontoret? Lär ju vara tjänstemannabeslut. Småpåvar som lever ut sin frustration..
    Karbonsvart 2012 F11 520d M-sport

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Mailade dit faktist för en stund sen så får vi se om man får något svar... fattar inte hur de har tänkt.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    "Medborgarförslag", borde väl vara en kanal, om detta finns i Stockholm. Man skickar in till kommunen.

Registered User
    Namn
    Oskar J
    Reg.datum
    sep 2012

Ringvägen (Stockholm)

På Ringvägen har man gjort om ett körfält till bussfält. Jag har åkt en hel del där, både bil och buss, och har aldrig upplevt att bussen hade problem att komma fram innan. Nu däremot blir bilfältet helt tjockt, och bussarna som ska till SöS kan få problem att byta till rätt körfält. Bilar som ska svänga ut på Ringvägen får också problem att komma ut. Jag ser faktiskt bara nackdelar, men om någon bussförare kan berätta för mig att det är bra så nöjer jag mig med det. Hur ser ni andra på den här förändringen?

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Jag tänkte ta upp precis samma sak! Stör mig som fan på den bussfilen som bara förstör på den annars smärtfria ringvägen.

Citat Ursprungligen postat av oskar91 Visa inlägg
    På Ringvägen har man gjort om ett körfält till bussfält. Jag har åkt en hel del där, både bil och buss, och har aldrig upplevt att bussen hade problem att komma fram innan. Nu däremot blir bilfältet helt tjockt, och bussarna som ska till SöS kan få problem att byta till rätt körfält. Bilar som ska svänga ut på Ringvägen får också problem att komma ut. Jag ser faktiskt bara nackdelar, men om någon bussförare kan berätta för mig att det är bra så nöjer jag mig med det. Hur ser ni andra på den här förändringen?
    BILSNACK | crew

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Haha, det här kan bli riktigt spännande! Keep us posted!

Har haft ett och annat ärende genom åren, byråkratin vet inga gränser vad gäller dessa instanser (Sthlm Entreprenad bl.a. är en hel hög sopprötter), men är man tillräckligt trevlig OCH jobbig brukar det gå vägen bara för att de vill bli av med en!

Registered User
    Namn
    Oskar J
    Reg.datum
    sep 2012
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Jag tänkte ta upp precis samma sak! Stör mig som fan på den bussfilen som bara förstör på den annars smärtfria ringvägen.
    Skönt att höra att jag inte är ensam Jag ser bara nackdelar faktiskt, tex när bilfältet är fullt och bussen inte tar sig över körfältet för att svänga till SöS, ja då kommer ju inga ambulanser fram heller i bussfältet. Det blir även mer trafik på vägarna innanför (mot husen) och där går folk lite hur som helst och det är mycket cyklar. Så där kommer folk bli påkörda när bilarna väljer den vägen.

Mot skanstull byter man dessutom fält, först är det fältet längst ut och sedan blir det mittfältet som är för bussar. Så det blir mycket filbyten för bilisterna.

Soon ++1000hp andreas.es avatar
    Namn
    Andreas Eriksson
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Ekonomi
    Skönt att höra att jag inte är ensam Jag ser bara nackdelar faktiskt, tex när bilfältet är fullt och bussen inte tar sig över körfältet för att svänga till SöS, ja då kommer ju inga ambulanser fram heller i bussfältet. Det blir även mer trafik på vägarna innanför (mot husen) och där går folk lite hur som helst och det är mycket cyklar. Så där kommer folk bli påkörda när bilarna väljer den vägen.

Mot skanstull byter man dessutom fält, först är det fältet längst ut och sedan blir det mittfältet som är för bussar. Så det blir mycket filbyten för bilisterna.
    Det sjukaste är ju att de inte har förbjudit vänstersväng på Ringvägen sedan nya bussfilen! När det är mycket trafik så kan man få vänta länge innan det blir fritt i mötande körfält och i och med att det är enfiligt så blir köerna låååånga.

Brum
    Namn
    Tobbe L
    Reg.datum
    okt 2002
    Förvänta dig inte några snabba svar när det gäller trafikkontoret i Stockholm. Jag har försökt få dem att sätta upp skyltar i en korsning utanför jobbet sedan april-maj utan framgång, trots bildbevis på att folk faktiskt krockar pga otillräcklig skyltning.

Jag har fått bekräftat av dem att det faktiskt ska sitta skyltar i korsningen och att de i sådant fall saknas om de inte sitter där nu, men det enda agerandet jag fått till svar var att de skulle "se över skyltningen". Det svaret fick jag i början av juli.

Registered User
    Namn
    Daniel E
    Reg.datum
    nov 2001
    Håller med dig tycket inte det var kö innan och nu är det svårt att svänga ut på ringvägen. Nu blir det ut i bussfilen byta fil och dra en usväng annars blir man ståendes tills en fotgängare kommer och trycker på knappen.

Konsult
    Namn
    M F
    Reg.datum
    feb 2005
    Citat Ursprungligen postat av Greger Visa inlägg
    Håller med dig tycket inte det var kö innan och nu är det svårt att svänga ut på ringvägen. Nu blir det ut i bussfilen byta fil och dra en usväng annars blir man ståendes tills en fotgängare kommer och trycker på knappen.
    Jag kör i bussfilen, skulle man bli stoppad får man ju se till att neka eller iaf jävlas tillräckligt länge för att få valuta för sina bötespengar.

Bäst är om man stannar i bussfilen så polisen står i vägen för bussen när man blir stannad

Zup Heenrys avatar
    Namn
    Henry A
    Reg.datum
    jul 2007
    Är inte förbudet vid St:Eriksplan bara provisoriskt pga arbete eller ska det bli en permanent lösning?
    Blir ju rätt osköna köer när det bara är en fil från St:Eriks bron nu....
    1

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    De pratade om detta nångång förra veckan på P4. Det lät i radion som att de tyckte det var en bra ide. Själv fick man känslan av att något inte stod riktigt rätt till..

Registered User
    Namn
    raGGe
    Reg.datum
    jan 2003
    Bussfilen på Ringvägen är ren idioti det har aldrig varit kö för bussarna iallafall inte p g a bilar problemet är rödljus som inte är syncade.

Jag har problem att komma ut på ringvägen på morgonen nu och jag verkar inte vara ensam kommer garanterat ske en olycka snart.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •