Zatzy, 12 år senare.... - Sidan 3
Bilsnack
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 85
    Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Vad jag ser är en massa "gamla" profiler som uppgraderat till familj med tillhörande tant och barn, tyska v8or, merca, Porsche m.m. Dessa skruvas det kanske inte lika mycket i. Det är väl inte bara forumet som "stagnerat" isf?

(C)razy member
    Namn
    Patrik S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Idéspruta
    har inte varit inne på zatzy mycket senaste åren heller.
    förvånad att det inte är samma liv här längre, vart har folk tagit vägen? vad gör ungdomarna nu för tiden? sitter dom bara och spelar spel eller?
    det är konstigt för att det har nog aldrig varit så billigt att köpa en fräsch snygg o snabb bil!
    när jag köpte min första bil så var dom ju ett litet steg ifrån skroten men ändå så kostade dom ju en massa pengar. idag får man ju bilar i nyskick för inga pengar alls! är min uppfattning i varje fall. men det är kanske för att ungdomarna som ska köpa dessa billiga bilar har slutat köpa bil!?

själv har man ju spenderat någonstans kring 15 år på denna site.
    Is the world really round?
    Everything can be questioned!
    You just have to choose what YOU believe!

StreetRace Stockholm Ws avatar
    Namn
    Martin
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    egen företagare
    Haha ja ni, mycket har man varit med om under alla åren, kanske dags att skriva en bok! Haha
    "15 år senare" och sen dra sig tillbaka från det här livet!
    zatzy.com |
    CP-service|KL-Racing|Mekonomen Vårby|H2Mracing|
    Instagram: _wernvall_

9krpm Mordiiaxs avatar
    Namn
    Johan M
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Järnvägen
    Zatzy var ens fönster ut mot en häftigare värld när man som liten pojk satt framför datorn i kalla norrland och bara drömde om allt häftigt som pågick i Sthlm. Stod för mycket nöje
    Har fortfarande kvar mina Zatzytischor. Den första modellen var väl lite sådär i kvalitét men den efterföljande svarta tröjan med silvrig text rockar än idag, helt otroligt!
    Nu följer man mest Zatzy på IRC dock

Lyssnar och Lär
    Namn
    Erik L
    Reg.datum
    aug 2001
    Förutom det som ni redan nämt så tycker jag att mfumfs byggande av racing m3 är en höjdpunkt!

¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Blozzards avatar
    Namn
    Jonny Andersson
    Reg.datum
    jun 2002
    Det var bättre förr
    Hej mordiax! :P

edit: jag saknar elajtens trådar om hans dodge van!

Registered User Fredde08s avatar
    Namn
    Fredde Ö.
    Reg.datum
    dec 2003
    Shit, ja det har hänt en del sen man började hänga här! reggade mig i slutet av 2003. När jag var 14! haha.

Jag kan nog hålla med resten om man gör annat än att hänga här nu för tiden.
    Jobb, familj etc tar upp mycket tid. (sen fanns inte Facebook förut
    Men det är mycket som förändrats här. Eller rättare sagt, vi har blivit äldre alla här.
    Dom flesta av oss verkar dock finnas kvar lite i ett hörn nånstans o håller lite koll.
    Minns i begynnelsen när det fanns en photoshopdel här i forumet.
    Sen fotade jag mycket också och la upp bilder här men det intresset har svalnat lite.
    Alla sjuka diskutioner på ircen minns man också
    Sen var jag med och arrangerade nattracet under några år också.
    Fan stora delar av ens ungdomsår spenderade man ju här.

Har jag en stund över är det stor risk att man smiter in här o läser lite även om man inte skriver så mycket nu för tiden

?! SupraNs avatar
    Namn
    Pierre N
    Reg.datum
    maj 2006
    Behöver jag ens säga vilken bil som var min favorit när jag var yngre?
    Speed doesn't kill. Its the sudden stop at the end that kills.

15" Är manligt! Hampusds avatar
    Namn
    Hampus D
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Chaufför
    Ja jag är ju också kvar här. Men precis som alla andra så har man blivit äldre med fru, barn, hund, villa men definitivt inte en volvo.

Jag hittade hit genom en dekal på en bil jag såg. Fick dock aldrig komma in på cityrace smslista.
    Så jag löste det helt enkelt genom att börja med att styra upp jordbroracen. Som oftast bara var ren dårskap.
    Ur det växte racenight som jag startade tillsammans med Speedemon som tyvärr lämnade oss några månader senare i en tragisk olycka.

Vi körde till skillnad mot cityrace alltid stegar. alltid 3 klasser. fyrhjul, framhjul och bakhjul.
    Lustiga är att fyrhjulsklassen var som max 4 bilar. Hade det varit nu så hade den klassen nog varit störst.

Minns när stackars (arkalon? tror jag han hette) vart av med sina hjul på hans CTR. Så han satte på vinterhjulen och typ 3 dagar senare var även dom borta.
    Zatzy och bilarna har dock givit mig mycket genom livet. Jag har haft jobb genom folk på zatzy. Ett par av mina närmaste vänner härstammar härifrån.
    Ett annat riktigt roligt minne är Zatzyfesten på viperroom. Tror att vi fortfarande har barrekordet. I början av kvällen satt lövan och resten av ledningen och skröt om att deras bord var partybordet.
    Vi kände att vi inte riktigt kunde tillåta det. Så redan innan förrätten hade kommit in så hade jag och Linus beställt in det andra helröret. Sen spårade det helt enkelt ur. Riskok hade tagit sig upp till sthlm och hängde med i helrörsracet, Andreas.e, suprarobin, Andreas och Olle från raidopower, oxbow mm hamnade vid vårt bord. Skall finnas någon bild när man kan räkna till 7 fulla/halvfulla flaskor på vårt bord. Med både vodka, champangem och redbull jäger. Jag hade även en förkärlek till malibu med mjölk och ville köpa in en sådan flaska. Det fick dock inte så jag löste det genom att beställa 20 st sexor Malibu med mjölk. Problemet var bara att vårat bord var precis på andra sidan dansgolvet. Så varje gång servitrisen försökte bära fram dessa 20 glas så försvann minst hälften under resan över dansgolvet.
    Dom hade nog tjänat på att sålt mig den där flaskan istället.

Annan lustig grej är att jag faktiskt relativt ofta springer på dom gamla veteranerna.
    Cycorefredde förföljde ju mig i sommras.
    Import - Service - Tuning av moderna USA-sportbilar. Vår specialitet är Ford Mustang 86-10
    -No Fear Motorsport Sweden-
    Lagledare för lag SYD. ;)

Sur gammal pojke Teknikers avatar
    Namn
    John J
    Reg.datum
    sep 2003
    Jobb
    Arbetsledare
    Jag saknar också Cityrace-tiden, MNR Racing, Bambi, Norrort och även blackrace såklart.

Det jag framförallt saknar är antalet "vanliga" bilar som radades upp.

Jag kommer fortfarande ihåg mitt första race i knivsta på ett cityrace. Jag körde en vit 323F och vann mot en Golf3 VR6:a. Otroligt stolt.

NORRORTRACING.SE
    Namn
    Fredrik O
    Reg.datum
    aug 2002
    d_3vil: Jag är en stark utmanare till minsta antal inlägg vs tid på forumet.

Många fina minnen du beskriver Fredde, nostalgin flödar.

Vilken resa man gjort när man tänker efter lite. Från att börja med race på en industriraka i Märsta utanför Stockholm med några kompisar och bekanta till att hålla i några av Stockholms största race med oräkneligt antal människor i publiken!

Jag har också ett starkt minne apropå att många nämner Lövan.

Minns inte exakt årtal men jag var på väg mot Uppsala för att kolla på lite race med 3000gtn. I höjd med Knivsta på E4 kör Lövan förbi mej med sin 540 touring. Jag var självklart inte sen att hänga på honom då jag framförallt ville höra ljudet från nya avgassystemet han monterat (hade läst om detta på Zatzy några dagar tidigare nämligen). Jag hetsar lite bakifrån som man gjorde på den tiden för att få honom att stämpla, och vilken stämpling det blev.... Jag glömmer aldrig ljudet från BMWn när den bara sätter sig och drar iväg, det mullrar fortfarande i huvudet när jag tänker tillbaka.

Han försvinner utom synhåll men ljudet fortsätter och fortsätter. Jag slår av och blir omkörd av en 740 kombi som kommer i hög hastighet bakifrån. Hänger på Volvon i ca 180-190 till dess att vi kommer ikapp Lövan igen och jag slår av. Lövan ligger i innerfil och har en bil som håller på att köra om honom i ytterfil men det bryr sig inte de i Volvon om utan de slänger sig från ytterfil ut i vägrenen och kör om Lövan på insidan. Jag ligger väl 100m bakom dessa 3 bilar och jag hör hur det börjar smattra av smågrus på min motorhuv, och jag kan bara tänka mej hur det måste låtit i Lövans bil....

Lövan kör ytterliggare en stämpling för att komma ikapp Volvon och det tar inte många sekunder innan han är framför Volvon och slår på hejdarna för fullt. Båda bilar bromsar ner till nästan stillastående och Lövan blinkar med varningsblinkers och stämplar iväg igen. När jag kommer fram till samlingen i Uppsala ser jag att Lövan står och snackar allvar med de i Volvon...

Det var en liten berättelse från mig av alla man har på lager.

Mvh,
    Fredrik
    Team Norrortracing/crew
    Arrangör av: Battle Royale / Norr VS Söder
    http://www.norrortracing.se

Långhårig hårdrockare!
    Namn
    Staffan Johansson
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Reklambranschen
    Kul tråd det här! Många trådar har man läst genom åren och jag, säkert som många andra, har haft låååånga uppehåll från forumet men återkommer ibland för att läsa lite.

Nån som vet vad det blev av Hugo? (Visst kallades den så? Datzun Z:an)
    Stripes on a tiger, don't wash away, Metal Music's here to stay!

Registered User
    Namn
    kenneth A
    Reg.datum
    sep 2004
    Jobb
    elektriker
    Jag minns en kille som vart sur på Zatzy och ville starta ett eget forum vid 2002-2003. Han hette något med ford. Men forumet dog ut ganska fort eftersom alla stannade kvar hos Zatzy hehe.
    Jag hade ett annat användar namn förut, men glömde bort den och startade swe
    volvo

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Citat Ursprungligen postat av Tekniker Visa inlägg
    Jag saknar också Cityrace-tiden, MNR Racing, Bambi, Norrort och även blackrace såklart.

Det jag framförallt saknar är antalet "vanliga" bilar som radades upp.

Jag kommer fortfarande ihåg mitt första race i knivsta på ett cityrace. Jag körde en vit 323F och vann mot en Golf3 VR6:a. Otroligt stolt.
    Hade en Vr6a då kanske var mig du vann mot vet att jag efter 1-2 cityrace köpte lustgas till bilen så man vann några race haha

körde sönder både drivaxel och topplock men lätt värt det. Då kunde "vanliga" bilar race och det va mer på skoj.
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

Legacy GT 2010
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Senior network technician
    För att återgå till lite nostalgi, Jordbro industriområde år 2000/2001.

Då var min gamla Porsche, Nsxtas NSX, Pelles 3000GT och en grön Subaru GT oftast de snabbaste gatbilarna. Sedan började Borrens röda Evo VI, Jocces gula samt en vit Cosworth dyka upp, då vart man placerad i skamvrån igen.

Det var faktiskt lite roligare förr :-)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •