Bilsnack
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 32
    f1-expert.
    Namn
    Stefan S
    Reg.datum
    jul 2002
    Är ju inte mer smygreklam än många andra trådar här. Jag tycker det kan vara intressant, förutsatt att det görs rätt. Kör på bara.

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Konceptet är ju helt klart nice, hur vida det passar här eller ej beror ju på innehållet.
    Skulle ju även kunna passa som facebook grej.
    Jag tycker iaf att det är ett utmärkt sätt att marknadsföra sig annorlunda.

Om ni kors i taket är seriösa så tycker jag att det är jäkligt roligt att följa och tycker sådana aktörer ska främjas.
    Kan säkerligen hända mkt roligt på en bilfirma.

Haha skulle man slänga upp några webcams på firman skulle det va mer underhållande än många dokusåpor och för den delen komediserier
    Men det har vi inte gjort då vi inte är bildsköna eller för den delen på något sätt lämpade för uppgiften

Sen tror jag att man om man gör det snyggt och inte får det att framstå som för bilhandlar smörigt kan ge ett förtroende för verksamheten, helt klart.

MVH/
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Vatos Locos
    Guest
    Välkommen till Zatzy.
    Tycker att du är på rätt spår med din fundering, själv så köper jag mestadels nya bilar.
    Men händer att jag också köper begagnat för olika ändamål.
    Dock övertygad om att det finns intresse att följa en bilsäljares vardag och även nyttja zatzys kunskaper etc. i olika frågeställningar som kan dyka upp dels för din del men också för andra seriösa bilhandlare.
    Tror att alla har negativa erfarenheter av bilsäljare då det som finns alldeles för många tomtar som tror sig kunna bedriva denna verksamhet, man läser flera gånger i veckan om skräckexempel.

Men tror också att det blir vanligt med att gnälliga kunder skriver av sig på sociala medier av olika anledningar.
    Exempelvis någon som köper en begagnad bil och hittar några stenskott och vänder sig till bilhandlaren för att få en ny omlackering av bilen, antar att ni stöter på sådana kunder på daglig basis som tror att köper man en bil för 50 000 SEK att man därmed förväntas få samma service som om man går in och köper en Porsche för några miljoner.

Girl aficionado [sinnes]s avatar
    Namn
    Pär H
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Kulturarvsförvaltare
    Mycket obefogat gnäll tycker jag.

Vad är skillnaden på denna tråd och en viss persons tråd om en tuning-firma i Miami?
    Kör på säger jag, bara det görs seriöste och bra (och lite med glimten i ögat).
    XBL: Kitty LOVE Pink
    Som man raggar får man ligga
    Celebrity Devotion

Vit med rosa nyans!
    Namn
    S Olin
    Reg.datum
    okt 2005
    Jag och säkert många fler här skulle tycka det var kul om ni som sagt "bloggade" om era dagar. Mycket bilder och kanske filmer på de bilar ni köper in och hur ni rekondar dem rätt, fixar till dem för försäljning etc. Då blir det som små projekt för varje bil som säkert skulle uppskattas. Men sen är det som någon skrev, måste vara rätt bil. Inte en Prius.

Lägg upp före/efterbilder på era Porschar m.m ni säljer så får ni nog många intresserade inlägg efteråt =) (Sä länge ni är aktiva)

Partisk Porschefantast
    Namn
    Anders H
    Reg.datum
    jan 2012
    Jobb
    Ambulanssjuksköterska
    Blir bara intressant om ni tar in roliga bilar.
    "Quality and performance cars" låter nischat men är det meningen med företaget? Och varför är företagsnamnet på engelska? Ska ni satsa internationellt? Blir spännande att följa i så fall.
    Lycka til!

Ps. Double QP Cheese är en av mina favoritburgare.
    Cars, guitars and friends. Life is good!
    Mercedes-Benz Vito med blåljus på jobbet, Porsche 911 på fritiden

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003
    Om oss |

Om oss
    Quality & Performance Cars startades 2011
    Vi har ett genuint bilintresse som avspeglas på vår verksamhet. Vi kan hjälpa dig sälja din bil eller hitta din nya drömbil.
    Vi vill att ni förknippar vår verksamhet och vår leverans med säkerhet, kvaitet och trygghet.

Innehar F-skattesedel.

Kanske något att rätta till. Annars vet jag inte personligen, information är alltid kul om den framförs på ett kreativt och vettigt sätt. Slänga sig med klyschor kan vem som helst, men går det att få till något ärligt och öppet så vill jag gärna läsa det.
    Har själv en tendens att snåla och hellre köpa privat. Har svårt att se varför jag som konsument när jag köpt billiga bilar skall gå till en handlare och få lägga 15-20-40 000 extra för ingenting mer än en enkel rekond och lite däckglans.

Motivera gärna för mig i en blogg eller en projekttråd varför jag skall vända mig till er och inte gå direkt till den nuvarande ägaren till bilen och köpa den direkt. Det hade jag tyckt varit intressant.

Registered User
    Namn
    Danny Vendel
    Reg.datum
    dec 2013
    Hej Mjolle.

Tack för att du påpekade stavfelet på vår hemsida. Detta är nu till rätta. Ska gå genom hemsidan i detalj vid något tillfälle då jag är rädd att det kan finnas fler stavfel som smugit sig in i texten.

Att köpa privat som du är nog inte att snåla. Snarare att man som du kanske har kunskapen själv att göra alla de kontroller som man behöver göra vid ett bilköp. Jag tror att det finns människor där ute som köper bilar men har lite sämre koll på vilka kontroller man faktiskt behöver göra innan inköp av en bil. Det är där någonstans vi bilhandlare kommer in och vi kan ta betalt för den tjänsten i form av en viss avans på bilen man säljer.
    I en perfekt värld (jag är medveten om att det finns bra och mindre bra bilhandlare) betalar kunden för en bil som är väl genomgången och bilen uppfyller alla de krav och önskemål som kunden har på sin nya bil. Utöver det så erbjuder man finansiering och garantier.

Som sagt i en perfekt värld ska en kund som inte har särskilt mycket kunskaper om bilar tryggt och enkelt kunna vända sig till en bilfirma och få den bil i det skick som man önskat sig.
    Så ser i alla fall jag på det.

Citat Ursprungligen postat av Mjolle Visa inlägg

Om oss
    Quality & Performance Cars startades 2011
    Vi har ett genuint bilintresse som avspeglas på vår verksamhet. Vi kan hjälpa dig sälja din bil eller hitta din nya drömbil.
    Vi vill att ni förknippar vår verksamhet och vår leverans med säkerhet, kvaitet och trygghet.

Innehar F-skattesedel.

Kanske något att rätta till. Annars vet jag inte personligen, information är alltid kul om den framförs på ett kreativt och vettigt sätt. Slänga sig med klyschor kan vem som helst, men går det att få till något ärligt och öppet så vill jag gärna läsa det.
    Har själv en tendens att snåla och hellre köpa privat. Har svårt att se varför jag som konsument när jag köpt billiga bilar skall gå till en handlare och få lägga 15-20-40 000 extra för ingenting mer än en enkel rekond och lite däckglans.

Motivera gärna för mig i en blogg eller en projekttråd varför jag skall vända mig till er och inte gå direkt till den nuvarande ägaren till bilen och köpa den direkt. Det hade jag tyckt varit intressant.

Registered User
    Namn
    Danny Vendel
    Reg.datum
    dec 2013
    Det verkar som om en del i alla fall skulle tycka det vore roligt att följa oss på något sätt och vis i alla fall.
    Har fått många tips på hur det kan göras och hur det skulle vara spännande för läsaren. Vi tackar för de tipsen.

Vem är moderator på forumet som skulle kunna ta beslut på om detta får göras och i vilken del av forumet det kan göras?

Registered User
    Namn
    A
    Reg.datum
    mar 2006
    Skickat PM till er ang. inköp av en rolig bil.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av QPcars Visa inlägg
    Det verkar som om en del i alla fall skulle tycka det vore roligt att följa oss på något sätt och vis i alla fall.
    Har fått många tips på hur det kan göras och hur det skulle vara spännande för läsaren. Vi tackar för de tipsen.

Vem är moderator på forumet som skulle kunna ta beslut på om detta får göras och i vilken del av forumet det kan göras?
    Du får vår tillåtelse, men missköter du dig eller vid klagomål från medlemmar så fimpar vi dig som Aschberg säger

Lycka till och kom ihåg att underhållningsvärdet är vad allt hänger på.
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Danny Vendel
    Reg.datum
    dec 2013
    Hej Erik.

Är det i forumdelen allmänt som gäller?
    Vi ska verkligen fundera på hur upplägget skall vara för att det skall vara intressant för läsarna och hoppas vara redo för lite trevlig läsning med början av detta nya året.

Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Du får vår tillåtelse, men missköter du dig eller vid klagomål från medlemmar så fimpar vi dig som Aschberg säger

Lycka till och kom ihåg att underhållningsvärdet är vad allt hänger på.

Polski on the run...
    Namn
    Norbert
    Reg.datum
    sep 2001
    Detta skulle vara intressant att köra innan ni köpte eran första bil, dvs ni startade med låt oss säga 100k och därefter fick man följa resan. Just nu är ni redan etablerade med en massa olika bilar.
    [ Sponsorer ] | [ iPhonedelar.se ] | [ Smartplate.se ]

braapp Stefans avatar
    Namn
    Stefan Å.
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Hantverkare
    Citat Ursprungligen postat av [sinnes] Visa inlägg
    Mycket obefogat gnäll tycker jag.

Vad är skillnaden på denna tråd och en viss persons tråd om en tuning-firma i Miami?
    Kör på säger jag, bara det görs seriöste och bra (och lite med glimten i ögat).
    Nu är ju jag olidligt jävla skitmycket partisk i den här frågan, men jämför du på riktigt en bilhandlare som säljer begagnade bilar i Bromölla med en tuningshop i Miami? Med en ägare som dessutom har bidragit med ordentligt många intressanta storys och videos från en del av världen som dom flesta i det här landet bara kan drömma om att bo och verka i.

Nej, det här är inget gnäll på Bromölla och dess bilhandlare, men din jämförelse är bland det skevaste jag sett.

Mvh Stefan
    - NoFear Motorsport -

RCR
    Namn
    Calle S
    Reg.datum
    mar 2005
    Jobb
    Säljare
    Fråga till er som tycker att bilhandlare är jordens patrask, hur gör ni när ni köper bil ?
    -Red Carpet Racing-

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •