Musikhjälpen behöver Zatzy's hjälp!
Bilsnack
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 40
    Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005

Musikhjälpen behöver Zatzy's hjälp!

Nu är det dags igen, Musikhjälpen 2013!

Förra årets Zatzy-bidrag som startades som ett grymt initiativ av Menghini : UPPMANING till alla Zatzy-medlemmar med vänner !!

Tycker Zatzy levererade riktigt bra förra året men i år ska vi såklart slå gamla rekord!

Jag har startat en digital insamlingsbössa som gäller till Söndag kväll, ni kan alltså använda länken nedan att skänka pengar via, eller alternativet med SMS lite längre ner.

Skänk genom länken ovan eller genom att önska en låt i som kommer spelas i P3:

Önska en låt via SMS
    En låtönskning med dedikation kostar 50, 100 eller 200 kronor. Här är ett exempel på hur en låtönskning via SMS ser ut:

100 AVICII HEY BROTHER TILL ALLA MINA KOMPISAR I SKÖVDE

Skicka ditt SMS till 72999.

Lite bakgrund till varför man ska skänka lite cash:

- Tema 2013: Alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet -

- Tjejer mellan 15 och 20 år löper störst risk att dö i samband med sin graviditet och de vanligaste dödsorsakerna är allvarliga blödningar, infektioner, högt blodtryck och osäkra aborter.
    - 99 procent av alla dödsfall sker i låginkomstländer där det inte finns tillgång till en fungerande mödravård. Hårdast drabbade är länderna i södra Afrika och Sydasien.
    - Långt ifrån alla i världen har tillgång till preventivmedel och sexualupplysning. Varje år dör omkring 50 000 kvinnor till följd av osäkra aborter.
    - Ett barn som förlorat sin mamma under förlossningen löper större risk att dö innan under sitt första levnadsår än ett barn vars mamma överlever.
    - Enligt WHO går det att förhindra cirka 90 procent av alla dödsfall som är kopplade till en graviditet, men då krävs bättre förlossningsvård, fler utbildade barnmorskor, preventivmedelsrådgivning, sexualupplysning och rätt till säkra aborter.

Mer info: http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3946&artikel=5629584&grupp=19691

Det här kan dina skänkta pengar räcka till!
    - 50 kronor kan räcka till 50 plasthandskar som minskar risken för infektioner vid förlossningar.
    - 50 kronor kan räcka till ett års förbrukning av preventivmedel.
    - 100 kronor kan räcka till ett stetoskop som barnmorskan använder för att se till att mamman och barnet är friska.
    - 100 kronor kan räcka till medicin som förhindrar förblödning vid 100 förlossningar.
    - 100 kronor kan räcka till att fyra kvinnor får gå på kontroller hos en barnmorska under sin graviditet.
    - 200 kronor kan räcka till en begagnad cykel som en barnmorska kan ta sig fram till kvinnorna på.
    - 200 kronor kan räcka till 14 förlossningskit för kvinnor som inte kan ta sig till ett sjukhus.

Mer info: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3946&artikel=5629615

Skänk bort den där fredagsbärsen till förmån för en god saks skull!

INGET BARN SKALL BEHÖVA VÄXA UPP UTAN SIN MOR PGA BRISTANDE VÅRD!

Länk till Zatzy's digitala insamlingsbössa:

---> http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/zatzy <---
    Senast redigerat av Scootie den 2013-12-13 klockan 10:30.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Jag tänkte starta med en gåva på 500 spänn, sen får vi se om någon hakar på och kanske vågar visa musklerna lite

Admins får flytta tråden om den anses ligga fel!

Ni kan lyssna 24/7 live från Musikhjälpen på Sveriges Radio P3 via FM-bandet, via P3 | Sveriges Radio eller se Musikhjälpen live på SVT Play - Sveriges Television / Musikhjälpen webb | SVT Play

Overdrift.com
    Namn
    Thomas N
    Reg.datum
    mar 2004
    Jobb
    Elektriker
    Klart man är med och stödjer alla världens kvinnor! Har önskat låtar tidigare och kastade in ett bidrag här med

Kom igen nu Zatzyaner!

Vatos Locos
    Guest
    Bra initiativ, dock så har jag redan skickat in pengar till aktuell insamling.

4motion HeinZKDs avatar
    Namn
    Henrik Z
    Reg.datum
    sep 2005
    Bra Tomas! Klart man är med!
    Ska ner dit ikväll och käka

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Daniel B
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    Bra där.
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

Registered User
    Namn
    Oskar J
    Reg.datum
    sep 2012
    Bra, jag är med!

Registered User
    Namn
    Fredrik P
    Reg.datum
    feb 2005
    Första gången som jag inte följt detta program slaviskt så nån som har mer koll än mig; Har Anders Flanderz gästat buren ännu? Om inte hoppas att han gör det, han är ju ett geni.
    Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

4motion HeinZKDs avatar
    Namn
    Henrik Z
    Reg.datum
    sep 2005
    Citat Ursprungligen postat av whitestripe Visa inlägg
    Första gången som jag inte följt detta program slaviskt så nån som har mer koll än mig; Har Anders Flanderz gästat buren ännu? Om inte hoppas att han gör det, han är ju ett geni.
    Nej inte ännu! Han är grym!

Kom igen nu Zatzy... över 300 pers som läst och vi har bara dragit in 1500 spänn!!!!

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Bra initiativ! Scootie, vart har du hållit hus senaste tiden? Saknat dig
    BILSNACK | crew

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av HeinZKD Visa inlägg
    Nej inte ännu! Han är grym!

Kom igen nu Zatzy... över 300 pers som läst och vi har bara dragit in 1500 spänn!!!!
    Det kommer! Jag har stor tillförlit till att Zatzy kommer leverera, vi kommer lätt slå förra årets ca 1800kr iaf, det tror jag stenhårt på!

KOM IGEN ZATZY!

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Bra initiativ! Scootie, vart har du hållit hus senaste tiden? Saknat dig
    Livet med alla ups and downs kom emellan! Men bjuder du på middag, du som alltid suktar med bilder på grymma maträtter så kanske jag stannar för gott denna gång :P

4motion HeinZKDs avatar
    Namn
    Henrik Z
    Reg.datum
    sep 2005
    Kalla mig gringubbe men blir fan förbannad när det är nästa 800 pers som kollat denna tråd och vi har bara samlat in 1500 spänn!!!

Trodde faktiskt mer om Zatzy!

Teabag Hallagas avatar
    Namn
    Halle Ö
    Reg.datum
    aug 2004
    Bra tråd, bidrag skänkt!
    MVH/
    Halle

Registered User robzters avatar
    Namn
    Robin E
    Reg.datum
    jul 2006
    kanske för att fler här lägger pengar på bilen än till välgörenhet?

jag har inte lagt en krona pga av att det är sveriges radio som står bakom skiten och eftersom jag bojkottar allt som har med radiotjänst att göra så skippar jag det eventet med. vi lägger redan väldigt mycket pengar i välgörenhet via skattsedeln och det är tillräckligt för mig.

kalla mig elak eller vad som men jag har faktiskt slutat helt ge pengar till välgörenhet.
    Parabellum Racing
    RX-7 FD3S -93 singel turbo. Mazda RX-4 Drag car SH Engineering
    Fler sponsorer önskas :)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •