XC60rr - dakar 2012
Bilsnack
Sidan 1 av 5 12345 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 70
    Registered User
    Namn
    DanH
    Reg.datum
    nov 2007

XC60rr - dakar 2012

PEWANO VOLVO XC60 RR |

Ett fantastiskt kul projekt med stora namn som Pelle Wallentheim och Tina Thörner mfl. Ska bli så spännande att se hur det går för dem.
    BMW 540ia touring -00

Registered User
    Namn
    Erik Holmén
    Reg.datum
    jun 2006
    Det där blir något att se fram emot!

Registered User
    Namn
    Sandra.
    Reg.datum
    okt 2010
    Kul att höra - Vi tänkte inte göra er besvikna kan jag lova!

Big Six
    Namn
    Adam B
    Reg.datum
    jun 2009
    När jag först läste om vikten och effekten tänkte jag att den inte skulle vara konkurrenskraftig sen såg jag att de var i paritet med övriga team, trodde inte Dakar-bilarna var så tunga och effektsvaga.

Ska bli spännande att följa detta.
    Big Six

Nu med Aero Printscreens avatar
    Namn
    Martin M.
    Reg.datum
    dec 2004
    Citat Ursprungligen postat av AB_ Visa inlägg
    När jag först läste om vikten och effekten tänkte jag att den inte skulle vara konkurrenskraftig sen såg jag att de var i paritet med övriga team, trodde inte Dakar-bilarna var så tunga och effektsvaga.

Ska bli spännande att följa detta.
    Det är inte raksträckor de dundrar fram på
    Ovanstående inlägg är antingen spekulationer eller ren lögn. Ta inget jag säger på allvar.
    Jag visar civilkurage! (länk)

Big Six
    Namn
    Adam B
    Reg.datum
    jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Printscreen Visa inlägg
    Det är inte raksträckor de dundrar fram på
    Tycker de dundrat på rätt bra de gångerna jag tittat på Dakar, trodde inte det var 2-tonsklossar med ~250 hk.
    Big Six

Nu med Aero Printscreens avatar
    Namn
    Martin M.
    Reg.datum
    dec 2004
    Citat Ursprungligen postat av AB_ Visa inlägg
    Tycker de dundrat på rätt bra de gångerna jag tittat på Dakar, trodde inte det var 2-tonsklossar med ~250 hk.
    Hehe de håller ju farten uppe Volvos dieselsnurra med 272hkr och 700nm vrid lär ju hålla också, ingen kör väl bensinare i dakar?
    Ovanstående inlägg är antingen spekulationer eller ren lögn. Ta inget jag säger på allvar.
    Jag visar civilkurage! (länk)

Scooby Dooby Doo Aliens avatar
    Namn
    Niklas Å
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Leveldesigner @ Digitial Illusions CE AB
    Citat Ursprungligen postat av Team Pewano Visa inlägg
    Kul att höra - Vi tänkte inte göra er besvikna kan jag lova!
    Gott att ni satsar på pallplats direkt.

Skämt o sido, se till att ta er till start först och främst. Har väl varit en dansk privatanmäld Volvo med ett tidigare år som kraschade på vägen till Paris. Eller minns jag helt fel.
    Hjälper dig med dekaler och dekorer (även montering i Stockholm kan lösas) - skicka PM eller mail.

Testförare HPs avatar
    Namn
    Henrik P
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Alien Visa inlägg

Skämt o sido, se till att ta er till start först och främst. Har väl varit en dansk privatanmäld Volvo med ett tidigare år som kraschade på vägen till Paris. Eller minns jag helt fel.
    Det va ett svensk team men va nog en dansk som stog för finanaserna.

Volvo Cross Country Resources: Paris Dakar 2003

Inventor racing tidigare Tatanka offroad har ja för mig.
    H

Scooby Dooby Doo Aliens avatar
    Namn
    Niklas Å
    Reg.datum
    maj 2002
    Jobb
    Leveldesigner @ Digitial Illusions CE AB
    HP: Stämmer bra det, ser nu att de kom till start och växellådan gav upp på SS3. Volvo Cross Country Resources: Paris Dakar 2003
    Hjälper dig med dekaler och dekorer (även montering i Stockholm kan lösas) - skicka PM eller mail.

Registered User
    Namn
    Sandra.
    Reg.datum
    okt 2010
    Citat Ursprungligen postat av Alien Visa inlägg

Ja, visst är det gott - vi har inte för avsikt att bygga något annat än en riktigt vinnarbil!

Både Pelle och Olle har kört Dakar flera gånger tidigare, så till start först och främst ska förhoppningsvis inte bli några problem!

Jättekul att se att ett intresse finns, vi ska givetvis se till att hålla er uppdaterade när det närmar sig på riktigt!

FWD vägrare Keepans avatar
    Namn
    Jesper H
    Reg.datum
    jul 2005
    Ja, visst är det gott - vi har inte för avsikt att bygga något annat än en riktigt vinnarbil!

Både Pelle och Olle har kört Dakar flera gånger tidigare, så till start först och främst ska förhoppningsvis inte bli några problem!

Jättekul att se att ett intresse finns, vi ska givetvis se till att hålla er uppdaterade när det närmar sig på riktigt!
    Fan va soft att ni hittat hit också. Ni borde snacka med någon moderator kanske ni kan få en egen del liknande Qvarnis och Peter Sundfeldts "bloggar"! Hade vart skojj att få en uppdatering om projektet då och då

Lycka till iaf!

Registered Flusher
    Namn
    Alrik Palrik
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    miljonär
    Citat Ursprungligen postat av Keepan Visa inlägg
    Fan va soft att ni hittat hit också. Ni borde snacka med någon moderator kanske ni kan få en egen del liknande Qvarnis och Peter Sundfeldts "bloggar"! Hade vart skojj att få en uppdatering om projektet då och då

Lycka till iaf!
    och en fet zatzylogga att klistra på bilen (eller en bumpersticks.) sådana dekaltrim ger typ 100hk extra.
    Sugen på något sött? Drick glykol!
    Citat Ursprungligen postat av Invo Visa inlägg
    du *piper* riktigt högt varje gång.

Registered User
    Namn
    DanH
    Reg.datum
    nov 2007
    Citat Ursprungligen postat av Printscreen Visa inlägg
    Hehe de håller ju farten uppe Volvos dieselsnurra med 272hkr och 700nm vrid lär ju hålla också, ingen kör väl bensinare i dakar?
    Dem som tog över mitsubishi:s fabriksbilar (JMB Stradale, Soussa och terranova bla körde för dem, teamet drevs av en fd mitsubishi anställd, tror det var
    Dominique SERIEYS, dåvarande Managing & Sport Director för Mits. motorsport)

Iaf, JMB körde med bensinmotorer, mest pga att det var billigare. Den motorn härstammar från Pajeron dem körde med/vann med bla 2007 (S. Peterhansel)

R. Gordon kör också bensin, V8 somgäller för hans del. Vet inte vad han kommer att köra med 2011.

Annars är det diesel som gäller, ok förbrukning men framför allt enormt vrid/bra körbarhet.
    BMW 540ia touring -00

Registered User
    Namn
    DanH
    Reg.datum
    nov 2007

Med tanke på deras prestation dem 2 senaste åren så tror jag detta kommer att gå riktigt bra! Ska bli intressant att se hur den står sej mot BMW, VW mfl. Lycka till.
    BMW 540ia touring -00

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •