Finns det någon rekordkörning Smygehuk -> Treriksröset? - Sidan 2
Bilsnack
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 44
    Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Fråga om Audi vill sponsra med en A8-diesel...
    Torde vara ett ganska bra val av bil rent komfort/förbrukningsmässigt (behöver så klart fortfarande extratank).

Och se för jävelen till att köra slalom mellan renarna. Att köra på vilt går väl an upp till 70km/h - inte fullt så roligt i hundrasextio!

Je suis un lion HunterSEs avatar
    Namn
    Simon E
    Reg.datum
    jun 2003
    Jobb
    Civvare
    Allt är möjligt. Klarade teknikens värld det på 23 h, går det garanterat att sänka den tiden rejält. Från erfarenhet av sundsvall och uppåt att man får stå på rejält mellan vajerräckena.. så även sträckan ulricehamn - jkpg... ^^

Ett gammalt preskiberat rekord är sthlm hägersten - Varberg på 3 h 20 min. Då åkte jag en trött pontiac firebird. Men detta var före vajerräckenas tid!!
    Detta inlägg är scannat och genomgånget utav FRA
    Denna kanske kan rädda oss, vad tror du?www.radda-sverige.nu

Senior user User219s avatar
    Namn
    .............
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    Kanelbullekonsult
    Vad krävs det för bevis för att det ska bli världsrekord?
    Jag fixar din A/C

Tredjen snabbast på Zatzy brillkos avatar
    Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Citat Ursprungligen postat av TheMPG Visa inlägg
    Vad krävs det för bevis för att det ska bli världsrekord?
    I din värld? Finns denna tävling i resten av världen?

Film kan ju vara bra.
    Brillko Racing Holley EFI
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

Senior user User219s avatar
    Namn
    .............
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    Kanelbullekonsult
    Citat Ursprungligen postat av brillko Visa inlägg
    I din värld? Finns denna tävling i resten av världen?

Film kan ju vara bra.

Kan man inte sätta rekord i allt som är mätbart? Ny branch för mig
    Jag fixar din A/C

räddar världen Solids avatar
    Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Det är vansinnigt svårt att hålla så höga snitthastigheter (150 km/h) över längre sträckor, pga övrig trafik förstås.

Har lyckats med Hägersten - Sunne (ca 360 km) på 2 tim 45 min (130 km/h) samt Helsingborg - Södertälje (ca 520 km) på 4 timmar blankt (130 km/h). Men det var mitt i natten samt mitt i semestertider, vilket underlättade en del. Men jag tvungen att ligga i närmare eller över 200 km/h så fort det var fritt från trafik.
    Senast redigerat av Solid den 2013-12-18 klockan 17:15.
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

Rattvridare ThomasTs avatar
    Namn
    Thomas T
    Reg.datum
    dec 2001
    Citat Ursprungligen postat av Solid Visa inlägg
    Det är vansinnigt svårt att hålla så höga snitthastigheter (150 km/h) över längre sträckor, pga övrig trafik förstås.
    Sant.

Problemet är inte att köra fort utan att aldrig köra långsamt...

.
    Porsche 964 C2

Cocain & Caviar d_3vils avatar
    Namn
    Alexander D
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    Säljare
    Körde en BMW 520d -13 aut från Västberga (rullande start ) till Mölndal i GBG på 3 timmar blankt i somras, körde i ett svep. Och då hade jag strax under halv tank kvar när jag kom fram och stått på rätt friskt

Så jag tror att du kan klara dig på 1 tankning om du planerar lite och kör en ny diesel. KBK!

Väl mött,
    Hastighetsbegränsningar är bara rekommendationer för fattiga.

Registered User
    Namn
    John Karlsson
    Reg.datum
    maj 2005
    En film är intressant om du kör

Har snittat 100km/h på dryga 40 mil vinterväglag, det var saftigt, bra väglag och lite trafik så går det snabbare, men medelhastighet är en svår sak att öka som så många redan sagt!

Very small dick..eh..user
    Namn
    Marcus O
    Reg.datum
    apr 2001
    Gävlebro - Trafikplats Järva Krog. 59 min 30 sek på stoppuret. Subaru Legacy Diesel -09 med KCR-box. Sen söndagkväll i Januari för några år sedan. Blir väl drygt 160 i snitt.
    Karbonsvart 2012 F11 520d M-sport

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Porsche Power Visa inlägg
    Gävlebro - Trafikplats Järva Krog. 59 min 30 sek på stoppuret. Subaru Legacy Diesel -09 med KCR-box. Sen söndagkväll i Januari för några år sedan. Blir väl drygt 160 i snitt.

På snö?

Very small dick..eh..user
    Namn
    Marcus O
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    På snö?
    Nja, runt nollgradigt. Någon moddsträng här och där. Men överlag ok väglag. Är ju inte självmordspilot...
    Karbonsvart 2012 F11 520d M-sport

Registered User
    Namn
    Pontus A
    Reg.datum
    jan 2003
    Har kört sträckan Malmköping - Kiruna på 16h med en trött servicebil. Det blev tre stopp, 135 mil och en bitvis ansträngd kissblåsa. Det är väldigt lätt att överskatta E4an, för det är allt annat än en ren motorväg. Just nu känns hela Sundsvall som ett vägbygge, Umeå har typ 100 rondeller, många städer har 50km/h och rödlysen osv. Lägg sedan till all tung trafik, väglusar och vajerräcken. Det drar ned snittfarten rejält och förstör humöret fullständigt. För att lyckas med en bra tid krävs en riktigt snabb bil för att beta av de få bra partierna som finns, för långa sträckor kommer tyvärr att bli riktigt sega.

Granada rules
    Namn
    Jörgen ,
    Reg.datum
    nov 2002
    Citat Ursprungligen postat av ice_m@n Visa inlägg
    Har kört sträckan Malmköping - Kiruna på 16h med en trött servicebil. Det blev tre stopp, 135 mil och en bitvis ansträngd kissblåsa. Det är väldigt lätt att överskatta E4an, för det är allt annat än en ren motorväg. Just nu känns hela Sundsvall som ett vägbygge, Umeå har typ 100 rondeller, många städer har 50km/h och rödlysen osv. Lägg sedan till all tung trafik, väglusar och vajerräcken. Det drar ned snittfarten rejält och förstör humöret fullständigt. För att lyckas med en bra tid krävs en riktigt snabb bil för att beta av de få bra partierna som finns, för långa sträckor kommer tyvärr att bli riktigt sega.
    håller med,, men här i ske-å kan man köra vi skelleftehamn å slippa endel rödljus å rondeller om man kör igenom efter ca 19 på kvällen,, tänkte på övrig trafik

jag har kört Ske-å vallentuna på ca 6,5 timmar i min Granada,, och det var på gammla tiden när E4 gick igenom uppsala,, så nog faan kan man stå på,,

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    För att nå riktigt låga tider kör man ju med fördel mellan 00.00-06.00, använder flitigt ljustuta o blinkers (tyskstyle alltså), annars fastnar man ju bara bakom lusar + utsätter övriga för onödiga faror.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •