Handla ALDRIG på MediaMarkt utan att kolla priset.
Bilsnack
Sidan 1 av 8 12345678 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 107
    Bmw skadad..
    Namn
    Jimmy A
    Reg.datum
    jan 2005

Handla ALDRIG på MediaMarkt utan att kolla priset.

Hej! Vill berätta om ett tragiskt "skojjar beteende" som eljätten MediaMarkt kör med systematiskt.

Vill avråda alla att handla på MediaMarkt butiker utan att kolla upp priset på prisjakt först, dem kör en mycket ful metod i varuhusen som jag råkat ut för flertalet gånger.

Ni vet alla datorer, och surfplattor och diverse annat som ligger framme med kartongen och "Erbjudande pris" för kunder att bara plocka som framstås som något supererbjudande dem kör med eftersom dem är framplockade med kartonger och allt.

Dessa produkter är i många fall medvetet överprisade så att kunder bara ska handla dem och tro att dem gjort ett bra köp eftersom dom "låg framme som erbjudande på MediaMarkt som alltid kör supererbjudanden"

Dem här produkterna är vissa fall utsatta till pris upp emot 30-40% dyrare än vad dem kostar i deras Webshop.

Det fula: När man påpekar detta, så har jag sett att dem tar upp en lista ur bakfickan med X-Antal produkter på och säger "ja det stämmer visst" följ av någon dålig ursäkt av att dom inte hänger med i butiker att uppdatera priser så som dem gör på hemsidan, detta trots den fullt medvetna listan i bakfickan.

Det positiva är ju dock att dom har relativt bra service, det är inga problem att lämna tillbaka produkten eller få priset justerat.

Det tråkiga är dock att det är endast dom som bryr sig om att kolla upp priset i efterhand som det blir positivt för.

Resten av människorna blir blåsta! medvetet av media markt, och detta "bedrägeri" är ju systematiskt medvetet av MediaMarkt och förmodligen ett sett dem tjänar in väldigt mycket pengar på.

Till en början så har jag aldrig brytt mig om att klaga på MediaMarkt, då dem ändå varit så samarbetsvilliga när man klagat och gjort än nöjd.

Men nu efter ha köpt en 2st Datorer 1st surfplatta och idag 1st Multimedia tangentbord, för att sedan kommit hem och sett att produkten är 30-40% billigare hos netonnet och MediaMarkt,s webshop så börjar man tröttna, det blir omständligt, jag tänker också på resten som aldrig märker detta utan bara blir blåsta ihopp om att MediaMarkt är en billig och bra butik, men i självaverket är dem inte mycket bättre än en simpel Bilskojjare.

Vill därför gå ut med denna lilla Julhandels varning!

[ OO===[ ][ ]===OO ]

XC60 D3 R-Design
    Namn
    Patrik Sjöö
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Vet i tusan... Jobbar 16 timmar per dag ändå.
    Så klart. Så har det varit dom senaste tio åren. Grattis till uppvaknandet.

Eηdlεss Powεr
    Namn
    Zam E
    Reg.datum
    feb 2010
    Jobb
    Livsnjutare
    Har aldrig handlat på MediaMarkt tack och lov.

Min barndomvän drabbades också av deras lurendrejeri, köpte en stationär dator med fabrikationsfel. Slutade med att han fick pengarna tillbaka. Aldrig mer MediaMarkt!

Registered User
    Namn
    Andreas C
    Reg.datum
    mar 2010
    Citat Ursprungligen postat av CarpeDiem Visa inlägg
    Har aldrig handlat på MediaMarkt tack och lov.

Min barndomvän drabbades också av deras lurendrejeri, köpte en stationär dator med fabrikationsfel. Slutade med att han fick pengarna tillbaka. Aldrig mer MediaMarkt!
    aldrig mera mediamarkt för att datorn som inte dom bygger var trasig är väl endå att ta i? han fick ju pengarna tillbaka.

sj handlar jag där lite då o då. man får ju tänka efter lite innan man handlar.

AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Ni vet väl om att det finns affärer av dessa två som har nättrafikstörning inomhus.. låter otroligt faktiskt. Men det är för att skydda så kunden inte ska kunna surfa på mobilen och kolla priser på hemsidor.
    Låter som konspiration.
    En polare som jobbat på en sån butik bekräftade det.
    När de fick strömavbrott fick han plötsligt mottagning i telefon.
    Som försvann då strömmen kom tillbaka.
    Hände flertal ggr.
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

Registered User
    Namn
    MathiasS
    Reg.datum
    jan 2002
    Citat Ursprungligen postat av Patrick Visa inlägg
    Ni vet väl om att det finns affärer av dessa två som har nättrafikstörning inomhus.. låter otroligt faktiskt. Men det är för att skydda så kunden inte ska kunna surfa på mobilen och kolla priser på hemsidor.
    Låter som konspiration.
    En polare som jobbat på en sån butik bekräftade det.
    När de fick strömavbrott fick han plötsligt mottagning i telefon.
    Som försvann då strömmen kom tillbaka.
    Hände flertal ggr.
    Jag tvivlar. I vilken butik skulle det vara så?

AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Tvivla på du.. det gör inget.
    En butik här i Dalarna.

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Det låter mer sannolikt att när det blir strömavbrott så slås en massa annan elektronik, trådlösa nätverk m.m. ut som helt normalt kan försämra eller i värsta helt sänka mobiltelefoners mottagning, vilket kan göra att man då plötsligt får mottagning, eller förbättrad mottagning, där man annars kan ha haft problem med det.

Registered User Checker Performances avatar
    Namn
    Ola L
    Reg.datum
    mar 2003
    Jobb
    Stadsanställd
    En vän till mig har köpt två prylar som varit begagnade på Media Markt, en iphone med bruten sån garanti"seal", märktes lååångt senare då den skulle repareras, och nyligen en Dvdspelare, med en skiva i när han kom hem.

Tragiskt företag, han har förvisso kompenserats för DvD:n men han kommer aldrig sätta sin fot där mer.

15" Är manligt! Hampusds avatar
    Namn
    Hampus D
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Chaufför
    Senast jag kollade så har vi fri prissättning i sverige. Dom får ju sätta precis vilket pris dom vill. Även elgiganten har produkter som är billigare på deras hemsida osv.
    Var i stället glad att dom har lägsta prisgaranti mm. Testa att gå in på Ica maxi och hävda att fläskfilen är billigare på Coop rakt över gatan. Dom lär ju inte sänka sitt pris för det.
    Import - Service - Tuning av moderna USA-sportbilar. Vår specialitet är Ford Mustang 86-10
    -No Fear Motorsport Sweden-
    Lagledare för lag SYD. ;)

AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Det låter mer sannolikt att när det blir strömavbrott så slås en massa annan elektronik, trådlösa nätverk m.m. ut som helt normalt kan försämra eller i värsta helt sänka mobiltelefoners mottagning, vilket kan göra att man då plötsligt får mottagning, eller förbättrad mottagning, där man annars kan ha haft problem med det.
    Bla bla bla..
    Jag skrev väldigt kortfattat.
    Orkar inte skriva hela samtalet med polaren.
    Finns ingen anledning för mig att tvivla på honom.
    Ni kan tvivla. Det bryr jag mig inte i.
    Det är era stålar.

Men ha det i bakhuvudet. Gå ut och surfa reda på nätpriset.

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Äsch...
    Hela elektronikhandeln i Sverige är ju skev! Även om "Mediamarkt tjänar stora summor på detta" så går ju bolaget skitdåligt.
    Ingen som klagar särskilt högljutt på LED-teven de säljer till förlustpengar eller när de säljer AAA-spel för 299kr på släppdagen...

Men absolut, istället för att göra fel i båda ändar så kanske man borde se över sin affärsidé!

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av OverBoosted Visa inlägg
    Hej! Vill berätta om ett tragiskt "skojjar beteende" som eljätten MediaMarkt kör med systematiskt.

Vill avråda alla att handla på MediaMarkt butiker utan att kolla upp priset på prisjakt först, dem kör en mycket ful metod i varuhusen som jag råkat ut för flertalet gånger.

Ni vet alla datorer, och surfplattor och diverse annat som ligger framme med kartongen och "Erbjudande pris" för kunder att bara plocka som framstås som något supererbjudande dem kör med eftersom dem är framplockade med kartonger och allt.

Dessa produkter är i många fall medvetet överprisade så att kunder bara ska handla dem och tro att dem gjort ett bra köp eftersom dom "låg framme som erbjudande på MediaMarkt som alltid kör supererbjudanden"

Dem här produkterna är vissa fall utsatta till pris upp emot 30-40% dyrare än vad dem kostar i deras Webshop.

Det fula: När man påpekar detta, så har jag sett att dem tar upp en lista ur bakfickan med X-Antal produkter på och säger "ja det stämmer visst" följ av någon dålig ursäkt av att dom inte hänger med i butiker att uppdatera priser så som dem gör på hemsidan, detta trots den fullt medvetna listan i bakfickan.

Det positiva är ju dock att dom har relativt bra service, det är inga problem att lämna tillbaka produkten eller få priset justerat.

Det tråkiga är dock att det är endast dom som bryr sig om att kolla upp priset i efterhand som det blir positivt för.

Resten av människorna blir blåsta! medvetet av media markt, och detta "bedrägeri" är ju systematiskt medvetet av MediaMarkt och förmodligen ett sett dem tjänar in väldigt mycket pengar på.

Till en början så har jag aldrig brytt mig om att klaga på MediaMarkt, då dem ändå varit så samarbetsvilliga när man klagat och gjort än nöjd.

Men nu efter ha köpt en 2st Datorer 1st surfplatta och idag 1st Multimedia tangentbord, för att sedan kommit hem och sett att produkten är 30-40% billigare hos netonnet och MediaMarkt,s webshop så börjar man tröttna, det blir omständligt, jag tänker också på resten som aldrig märker detta utan bara blir blåsta ihopp om att MediaMarkt är en billig och bra butik, men i självaverket är dem inte mycket bättre än en simpel Bilskojjare.

Vill därför gå ut med denna lilla Julhandels varning!
    Bra att du tipsar folk.

Men du kunde ju kollat upp priset via prisjakt/pricerunner innan köp istället för efter....

Men du har väl öppet köp så du kan ju lämna tillbaka dem.
    Dessutom så har jag för mig att MediaMarkt, liksom Netonnet vill vara billigast (iaf i reklamen) så om du tar med uppgifterna på de lägre priserna på det du redan köpt kan du ju antingen lämna tillbaka dem eller begära mellanskillnaden.

Registered User
    Namn
    Johan W
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    IT-nörd
    Har handlat några prylar på MM, i dom fallen har det varit via prisgaranti och liknande.
    Kollade på kylskåp vid något tillfälle, dom hade endast en äldre/fjolårsmodell framme med samma pris som nya modellen vilket är störigt och jag tycker det ganska ofta är så, dvs äldre modeller fast till högre pris.

Köpte en Velodyne subwoofer nyligen, var en öppnad vara och fick 20% under prisjakts billigaste pris, märkte dock att den var defekt när jag fick hem den. Åkte tillbaka och dom beställde en helt ny för samma pris vilket jag tycker var helt ok.

Har inga direkta problem med dom, bara man är vaken och vet vad man ska ha och vad varan kostar, går aldrig efter stora skyltar i butikerna.

Däremot brukar jag ofta nyttja butikers prisgarantier vilket brukar kunna vara lönsamt.

Tredjen snabbast på Zatzy brillkos avatar
    Namn
    Stefan Gustafsson
    Reg.datum
    apr 2003
    Citat Ursprungligen postat av Patrick Visa inlägg
    Bla bla bla..
    Jag skrev väldigt kortfattat.
    Orkar inte skriva hela samtalet med polaren.
    Finns ingen anledning för mig att tvivla på honom.
    Ni kan tvivla. Det bryr jag mig inte i.
    Det är era stålar.

Men ha det i bakhuvudet. Gå ut och surfa reda på nätpriset.
    Hade ni druckit mycket öl?
    Brillko Racing Holley EFI
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •