Apple Tv mot android?
Bilsnack
Resultat 1 till 3 av 3
    Individual oscarbs avatar
    Namn
    Oscar B.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter

Apple Tv mot android?

Jag inhandlade i ett svagt ögonblick en androidenhet i somras, närmare bestämt en Samsung Galaxy Tab 2. Nu har jag fått en Apple Tv som kommer att inhandlad under morgondagen. Samsungen är väldigt bra på ett sätt. Jag kan ladda ner i stort sett alla mediefiler och titta på framförallt min son som använder den flitigt på bilresor mm vilket gör att jag kommer behålla den.

Frågan är: Kommer jag kunna köra någon typ av AirPlay av dessa filer från samsungen till Apple tv vidare till tv eller kommer den att stanna mig? Behöver jag ladda ner en app för att det ska fungera?

Filer det handlar om är i första hand .avi
    ..

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av oscarb Visa inlägg
    Jag inhandlade i ett svagt ögonblick en androidenhet i somras, närmare bestämt en Samsung Galaxy Tab 2. Nu har jag fått en Apple Tv som kommer att inhandlad under morgondagen. Samsungen är väldigt bra på ett sätt. Jag kan ladda ner i stort sett alla mediefiler och titta på framförallt min son som använder den flitigt på bilresor mm vilket gör att jag kommer behålla den.

Frågan är: Kommer jag kunna köra någon typ av AirPlay av dessa filer från samsungen till Apple tv vidare till tv eller kommer den att stanna mig? Behöver jag ladda ner en app för att det ska fungera?

Filer det handlar om är i första hand .avi
    Så kör du Airplay med Android | Mobil

Best AirPlay apps for Android: Gettin' That Dream Stream | Know Your Mobile

Så här funkar Airplay ? även med andra prylar än Apples egna | nytestat

Individual oscarbs avatar
    Namn
    Oscar B.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter
    Nu har jag lite o läsa, tack Kurt!