Bilsnack
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 56
    Registered User
    Namn
    Robert G
    Reg.datum
    jan 2014
    Nej jag kan inte riktigt det, antagligen för att jag är en för ärlig människa och kanske naiv :-) . Du frågade ju om bilen och bilhandlaren och jag tycker att jag har gett ett svar. Men visst alla som säljer bilar vill tjäna pengar osv, men min erfarenhet säger dock att direktimporterade bilar som säljs av privatpersoner är mer varningsflagg på. Bilhandlare har ju dock ett rykte att tänka på som är mycket viktigt för deras affärer. Har köpt ett antal importerade bilar från bilfirmor som jag varit sjukt nöjd med, även min Nissan är intagen från Italien. Alla papper finns och bilen är väldokumenterad osv. Svensk sålda är ju till ca 80% sålda nya som tjänstebilar och hur vårdas dessa.... Har själv haft några nya sådana och hur många av kollegorna har behandlat sina är ju lite skrämmande måste jag säga ( halvstor firma med ca 400 tjänstebilar) Det sista var bara en liten utsvävning från tråden och hör inte hit men det är något jag tänkt mycket på, men glöm det. Men som sagt hoppas du hittar din bil och vem vet, vi kanske träffas hos Perra 23gtr i vår om han har sitt "öppethus" i år.

Registered User
    Namn
    Jonas Andersson
    Reg.datum
    nov 2013
    Citat Ursprungligen postat av nissan4fun Visa inlägg
    Nej jag kan inte riktigt det, antagligen för att jag är en för ärlig människa och kanske naiv :-) . Du frågade ju om bilen och bilhandlaren och jag tycker att jag har gett ett svar. Men visst alla som säljer bilar vill tjäna pengar osv, men min erfarenhet säger dock att direktimporterade bilar som säljs av privatpersoner är mer varningsflagg på. Bilhandlare har ju dock ett rykte att tänka på som är mycket viktigt för deras affärer. Har köpt ett antal importerade bilar från bilfirmor som jag varit sjukt nöjd med, även min Nissan är intagen från Italien. Alla papper finns och bilen är väldokumenterad osv. Svensk sålda är ju till ca 80% sålda nya som tjänstebilar och hur vårdas dessa.... Har själv haft några nya sådana och hur många av kollegorna har behandlat sina är ju lite skrämmande måste jag säga ( halvstor firma med ca 400 tjänstebilar) Det sista var bara en liten utsvävning från tråden och hör inte hit men det är något jag tänkt mycket på, men glöm det. Men som sagt hoppas du hittar din bil och vem vet, vi kanske träffas hos Perra 23gtr i vår om han har sitt "öppethus" i år.
    De flesta är ju faktiskt hederliga och så finns det rötägg som ställer till det för en hel bransch. Den svarta i Skå är ju f.ö. 50 000 kr billigare. Undra vad det kan bero på?

Vi ses hos Perra. Vad har du för färg på din?

Dodson Pro Dealer
    Namn
    Perra P
    Reg.datum
    mar 2002
    Jonas, du behöver inte vara misstänksam mot Robban och att han precis reggat ett konto. Jag känner både han och Nermin som driver Performance Cars och dem har ingenting att göra med varandra alls.

Robbans bil är svart, som dem flesta andra i Sverige. Vore kul om vi fick in lite fler Titanium som är väldigt ovanliga. Bara 2-3st i Sverige.

Hör av dig om du har några frågor om GT-R eller om du är spekulant på någon bil. Det är ganska stor chans att vi gjort jobb på den med tanke på hur många bilar vi jobbat med.
    www.23gtr.se - ALLT till din GT-R!

Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/23GTR.se

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Ok då, saken var bara den att efter jag nyss har blivit ägare till en,och tycker att det är riktigt kul med dessa bilar så har det blivit en del googlande på dessa och då råkade jag hamna på denna tråd. (Tidigare BMW frälst). När jag läste tråden tyckte jag att bilen kunde uppfattas som omlackad osv. Kände att jag har ju ändå sett den så då kan ju jag tillföra något av vad jag sett, därför reggade jag konto och skrev detta. Känner ju även att det är onödigt att en handlare blir halvt uthängd av ingen anledning, som jag känner till i alla fall. Min lekmannamässiga bedömning är att bilen är väldigt fin och det är jag 100% ärlig om. Hur som helst så hoppas jag att du hittar någon pärla för dom är ju riktigt roliga, finns ju en på blocket nu (svart) för 649900:- som ser bra ut i annonsen i alla fall /Robban
    Hur tusan googlade du dig in på de här tråden då, om du redan köpt en menar jag? Hmm..
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Registered User
    Namn
    Robert G
    Reg.datum
    jan 2014
    Hur menar du nu? jag har köpt en och googlar mycket på GT-R för att förkovra mig :-). Lär ju inte vara ensam om att kolla på Youtube osv. Sökte helt enkelt på GT-R Norrköping (ganska logiskt då jag bor där), fick då träff på denna tråd redan på sidan 2. Och ja min är Svart som dom flesta och intagen från Italien, fick tips av Perra av vad jag skulle kolla efter (oljud osv) innan köp. Tyckte den var riktigt fin samt att den är trimmad vilket är ett plus för mig.
    Kommer köra den ett tag nu, men sedan vet jag vis av erfarenhet att jag vill ha mer effekt och då är det bra att ganska dyra saker är redan gjort som komplett avgassystem Cobb accessport osv.

Integrale
    Namn
    Robert N
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    IT
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Hur tusan googlade du dig in på de här tråden då, om du redan köpt en menar jag? Hmm..
    Jag kan också gå i god för "Robban" att han inte har något samröre med Performance Cars då jag känner honom IRL.

Du måste såklart lita på mig, du är registrerad på zatzy 2005.....om man gå efter regdatum/posts
    (ironi)

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Nuub Visa inlägg
    Jag kan också gå i god för "Robban" att han inte har något samröre med Performance Cars då jag känner honom IRL.

Du måste såklart lita på mig, du är registrerad på zatzy 2005.....om man gå efter regdatum/posts
    (ironi)
    Mer det faktum att de som oftast sitter på forum kan tendera att vara källkritiska och kommer det en nyreggad person EFTER att en tråd om ett specifikt ämne startats så blir man ju lite skeptisk, därav min undran hur man hittade hit trots att man precis köpt sig en bil, fast på annat håll.

Nog om det, Performance Cars är väl ett legit företag. Till dess att motsatsen har bevisats.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Mer det faktum att de som oftast sitter på forum kan tendera att vara källkritiska och kommer det en nyreggad person EFTER att en tråd om ett specifikt ämne startats så blir man ju lite skeptisk, därav min undran hur man hittade hit trots att man precis köpt sig en bil, fast på annat håll.

Nog om det, Performance Cars är väl ett legit företag. Till dess att motsatsen har bevisats.
    nog ska man anta det eftersom inget framkommit än så länge =)

namnet är lite så där mitt i mellan bra och varningsflagg..

värre är

vip bil där tror jag inte många sätter sin fot om man kollar till namnet.

namnet är nog det viktigaste man kan avgöra om det ens är värt besväret eller ej.
    när dom försöker låta exklusivt kan man nästan anta att något är skumnt =)

vip bil i örebro har alla varningsflagg och stämmer oxå =)

Nissan GT-R MY 2011 Andreasss avatar
    Namn
    Andreas S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Konsult
    Jonas, du kommer bli nöjd med en GT-R, fantastiskt trevlig bil. Vad kör du idag?
    Hellre Nürburgring än vigselring..

Registered User kennethRCs avatar
    Namn
    Kenneth S
    Reg.datum
    okt 2007
    Jobb
    Lagersnubbe
    Och här sitter man och ugglar omkring i sin gamla Saab 9-5a..
    Warum!

Registered User
    Namn
    A
    Reg.datum
    mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av kennethRC Visa inlägg
    Och här sitter man och ugglar omkring i sin gamla Saab 9-5a..
    Uppgradera! Livet har ingen repris!!!

Registered User
    Namn
    Jonas Andersson
    Reg.datum
    nov 2013
    Tänkte sy ihop påsen efter min affär med Performance Cars. Ja, jag köpte bilen

Sammanfattningsvis så är jag mer än nöjd med bemötandet och den service jag fått. Mycket sympatisk och tillmötesgående person som driver företaget och dessutom en äkta bilentusiast. Det hela resulterade i att jag lämnade in min gamla på försäljningsuppdrag så med lite flyt så blir det ytterligare en affär inom kort.

GT:R:en är f.ö. en jävla bil att gå. ful som stryk men det har mindre betydelse

Registered User
    Namn
    Jonas Andersson
    Reg.datum
    nov 2013
    Citat Ursprungligen postat av Andreass Visa inlägg
    Jonas, du kommer bli nöjd med en GT-R, fantastiskt trevlig bil. Vad kör du idag?
    Om jag säger det måste jag döda dig

Registered User
    Namn
    Robert G
    Reg.datum
    jan 2014
    Grattis till en mycket fin bil! tog du hem den på släp eller körde du i snön? :-)

Registered User
    Namn
    Jonas Andersson
    Reg.datum
    nov 2013
    Grattis till en mycket fin bil! tog du hem den på släp eller körde du i snön? :-)
    Jag fick den levererad på biltransport till Jönköping. Mycket bra service enligt min mening

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •