Ford Focus -99
Bilsnack
Resultat 1 till 7 av 7
    _LithioN_
    Namn
    Marcus Svensson
    Reg.datum
    aug 2005
    Jobb
    Arbetssökande.

Ford Focus -99

Hej. En kompis köpte en Ford Focus årsmodell 99 i sommras och nu börjar småfelen reta gallfeber på honom. Har prövat söka här på forumet men ej funnit de svar jag söker.

Problem 1: Centrallåset går enbart att låsa på utsidan. För att låsa upp låst bil får man öppna bagaget med nyckel, klättra in och öppna bakdörren, sedan sträcka sej från baksätet fram och då öppnar sej alla dörrar.

Problem 2: Hastighetsmätaren dör titt som tätt, och emellanåt tappar bilen lite ork och volymen på stereon sjunker något.

Problem 3: Fläkt-reglaget fungerar bara på läge 3 och 4, de andra är helt döda.

Alla svar är välkommna, problemet med centrallåset och hastighetsmätaren är något oroväckande. Fläkten är väl mer småsak, men retligt.
    Tacksamma för alla svar.
    Mvh!
    Vill man bara så går allt :)

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    Fläktreglaget är troligtvis fläktmotståndet, alternativt fläktreglaget. Jag gissar på motståndet, men det kan man testa sig fram till med en enkel polpenna.

Minns jag rätt så funkar Fords nycklar så att vilken nyckel som helst kan låsa en dörr, men för att låsa upp behövs det (givetvis) rätt nyckel. Fordnycklar slits också väldigt tidigt vilket gör att låsen börjar funka dåligt eller inte alls. Det är inte alltid det hjälper att byta nyckel för även låscylindern är sliten. En ny nyckel passar inte bra med ett slitet lås.

Jag hade liknande problem med min Sierra. Fick först skaffa en ny nyckel som fungerade ett tag, men sen när låsen började ge upp fick jag köpa en helt ny lås- och nyckelsats. Det var dock enklare på den eftersom den inte hade någon immobilizer. Sen är det ju förstås inget som hindrar att man byter alla nycklar och lås och superlimmar fast den gamla nyckeln någonstans inom räckvidd för immobilizerns antennring.

Vill han göra det enkelt kan han försöka få tag på låscylinder och nyckel från skroten, men då får han ha två nycklar till bilen. En för att ta sig in och en för att starta.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Ford Focus -99

Citat Ursprungligen postat av karlsson71 Visa inlägg
    Hej
    Jag hade liknande problem med min ford nyckel!
    Jag körde till http://www.cockgobblers.se i malmö och där fixa dom en ny nyckeln från den gamla. Kostnad 189kr. Dom använde transpondern från den gamla nyckeln.
    Vad är cockgobblers för pissföretag som inte klarar sig utan att göra illa dols smygreklam på forum? Långlivat? Nej tror inte det!

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av karlsson71 Visa inlägg
    cockgobblers.se
    Men banna skithålet någon gång!

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Finns det inga moderatorer på Zatzy....... BilSnaCk" längre!?

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Daniel B
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    Det är nog, tyvärr, ganska få nu för tiden. Erik och ngn admin vad jag vet. Ingen av oss gamla är kvar som mods.

//d

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Finns det inga moderatorer på Zatzy....... BilSnaCk" längre!?
    Citat Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
    Det är nog, tyvärr, ganska få nu för tiden. Erik och ngn admin vad jag vet. Ingen av oss gamla är kvar som mods.

//d

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Lät dåren vara kvar ett tag för att se om han skämdes eller ej. Nu är han raderad iallafall.
    BILSNACK | crew

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •