Jag har inget jätteprojekt här med denna Camaro:n och tur är det för de som känner mig vet att jag alltid lägger ner de projekt som blir lite jobbiga och motiga. Tur att man inser sina begränsningar till slut så jag valde att köpa en nästan färdig bil som bara behöver lite småfix - till att börja med...
Jag kopierar den tråd jag har på ett annat forum så att vi kommer ikapp till hur status för kärran är idag.
Skaffade mig min drömbil för ett par veckor sedan. Den är i hyfsat bra skick men lite skall göras med den iaf och tänkte att jag lika gärna kan dela med mig av detta i en p.tråd.
Från början skall hon var lackad i någon blågrön metallic och ha vinyltak - svart eller vitt vetefan. Samt att hon skall ha vit skinninredning men idag är det en svart ny inredning i den.
När jag köpte henne
Såhär ser hon ut idag
Och här kan ni kanske se en sak som skall fixas?
Stötfångaren är sned/krokig
Och jag älskar fälgarna - STÅLFÄLGAR! Rallye wheels!
På denna bilen blir det inga stora discofälgar, det ser förjävligt ut när jänkare rullar runt på 18-28" alufälgar!
Vad jag däremot är att skaffa en uppsättning extra stålfälgar till bak som skall breddas för som det är nu så får man nästan plats med en skogaholmslimpa emellan däck och bakskärm.. :/
Jag har även köpt en nyproducerad original radioantenn och skall även köpa en stereo med modernt innehåll men som till det yttre ser ut precis som de gjorde i Camaro 1969 - med tryckknappar å allt![]()