Bilsnack
Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 73
    BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Vad tror ni om gamla jappsare?
    I USA, Japan, och Australien verkar det ju hett som fanken nu.
    JDM som orginal, men här verkar det rätt lungt...
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

M3E30 beroende Marts avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2005
    Citat Ursprungligen postat av LO 587 Visa inlägg
    Har bl.a. haft en Porsche 911 turbo -82 i nyskick med få mil och kul historik, en kanonfräsch M3 E30 -87, en fin M5 E34 och en Lotus Omega.
    Får lite ångest över att jag inte har en enda av dem kvar när jag läser den här tråden
    Håller med - man kan lätt få ångest över bilarna man sålt som nu börjar bli värda pegar...

Som tur är har jag i alla fall en M3E30 kvar (har ägt tre). Denna hämtade jag i Tyskland -07 innan priserna började dra iväg hysteriskt - bara en ägare innan mig!

Jag, som E30 insnöad, tror att även vanliga E30 kommer att stiga i pris - när såg du t.ex. en fin original 323 eller 325 med kromkofångare?
    Själv skulle jag inte säga nej till en tidig 325 E30 i originalskick!

Bland nyare bimmers tror jag som tidigare nämnts Z3M Coupé kan vara ett alterativ - fast de är ju inte direkt gratis idag heller. En "vanlig" Z3 Coupé, gärna 3.0, kan nog också bli en framtida klassiker.
    Varför? - bilar med själ som skiljer sig från de massproducerade brukar alltid vara uppskattade när det gått några år.

En Alfa GT eller Brera tror jag också kan bli framtida samlarbilar, särskilt de med 3.2 24V V6:an - inte minst för ljudets skull! I en tid när vi alla snart åker diesel sticker Alfa V6orna ut från den grå massan.

Sen kommer säkert en Saab 9-5 av den sista generationen bli en framtida samlarbil, om inte annat för att de inte gjordes speciellt många. Eller försök hitta en fin 9000 Aero - väl värd att spara på och kommer säkert få ett framtida värde.

Fast skall du få riktig värdeöknig gäller det att hitta något som verkligen sticker ut som inte redan haft en rejäl uppgång. Att hitta bilar som går från 100' till flera miljoner, som 300 SL, på 30-40 år kan man nog kappast räkna med.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    500k?????

Är du full pojk?
    JAPP! full av kunskap!!!!! du då???

Med vänlig hälsning

Dodson Pro Dealer
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Haddock Visa inlägg
    Jag är övertygad om att det kommer till viss del även om det inte blir som i USA eller Japan. Det är alltid "lättare" att tycka om en bil som man fascinerats av när man var liten och oerhört få i Sverige suktade efter en 70-tals japs när man var liten. Däremot kommer ju Supra Mk IV, Skyline GT-R och NSX vara heta lång tid framöver. (I rätt skick naturligtvis).

Själv köpte jag en sån här:

www.23gtr.se - ALLT till din GT-R!

Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/23GTR.se

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Hehe ja tror många har svårt att tanka sig hur mkt du fick ge för denna godbit
    står du inför samma dilemma som mig, att bredda eller att inte bredda?

Citat Ursprungligen postat av R34 GT-R Visa inlägg
    Jag är övertygad om att det kommer till viss del även om det inte blir som i USA eller Japan. Det är alltid "lättare" att tycka om en bil som man fascinerats av när man var liten och oerhört få i Sverige suktade efter en 70-tals japs när man var liten. Däremot kommer ju Supra Mk IV, Skyline GT-R och NSX vara heta lång tid framöver. (I rätt skick naturligtvis).

www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006

Du har en bil jag suktar efter trots det är jag nästan 90talist. Vart köpte du den och vad brukar dessa kosta?
    BILSNACK | crew

Registered Flusher Alrikssons avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    miljonär
    vi svenskar förstår inte bättre, många bilar såldes aldrig här, jag tror det är därför. Jag tror att datsun bluebird (rwd), nissan s12 och daihatsu charmant kommer stiga i pris de kommande åren.

din svinpäls vad avis jag blir en skyline R30 eller R31 hade jag inte tvekat på
    Sugen på något sött? Drick glykol!
    Citat Ursprungligen postat av Invo Visa inlägg
    du *piper* riktigt högt varje gång.

Dodson Pro Dealer
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Hehe ja tror många har svårt att tanka sig hur mkt du fick ge för denna godbit
    står du inför samma dilemma som mig, att bredda eller att inte bredda?
    Ja, den var inte billig och många tycker väl man är dum i huvet som betalar såna pengar för en "gammal japanare". Men är man såld på dem så är man.

Nej, den är i alldeles för bra skick för att bredda. Det blir minimala moddar på den här.

Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Du har en bil jag suktar efter trots det är jag nästan 90talist. Vart köpte du den och vad brukar dessa kosta?
    Jag köpte den i Portugal. Den har gått 1000mil sedan ny och är i princip i nyskick invändigt. Det unika är att den är vänsterstyrd och i så bra skick.

Det är i princip omöjligt att hitta en till salu i Europa. Om du kikar i Japan så ser du vad dem ligger på i pris. Ta dem Japanska priserna och ta bort en nolla så har du ett ca-pris på vad den kostar hemma, inreggad o klar i Sverige. Lite länkar:

Japanese used cars and Japanese imports | Goo-net Exchange Find Japanese used vehicles
    ?????????/??????net

Citat Ursprungligen postat av Alriksson Visa inlägg
    din svinpäls vad avis jag blir en skyline R30 eller R31 hade jag inte tvekat på
    Än så länge finns det bara två Hakos i Sverige och min är den enda vänsterstyrda. Köp en, vi behöver ha fler såna här i landet.
    www.23gtr.se - ALLT till din GT-R!

Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/23GTR.se

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Lägg upp bilder på din fina kärra i Mediadelen!
    BILSNACK | crew

Registered User P1200VBs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2007
    Gamla svensson volvos brukar vara säkra kort. Det är modeller det har funnits massor av och som folk har minnen av. Säkerligen en hel del av dagens unga i 25-30 års åldern som skulle tycka det vore kul med en 240/740/940 i fint skick när man börjar komma upp i ålder eftersom det är bilar man oftast har minnen av från ungdomen. Så har redan skett med Volvo PV, Amazon och 140 som idag är ganska så dyra i fint originalskick.

Registered User Kugghjuls avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Jo så är det ju Vad sägs om Bmw Z3M Coupe, Audi S3, Volvo S60R, Saab 9-3 Viggen, Alfa Romeo Brera 3,2 V6 JTS Q4, Alfa Romeo 147 GTA, Opel Speedster, Golf Mk4 R32, Renault Mégane Phas II 2.0T RS.

Eller varför inte en Honda Insight?
    Annonsen kunde inte hittas | Blocket
    Tror aldrig Insight blir någon klassiker, likadant med Priusar. Miljöbilar tenderar att inte locka till sig den rätta sortens kufar.

Registered User Mackan_s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2005
    Citat Ursprungligen postat av riskok Visa inlägg
    855 T-Gul såldes för över 400' för ett tag sedan.

What? Tell me more

//Spartanburg olofmas avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Om man går efter vad vissa bilsamlare säger att det krävs ett relativt högt nypris och få exemplar byggda så är dessa två bra kandidater:

BMW Z3 M Coupe - (Räknar inte med USA versionen). 2178 exemplar byggda. 321hk. Kostade från 500.000 kr ny i bas utförande. Hata eller älska design.

BMW M3 GT - Endast 356 exemplar byggda. Byggd för GT serien. Unik jämfört med vanliga M3 E36.
    /// BMW Z3 coupe 2.8

Granada rules
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2002
    Ja, den var inte billig och många tycker väl man är dum i huvet som betalar såna pengar för en "gammal japanare". Men är man såld på dem så är man.

Nej, den är i alldeles för bra skick för att bredda. Det blir minimala moddar på den här.

Jag köpte den i Portugal. Den har gått 1000mil sedan ny och är i princip i nyskick invändigt. Det unika är att den är vänsterstyrd och i så bra skick.

Det är i princip omöjligt att hitta en till salu i Europa. Om du kikar i Japan så ser du vad dem ligger på i pris. Ta dem Japanska priserna och ta bort en nolla så har du ett ca-pris på vad den kostar hemma, inreggad o klar i Sverige. Lite länkar:

Japanese used cars and Japanese imports | Goo-net Exchange Find Japanese used vehicles
    ?????????/??????net

Än så länge finns det bara två Hakos i Sverige och min är den enda vänsterstyrda. Köp en, vi behöver ha fler såna här i landet.
    härligt att se,, kommer ihåg när vi hade en datsun bluebird en 81a kombi,, var ju jättefränt med elhissar och alla varningslampor i panelen,,
    hela familjen tyckte om den bilen
    sen vart det en 86 bluebird, och en 88a,, kommer ihåg att det fanna kjolpaket till dem,, de var helt ok ,, en sån skulle man ha idag i fint skick,,
    kommer ihåg regskylten på den NTK 513

Registered Flusher Alrikssons avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    miljonär
    Citat Ursprungligen postat av granadadr Visa inlägg
    härligt att se,, kommer ihåg när vi hade en datsun bluebird en 81a kombi,, var ju jättefränt med elhissar och alla varningslampor i panelen,,
    hela familjen tyckte om den bilen
    sen vart det en 86 bluebird, och en 88a,, kommer ihåg att det fanna kjolpaket till dem,, de var helt ok ,, en sån skulle man ha idag i fint skick,,
    kommer ihåg regskylten på den NTK 513
    den finns kvar i trafikregistret dock körförbud, senaste ägarbyte 2009-11-10. bara att ringa och lägga ett bud men helst vill man ju ha en 80-83 som är RWD.
    Sugen på något sött? Drick glykol!
    Citat Ursprungligen postat av Invo Visa inlägg
    du *piper* riktigt högt varje gång.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •