Bilsnack
Resultat 1 till 4 av 4
    Registered User
    Namn
    Rolle W
    Reg.datum
    jun 2013

Stulen Volvo 740 GLE

Jag lägger nu upp en tråd, som säkerligen är helt dödfödd, men känns ändå viktig.
    En bekant till mig fick sin svarta Volvo 740 GLE från 88-89 stulen i september eller oktober- minns ej- utanför sitt hus nattetid. Den hade mycket extrautrustning, även larm som ej var igång, och var mycket välvårdad. Bilen är givetvis anmäld stulen.
    Jag har pratat med honom om den, och vi har haft funderingar om att den försvunnit till länderna i öst eller blivit "omhändertagen" av någon samlare eller rent av blivit slaktad på delar.

Bilens reg. nummer börjar på NBR eller NGR och är alltså en svart Volvo 740 GLE av 88-89:ans årsmodell med automatlåda, vilka torde vara ganska ovanliga, speciellt i det här skicket.

Fuck it Ligists avatar
    Namn
    Christer H
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Reservdelsman
    Till öst skulle jag nästa våga påstå att den inte hamnat där fins inget intresse för dessa bilar... troligtvis uppeldad eller nån fjortis som slaktat den på delar till sin folkracebil!

www.wcx.nu
    Namn
    Kristofer S
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    Egen företagare
    Håll koll på Bonhams eller nåt av dom andra stora auktionshusen, dom säljer en del fina gamla bilar. Speciellt intressant är den ju om den hade fack för kasettband. Förstår att detta känns viktigt för dig.
    Mvh
    V-däck säljes 215/55/16 HELT NYA!!

Registered User
    Namn
    Rolle W
    Reg.datum
    jun 2013
    Nu har jag tagit reda på litet mer information. Bilen är en GL, inte GLE, som jag trodde. Registreringsnumret var också fel; NKR börjar det på.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •