Hur prisvärd är en "Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic Automat Avantg"? - Sidan 2
Bilsnack
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 34
    BMW X3 20D xDRIVE
    Namn
    Anders
    Reg.datum
    aug 2003
    Citat Ursprungligen postat av saewb Visa inlägg
    Vad är det då om inte en trend?
    Varför kalla det en trend?, folk inser att det är bättre att åka 4-hjulsdrivet, går jag till mig själv så har jag köpt bilen med 4-hjulsdrift för att det är så mycket bättre, och ja jag har åkt både fram och bakhjulsdrivet.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av -A-81 Visa inlägg
    Varför kalla det en trend?, folk inser att det är bättre att åka 4-hjulsdrivet, går jag till mig själv så har jag köpt bilen med 4-hjulsdrift för att det är så mycket bättre, och ja jag har åkt både fram och bakhjulsdrivet.
    Trend i det här sammanhanget avser förändringsriktningen i hur många som köper 4wd resp 2wd.

Du kanske tänker på ordet trend inom mode.

BMW X3 20D xDRIVE
    Namn
    Anders
    Reg.datum
    aug 2003
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Trend i det här sammanhanget avser förändringsriktningen i hur många som köper 4wd resp 2wd.

Du kanske tänker på ordet trend inom mode.

Nej tyvärr inte, det känns som Auto är ute efter att det var en trend, men vi får helt enkelt vänta på ett svar från honom.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Det är knappast en trend när nybilsförsäljningen av fyrhjulsdrivna bilar bara ökat under de senaste åren, försäljnings statistik enligt Bil Sweden säger 67-70%, tror dessutom att det endast var diesel.
    Trend är precis vad det är. Bor själv i Sthlm och här behövs aldrig fyrhjulsdrift och trots det ser jag 4wd bilar hela tiden.
    BILSNACK | crew

Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Trend är precis vad det är. Bor själv i Sthlm och här behövs aldrig fyrhjulsdrift och trots det ser jag 4wd bilar hela tiden.
    Jag drog loss 2 bilar bara förra säsongen serru

BMW X3 20D xDRIVE
    Namn
    Anders
    Reg.datum
    aug 2003
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Att säga aldrig är direkt felaktigt, har du missat den bristfälliga plogningen av vägarna under de senaste åren ?

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Jag drog loss 2 bilar bara förra säsongen serru
    Självklart finns det extremfall men jag kör själv 5000 mil i Sthlm varje år och har aldrig behövt 4wd även om de vore skönt. Köra bakhjulsdrivet
    BILSNACK | crew

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Att säga aldrig är direkt felaktigt, har du missat den bristfälliga plogningen av vägarna under de senaste åren ?
    Jo den har varit bristfällig men ofta också överdrivet sandat, saltat och plogat när det knappt är snö. Jag klarar mina 5000mil i Sthlm varje år med bakhjulsdrift.
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    A
    Reg.datum
    mar 2006
    BMW tvingas lägga in AdBlue i sina X-drive bilar för att dom förbrukar mer och släpper ut mer föroreningar.
    AdBlue finns inte i de bakhjulsdrivna bilarna. AdBlue tar slut efter ett tag och måste fyllas på, återigen en negativ sida av fyrhjulsdriften som jag inte tycker behövs. Det kostar bara mer att äga och köra.

Man gör precis som man vill men enl. mig är det helt onödigt om man inte bor på en kulle som är nedsnöad varje år.

Bott i utanför Stockholm sedan 1998, vintern är nästan obefintlig.

Registered User
    Namn
    Johan W
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    IT-nörd
    Citat Ursprungligen postat av Auto Visa inlägg
    Det är det jag menar.
    Vad ska man med fyrhjulsdrift idag? Bilen kostar, mer förbrukar mer, mer saker som kan gå sönder och det finns knappt någon vinter. Hela fyrhjulsdrift hetsen känns som en trend. Om man nu inte bor i skogen på ett berg det det snöar jätte mycket varje vinter.

Sen så har pre-facelift C-klassen bland de tråkigaste interiören i världen. Faceliften är en helt annan grej.

Vilket fall som helst så ligger C-Klassen ovan runt 0.8l/10km i förbrukning med den gamla automaten och fyrhjulsdriften. Därav infliken av det är lika bra att köpa BMW bensin så åker man med ett leende på läpparna till samma förbrukning.
    Beror ju på vilken bil också tycker jag, känns som att köpa Audi utan fyrhjulsdrift är ungefär lika hett som en framhjulsdriven BMW. Gör mycket för körupplevelsen och premiumkänslan tycker jag.
    Och jag kan helt klart se charmen med att slippa sladda iväg från varje korsning när det börjar bli halt.

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    Det är mycket lätt att vänja sig vid fyrhjulsdrift. Hala korsningar, backar osv försvinner helt, det är bara att gasa. Dom som tycker det är onödigt är såna som aldrig kört i vinterföre, eller så har dom helt enkelt aldrig testat fyrhjulsdrivet på vinterföre.

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Skulle inte förvåna mig ett dugg om det finns fler 4wd bilar per invånare i Stockholm än i Norrland.
    BILSNACK | crew

Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Auto Visa inlägg
    BMW tvingas lägga in AdBlue i sina X-drive bilar för att dom förbrukar mer och släpper ut mer föroreningar.
    AdBlue finns inte i de bakhjulsdrivna bilarna. AdBlue tar slut efter ett tag och måste fyllas på, återigen en negativ sida av fyrhjulsdriften som jag inte tycker behövs. Det kostar bara mer att äga och köra.

Man gör precis som man vill men enl. mig är det helt onödigt om man inte bor på en kulle som är nedsnöad varje år.

Bott i utanför Stockholm sedan 1998, vintern är nästan obefintlig.

Det känns ju som det ligger politik bakom att ha den där extra tanken, för på andra bilar är det ju inget problem om det drar några låt oss säga 10% mer soppa.

Eco boosted beaST gzeros avatar
    Namn
    Björn Ohlsson
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Man ska inte glömma att däckslitaget på 4 krafs är sjukt mycket mindre än 2 krafsare. Iaf på quattro. Vet inte hur "fusk" 4 krafsen är.
    *varför gå när man kan köra*

Fia med knuff är för små barn....Turboknuff är för dom stora pojkarna =)

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Det känns ju som det ligger politik bakom att ha den där extra tanken, för på andra bilar är det ju inget problem om det drar några låt oss säga 10% mer soppa.
    Många tyngre lastbilar har kör också med adblue. Många Vw Crafter också.

Det är tillverkat på nötkreaturens urin har jag för mig?
    BILSNACK | crew

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •