Bilsnack
Resultat 1 till 14 av 14
    Individual oscarbs avatar
    Namn
    Oscar B.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter

Bilförsäljare att passa sig för i Uppsala?

Ska inom kort tid köpa en ny andrabil. Budget är ca 25'-30' och i det segmentet finns det många bilförsäljare. Bilen kag ska ha är en vanlig bil och finns således lite överallt. Tänkte höra med er om vilka man ska passa sig för?

Jag vet att det är en chansning i den prisklassen men man kan ju hoppa över de bilförsäljare man VET är usla lögnare!
    ..

Fuck it Ligists avatar
    Namn
    Christer H
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Reservdelsman
    En firma som det skrivits om här tidigare är Minbil (gamla bil2an)som ligger i fyrislund...Har ingen egen erfarenhet av dom men har hört att dom inte är så bra samt läst om dom här på Z

Tror generellt att om man håller sig till dom lite större firmorna så är nog chansen att bli nöjd större!

2 hjul 1800 cc M1800R2s avatar
    Namn
    Egon
    Reg.datum
    okt 2010
    Googla på rejta och firmanamnet, så kan du hitta rätt mycket.
    Minbil finns ganska många omdömmen på, men kan vara lite magert på andra.

Om vi tittar nere i skåne, hur är det med Bilexpo.nu i Lund?
    Hittade inte så mycket på dem. Någon som vet?

Namn
    Oscar B.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter
    Citat Ursprungligen postat av Ligist Visa inlägg
    En firma som det skrivits om här tidigare är Minbil (gamla bil2an)som ligger i fyrislund...Har ingen egen erfarenhet av dom men har hört att dom inte är så bra samt läst om dom här på Z Tror generellt att om man håller sig till dom lite större firmorna så är nog chansen att bli nöjd större!
    Inte senast jag köpte bil men för ett par år sedan köpte jag bil av Bilia i Västerås och det gör jag aldrig om! Normalt har inte dom större firmorna bilar för 25 30000 så det blir säkert en mindre firma. Därav frågan
    ..

Namn
    Oscar B.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter
    Citat Ursprungligen postat av M1800R2 Visa inlägg
    Googla på rejta och firmanamnet, så kan du hitta rätt mycket. Minbil finns ganska många omdömmen på, men kan vara lite magert på andra. Om vi tittar nere i skåne, hur är det med Bilexpo.nu i Lund? Hittade inte så mycket på dem. Någon som vet?
    Jo jag vet att rejta med flera finns men dom firmor som får dåligt där får oftast likarna bra omdömen vilket brukar betyda att något inte står rätt till! Zatzys kompetens litar jag bättre på

Kommer nog sälja ena dagen och köpa andra så man får ta det man hittar men tänker inte åka till någon bluff o bågfirma!
    ..

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Vad är det som får dig att vilja handla av handlare? Firmor som handlar med bilar i den prisklassen är ofta skräpfirmor och mycke större chans att du bli blåst än motsvarande bil hos privatperson.
    BILSNACK | crew

Namn
    Oscar B.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Vad är det som får dig att vilja handla av handlare? Firmor som handlar med bilar i den prisklassen är ofta skräpfirmor och mycke större chans att du bli blåst än motsvarande bil hos privatperson.
    Med villa, två barn och föräldraledighet är finansiering ett måste i nuläget iaf tills i vår då vi båda jobbar igen. Dock måste vi ha två fungerande bilar tills att vi börjar jobba. Därför vill jag lägga in en handpenning och finansiera tre månader och sen betala av allt.
    ..

Vatos Locos
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av oscarb Visa inlägg
    Inte senast jag köpte bil men för ett par år sedan köpte jag bil av Bilia i Västerås och det gör jag aldrig om! Normalt har inte dom större firmorna bilar för 25 30000 så det blir säkert en mindre firma. Därav frågan
    Kan säga att det är många i Västerås som har samma erfarenhet, de är bara intresserade av företagskunder.
    Har ett flertal kompisar/företagare som istället plockat ut sina bilar från Bra Bil i Enköping och de har varit väldigt nöjda med den service som de fått.
    Så om det är Volvo som du är ute efter så kolla med dem, minns jag inte helt galet så finns de också i Kungsängen och bägge ställena ligger runt hörnet från där du bor.

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Med villa, två barn och föräldraledighet är finansiering ett måste i nuläget iaf tills i vår då vi båda jobbar igen. Dock måste vi ha två fungerande bilar tills att vi börjar jobba. Därför vill jag lägga in en handpenning och finansiera tre månader och sen betala av allt.
    Förstår, men du får mycke bättre lån om du går till en vanlig bank. Finansiering som bilfirmor fixar är svindyra.
    BILSNACK | crew

Namn
    Oscar B.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Förstår, men du får mycke bättre lån om du går till en vanlig bank. Finansiering som bilfirmor fixar är svindyra.
    Jo tack jag vet precis hur det fungerar !

Nog med ot. Bilfirmor i Uppsala var det!
    ..

Vatos Locos
    Guest
    Jo tack jag vet precis hur det fungerar !

Nog med ot. Bilfirmor i Uppsala var det!
    Varför är du låst till Uppsala?
    Finns väl ett flertal firmor i ditt närområde, kan du tänka dig Västerås så skulle jag tipsa om
    Mellinger Bil AB | Mälardalens största utbud av begagnade bilar! som under åtskilliga år hållit på med beg. bilar och har ett bra rykte.

Namn
    Oscar B.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter
    Citat Ursprungligen postat av Vatos Locos Visa inlägg
    Varför är du låst till Uppsala? Finns väl ett flertal firmor i ditt närområde, kan du tänka dig Västerås så skulle jag tipsa om Mellinger Bil AB | Mälardalens största utbud av begagnade bilar! som under åtskilliga år hållit på med beg. bilar och har ett bra rykte.
    Faktiskt ingen anledning alla mer än att det finns mycket firmor där. Kan absolut åka till Västerås, ska kollad upp! Tack!
    ..

coach Martin.Es avatar
    Namn
    Martin E
    Reg.datum
    apr 2001
    Hedin Bil! Kommer aldrig sätta foten där igen!
    Du är vad du läser.

Registered Driver Mr_Bigs avatar
    Namn
    Ron W
    Reg.datum
    maj 2011
    Citat Ursprungligen postat av Martin.E Visa inlägg
    Hedin Bil! Kommer aldrig sätta foten där igen!
    Dom är idioter. Undvik!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •