Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 18
    Registered User
    Namn
    Fredrik B
    Reg.datum
    feb 2014

Alternativ till Jaguar XF V8

Hej!

Jag håller för närvarande på att tittar efter bil att köpa. Jag hade näst intill bestämt att jag skulle köra på en Jaguar XF 5,0, men efter lite förundersökningar så verkar det inte finnas någon verkstad i närheten(Skövde/Skarborg) som skulle klara av ett lite mer avancerat arbete på en sådan.

Då undrar jag vad det finns för alternativ till denna underbara Jaguar.

Jag har kollat lite på en Lexus IS F, den är också lockande, men jag tänkte höra om ni har några fler alternativ här som man kan ta en titt på.

Mina "krav" är:
    Max 300 000kr
    Helst inte äldre än '09
    Bra motor, gärna V8 men öppen för förslag
    Fin/bekväm inredning
    Välutrustad, ska finnas det mesta man kan tänkas vilja ha
    Sedan eller Coupé med i alla fall lite bagageutrymme

Sen skadar det inte om det är hyfsade priser på service/lättare reparationer

Tack på förhand för alla tips ni kan komma med!
    Senast redigerat av freddanb den 2014-02-18 klockan 18:47.

Registered User
    Namn
    Henrik Utter
    Reg.datum
    maj 2006
    Spontant känner jag M3 alt C63. Eller kanske Porsche 997 2/4S, visserligen lite äldre men inte mycket?

Push it too the Limit Maxads avatar
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    C63 AMG för hela slanten,,,Älskar ljudet i den bilen
    Push it to the Limit

Registered User
    Namn
    Fredrik B
    Reg.datum
    feb 2014
    Problemet med både M3'an och C63 är ju att priset är närmare 350 än 300(finns nån enstaka c63 under), vilket är snäppet för högt. Vill och kan inte gå över 300000kr. Dessutom har dom "billigaste" av dom gått relativt långt (10-12k mil på 4 år).

Porsche är uteslutet, är säkert en mycket trevlig bil, men är lite för opraktiskt med motorn i bagaget

Mycket tacksam för era snabba svar!

Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Det finns inga andra premium bilar med dina önskemål då spontant... Vi har AMG och M bilarna sen återstår bara Jaguar och Lexus ISF som du har nämnt själv..
    Resten är Evo och liknande som inte håller samma nivå som bilarna du har pratat om enligt mig.
    kör på Lexus den är snygg samt bekvämt. Ingen direkt raket även om den är snabb men å andra sidan bekvämare än alla andra förslag
    Push it to the Limit

Registered User
    Namn
    Henrik Utter
    Reg.datum
    maj 2006
    Mercedes Benz C 63 Amg Benzin Angebote bei mobile.de Som du säger, nästan 10k mil. Men under 300k iaf.

suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-m3-alpina-b3-biturbo-aut-leder-xenon-pdc-usb-logic7-erftstadt/188876632.html Roligt alternativ kanske, Alpina B3.

suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-m3-coupe-geel/186785197.html Aningens bättre än C63:an.

suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-rs4-rs-4-avant-motor-kupplung-20tkm-gesamt-93tkm-oberbiel-bei-wetzl/182503336.html Audi RS4, dock avant.

suchen.mobile.de/auto-inserat/infiniti-m37-s-premium-infiniti-zentrum-hamburg-hamburg/176052032.html Udda val, men kanske ett alternativ?

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Några avstickare:
    Audi S5?
    Bmw 740?
    Eller varför inte en Bmw 335 -12
    Annonsen kunde inte hittas | Blocket
    BILSNACK | crew

Lånar pappas bil
    Namn
    Jakub L
    Reg.datum
    apr 2008

Drifteru Wannabe Maxizors avatar
    Namn
    Erik S
    Reg.datum
    mar 2003
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Några avstickare:
    Audi S5?
    Bmw 740?
    Är inte den där BMW'n lite suspekt? Import och gått via bilhandlare i sverige samt endast 1200mill???
    Kör VW Passat 2013 170 TDI DSG 4-Motion, Skoda Superb 170 TDI CR DSG -10,
    Kawasaki Versys 1000 -12 med Slip-On.

Registered User
    Namn
    Fredrik B
    Reg.datum
    feb 2014
    Citat Ursprungligen postat av Maxad Visa inlägg
    Det finns inga andra premium bilar med dina önskemål då spontant... Vi har AMG och M bilarna sen återstår bara Jaguar och Lexus ISF som du har nämnt själv..
    Resten är Evo och liknande som inte håller samma nivå som bilarna du har pratat om enligt mig.
    kör på Lexus den är snygg samt bekvämt. Ingen direkt raket även om den är snabb men å andra sidan bekvämare än alla andra förslag
    Okej, nej det är väl kanske så... Hade det inte varit för dom taskiga avstånden till Jaguar-verkstäder så hade det inte varit något att fundera över, då hade det blivit en sådan.

Men IS F kan väl mäta sig rätt bra mot M3'an? 0-100 på 4,8s jämfört med M3'ans 4,5s. 505Nm mot M3's 400Nm. Sen är den ju visserligen tyngre men.
    Sen är det klart, BMW'n ska ju vara vassare i stort sett rakt igenom...

Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Några avstickare:
    Audi S5?
    Bmw 740?
    En S5'a är defenitivt intressant, Hur kan en sådan mäta sig med exempelvis M3'an?

Finns det några andra Audi-modeller som kan fungera också?

Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Lexusen går så ruskigt tyst så du känner inte av några effekt. Den sväljer upp allt helt enkelt inte sagt att det är dåligt men ren smaksak....Kan nog svära att det är den tystaste bilen jag har åkt i när man glider runt bara.
    S5a mer som en 335 dvs den har inget att säga till mot en M3a
    Push it to the Limit

Registered User
    Namn
    Fredrik B
    Reg.datum
    feb 2014
    Lexusen går så ruskigt tyst så du känner inte av några effekt. Den sväljer upp allt helt enkelt inte sagt att det är dåligt men ren smaksak....Kan nog svära att det är den tystaste bilen jag har åkt i när man glider runt bara.
    S5a mer som en 335 dvs den har inget att säga till mot en M3a
    Hmm, okej... Jag gillar ju dock om den är lite smådiskret när man kör lite lugnt, men på samma gån vill jag ju gärna höra motorn när man väl använder gaspedalen

Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Den e inte tyst vid gaspådrag men crusar du är kupen väldigt tyst man hör knappt väggbanan.
    Testa den, tror den faller dig i smaken
    Push it to the Limit

Registered User
    Namn
    Fredrik B
    Reg.datum
    feb 2014
    Den e inte tyst vid gaspådrag men crusar du är kupen väldigt tyst man hör knappt väggbanan.
    Testa den, tror den faller dig i smaken
    Okej, det låter ju intressant. Ska se om det går att lösa en provkörning framöver.

Vatos Locos
    Guest
    Tycker att du skall prova en S5 SB, själv haft en S4 Avant B8 och A5 SB och detta är utan tvekan bästa bilen i klassen och även snyggast.
    Provade 335 IX när jag köpte S4:an och den har inte en sportmössa i jämförelse mot S4:an, trång och taffligt sammansatt, tråkig motor och som det dessutom varit mycket strul med, Audi krossar den i alla kategorier.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •