Toyota GT86 säljs för dåligt
Bilsnack
Sidan 1 av 7 1234567 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 100
    ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data

Toyota GT86 säljs för dåligt

Toyotas hyllade sportcoupé GT 86 når inte alls upp till de säljmål som den japanska biltillverkaren slagit fast. Det kan få effekter i form av utebliven prestandaversion.

Toyota GT 86 säljer dåligt ? kan få tråkiga effekter | Bil och trafik | Teknikens Värld

------------------
    Personligen tycker jag det var en trevlig bil att köra, dock blev det en annan bil i slutändan.
    Sugen på blockflöjts festival?

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Det kände man ju redan när de kom att 200 hp skapar inget vill ha begär.

Registered User ei9440s avatar
    Namn
    Patrik E
    Reg.datum
    aug 2006
    Precis, hade lätt kunnat slagit till på en sådan istället för Golfen, men då hade jag fått 100HK mindre...
    Tvålitersmotor med 200HK har jag haft förut, Honda CTR, den blir ju tyvärr lite ansträngd att köra då det helt saknas vrid i de lägre regionerna.
    Golf GTI 35 Edition-12

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Folk är så bortskämda med hästkrafter att ett bra chassie inte hjälper försäljningen, enkelt sagt
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av zoddri Visa inlägg
    Folk är så bortskämda med hästkrafter att ett bra chassie inte hjälper försäljningen, enkelt sagt
    Chassit måste överstiga effekten annars blir det ingen bra bil i slutändan så tycker jag..

Effektutnyttjare
    Namn
    Denis P
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Studerar
    Tråkigt, men som vanligt med de japanska tillverkarna så erbjuder de inte valmöjligheter. De låser sig till en motor, som idag inte imponerar på allmänheten. Och något dyr prestanda per krona. Vad kostade de nya när de lanserades?
    Så här går det för BRZ 2014 Subaru BRZ gets exceedingly modest price increase - Autoblog
    Citat Ursprungligen postat av E60_530i
    Original eller inte, you race what you got ;)

ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Vad är detta för klagande på 200 hästar?
    så länge det sitter i en bil med låg vikt är det fullt tillräckligt, dessutom förbaskat underhållande att köra. Min lilla ST med 200 hk har överraskat en del motorstarkare bilar.
    Tror mer felet ligger i att GT inte är så praktiskt samt ett för högt grund pris.
    Sugen på blockflöjts festival?

Effektutnyttjare
    Namn
    Denis P
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Studerar
    Citat Ursprungligen postat av Zafiro Visa inlägg
    Vad är detta för klagande på 200 hästar?
    så länge det sitter i en bil med låg vikt är det fullt tillräckligt, dessutom förbaskat underhållande att köra. Min lilla ST med 200 hk har överraskat en del motorstarkare bilar.
    Tror mer felet ligger i att GT inte är så praktiskt samt ett för högt grund pris.
    Skillnaden är nog att 200 hk i en Fiesta anses som alldeles tillräckligt medan 200 hk i en sportkupe med bakhjulsdrift anses som underdimensionerat. Ditt exempel är perfekt. Man ställer sig vid rödljuset och du överaskar med din Fiesta med några passagerare en snubbe som försöker hänga på med sin körglada sportbil.
    Citat Ursprungligen postat av E60_530i
    Original eller inte, you race what you got ;)

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Lånade en GT86 under några timmar i fjol och kan inte påstå att jag blev speciellt imponerad. Visst, den är säkert skitkul att sladda omkring med på en bana om man är 18 år, men i vardagstrafik var den ungefär lika tråkig som vilken bil som helst, bara lite mer opraktisk och lite snyggare.

Sen borde den nog vara åtminstone 60' billigare. Ett grundpris på 310' är alldeles för högt för vad man får.

Skyldig Brooks pengar Mjolles avatar
    Namn
    Conny N
    Reg.datum
    jul 2003
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Lånade en GT86 under några timmar i fjol och kan inte påstå att jag blev speciellt imponerad. Visst, den är säkert skitkul att sladda omkring med på en bana om man är 18 år, men i vardagstrafik var den ungefär lika tråkig som vilken bil som helst, bara lite mer opraktisk och lite snyggare.

Sen borde den nog vara åtminstone 60' billigare. Ett grundpris på 310' är alldeles för högt för vad man får.
    Mazda Miata är från 236 000 kronor ungefär. Förvisso motorsvagare, men likväl. Så ja, den är för dyr.

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Citat Ursprungligen postat av Mjolle Visa inlägg
    Mazda Miata är från 236 000 kronor ungefär. Förvisso motorsvagare, men likväl. Så ja, den är för dyr.
    Jag har haft mycket roligare dagar bakom ratten på olika Miator än vad jag hade i GT86, så hästkrafter är inte allt. :-)

Det är en sak att heta Jeremy Clarkson och sladda omkring på ett flygfält med fullt betalt och att heta Lars Svensson och åka från jobbet på kommunhuset i Sveg, svänga förbi ICA och köpa falukorv och mjölk på vägen hem. Jag kände inte att vardagen blev roligare i GT86 och livet består tyvärr av 95% av den varan.

Registered User
    Namn
    Jesper I
    Reg.datum
    mar 2008
    Det räcker alltså inte med att skjuta sig i ena benet genom att släppa en ny "sportbil" med mindre hästkrafter än min "tjejbil" från 2006, utan nu ska de kapa båda benen genom skippa det enda som kan rädda de - En version med mer pulver...

Kasta i en turbo, skräm upp den till 270-280hk, behåll samma pris som den ligger på idag och de kan skriva upp mig som intressent! Men innan dess köper jag hellre en Fiesta St eller liknande och får möjlighet att överraska andra bilister åtminstone istället för att bli ifrånkörd i en bil som ser mer ut än den kan stå upp för.

Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Enkronan Visa inlägg
    Det räcker alltså inte med att skjuta sig i ena benet genom att släppa en ny "sportbil" med mindre hästkrafter än min "tjejbil" från 2006, utan nu ska de kapa båda benen genom skippa det enda som kan rädda de - En version med mer pulver...

Kasta i en turbo, skräm upp den till 270-280hk, behåll samma pris som den ligger på idag och de kan skriva upp mig som intressent! Men innan dess köper jag hellre en Fiesta St eller liknande och får möjlighet att överraska andra bilister åtminstone istället för att bli ifrånkörd i en bil som ser mer ut än den kan stå upp för.
    2.0 DIT som sitter i den bilen jag har finns i 240,250 och 280hp utförande. Den är baserad på 2.0 som finns i BRZ / GT86 så det borde ju gå att "stoppa tillbaka" den.

Har du bilen för att köra ifrån andra eller för att njuta med själv?

Registered User
    Namn
    Anders P
    Reg.datum
    sep 2007
    Främst tror jag man gör felet i att man inte följer de trender som råder.

Idag är det turbomotor med dubbelkoppling i både enklare och mer avancerade sportbilar , end of story.

Chassi är i praktiken en bit ifrån viktigast, vet att det låter knäppt att säga så, men faktum är att banegenskaper är av marginell betydelse när man säljer till vanligt folk, ännu mindre drifting. Man kan kolla på tex BMW som helt skippat detta med jakt på bantider och annat på deras M modeller. Det betyder inte alls att chassit bara behöver vara ok, men allt för få utnyttjar en bil på det sättet. Trots allt är 99% av alla rejs rakt fram mellan rödljus eller på motorväg vilket i klarspråk handlar om effekt och snabba växlingar.

GT 86 är riktad till en mycket smal kundgrupp, ungefär som första gen Honda Civic type R. Detta kan aldrig ge volymsiffror, det mest konstiga är ju att man inte fattat det från första början.
    Senast redigerat av Supernova den 2014-02-24 klockan 02:56.

buksvåger med Tomkow!
    Namn
    Janislav.B
    Reg.datum
    jan 2009
    Problemet är ett folk dömer ut bilen innan dom ens testat den
    no more streetwalking,DB9 is aproaching

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg