Toyota GT86 säljs för dåligt - Sidan 6
Bilsnack
Sidan 6 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 76 till 90 av 100
    Effektutnyttjare
    Namn
    Denis P
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Studerar
    Citat Ursprungligen postat av E60_530i
    Original eller inte, you race what you got ;)

ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Citat Ursprungligen postat av Ferox Visa inlägg
    Ge mig Fiestan tack, ojdå jag har visst redan en

Sugen på blockflöjts festival?

Small Car User JanneBs avatar
    Namn
    Janne B
    Reg.datum
    jun 2004
    Visst, originaldäcken är inte gjorda för snabba varvtider utan för att gå brett och ha kul, sätt på greppigare däck och det ser annorlunda ut

Go fast or dont go at all Fartgalens avatar
    Namn
    Johan A
    Reg.datum
    apr 2001
    Jag har hela tiden gillat konceptet med BRZ/GT86, liten, lätt (nåja) och bakhjulsdriven. Synd att den inte fått en motor med rejält tryck i än så länge. Passerade en för några dagar sedan, han blippade på gasen och den lät rapp och högvarvig. Syntes lång väg att han ville gasa lite och jag tänkte stackars krake, först lägga 250.000:- på en sportbil och sen få stryk av en gammal Astra. Men den gick jävligt bra för att vara 200 hk, jag vill nog påstå att den här hade betydligt mer!

Frågan är bara vad folk gör med sina GT86/BRZ för att få så pass drag?? Någon som vet?

EVERY DAY IS RACE DAY!!

ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Andreas K
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Svårt att veta men det finns turbo att sätta på

Toyota GT86 turbocharged by Fensport review, price and specs | evo
    Sugen på blockflöjts festival?

Slacker trocades avatar
    Namn
    Niklas J
    Reg.datum
    jun 2005
    Kompressorkit, turbokit ... finns massor att välja på, allt från simpla bolt on kit som ger en 40-50 extra hk till dom som har 500+ hjulhäst..

Bara mappa om till E85 sägs ge +20hk/+20nm med i övrigt omodifierat bil..
    Senast redigerat av trocade den 2014-07-19 klockan 10:10.
    [You never know who is swimming naked until the tide goes out]

Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Daniel B
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Insurances
    Motorn är väl i stort sett en turbolös variant av 240-hästarn i Forester XT så det borde vara ganska lätt att snegla på receptet där.
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

Namn
    Johan A
    Reg.datum
    apr 2001
    Visst skulle den kunna vara överladdad men är inte det extremt ovanligt på dessa modeller i Sverige? Jag kan ha fel men att den lät så rapp och högarvig gör att en sån där E85 konvertering låter troligare? 220hk kanske räcker för att den ska skutta på så pass som den gjorde?
    EVERY DAY IS RACE DAY!!

Registered User robzters avatar
    Namn
    Robin E
    Reg.datum
    jul 2006
    turbosnurra som ska vara lättskrämd till 350-400hk och sen samma pris. kanske lite förändringar i utseendet. då skulle den nog slå bättre. ingen vill betala dom pengarna för en bil som är så opraktisk och slö när man kan få en snabbare bil som passar vardagsåkning mycket bättre.
    Parabellum Racing
    RX-7 FD3S -93 singel turbo. Mazda RX-4 Drag car SH Engineering
    Fler sponsorer önskas :)

Partisk Porschefantast
    Namn
    Anders H
    Reg.datum
    jan 2012
    Jobb
    Ambulanssjuksköterska
    Det var ju en del snack om trångt motorutrymme inledningsvis men frågan är vem som köper en bil för att direkt trimma till den? Med överladdning? Vill man inte lära känna bilen först? Då ser man sig nog om efter nåt annat. Kan hända att bilen blir het på beg.marknaden om några år?
    Cars, guitars and friends. Life is good!
    Mercedes-Benz Vito med blåljus på jobbet, Porsche 911 på fritiden

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Fartgalen Visa inlägg
    Jag har hela tiden gillat konceptet med BRZ/GT86, liten, lätt (nåja) och bakhjulsdriven. Synd att den inte fått en motor med rejält tryck i än så länge. Passerade en för några dagar sedan, han blippade på gasen och den lät rapp och högvarvig. Syntes lång väg att han ville gasa lite och jag tänkte stackars krake, först lägga 250.000:- på en sportbil och sen få stryk av en gammal Astra. Men den gick jävligt bra för att vara 200 hk, jag vill nog påstå att den här hade betydligt mer!

Frågan är bara vad folk gör med sina GT86/BRZ för att få så pass drag?? Någon som vet?

Ser inte ut som den fick stryk, den hängde ju med upp till 200 sen slog den av och helt plötsligt är det ett långt avtånd när du nått 210

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    Citat Ursprungligen postat av Supernova Visa inlägg
    Idag är det turbomotor med dubbelkoppling i både enklare och mer avancerade sportbilar , end of story.
    Då har jag en sportbil mao.

Här i Finland får man ungefär en 328i för dom pengar som en 86'a kostar. Det säger väl sig självt att den inte säljer. Allt kan inte bara vara våra bilskatter, dom har nog prissatt sig åt helvete.

Namn
    Johan A
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Ser inte ut som den fick stryk, den hängde ju med upp till 200 sen slog den av och helt plötsligt är det ett långt avtånd när du nått 210
    Nä precis, den ser ju snabbare ut vilket borde innebära att den har mer än 240 hk, iaf enligt mina ovetenskapliga beräkningar. Och kan den få det på ett billigt och driftsäkert sätt vore det positivt

Fler kanske har gasat på högre växlar mot GT86/BRZ och har en åsikt hur dom går?
    EVERY DAY IS RACE DAY!!

Registered User
    Namn
    XXX
    Reg.datum
    okt 2004
    "300-400 hk och för mindre pengar" är en sammanställning av mångas önskemål här.

• Subaru WRX STi: 300 hk@379900 kr
    • BMW M135i: 320 hk@370500 kr
    • MB A45 AMG: 360 hk@471900 kr
    • Volvo S60 Polestar: 350 hk@640000 kr (OMFG!!! Tog mest med den för att jag svimmade och slog huvudet i min sprillans nya skärm... Typ)
    • Volvo V40 T5: 245 hk@309900 kr (Här pratar vi mer rimlig pris/prestanda-nivå men bara med 8-stegad automatlåda).
    • Opel Astra GTC/OPC: 280 hk@319900 kr. Lite mera pengar, lite mer prestanda. Här borde Subaru och Toyota kunna ligga utan problem då Opel som en finansiellt prövad tillverkare ändå lyckas leverera bättre.
    • Porsche Boxster: 265 hk@506000 kr

Så ja, visst utrymme för att ta fram en roligare bil verkar finnas men då inom rimliga gränser.

PS: Tillhör skaran som förväntade mig en STi-variant som första och enda bil i karossen... DS.
    Senast redigerat av X-limer den 2014-07-21 klockan 09:38. Anledning: Rörigt inlägg.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Som Daniel var inne på, turbo varianten av den motorn i BRZ, (gärna med CVT så skulle den bli ganska knepig att hänga av. Ger man full gas så har man max effekten hela tiden vid acceleration. Och inga växlingar då så klart.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •