Toyota GT86 säljs för dåligt - Sidan 7
Bilsnack
Sidan 7 av 7 FörstaFörsta 1234567
Resultat 91 till 100 av 100
  1. #91
    Registered User
    Namn
    Håkan W
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Som Daniel var inne på, turbo varianten av den motorn i BRZ, (gärna med CVT så skulle den bli ganska knepig att hänga av. Ger man full gas så har man max effekten hela tiden vid acceleration. Och inga växlingar då så klart.
    Är det verkligen någon som vill ha en CVT-låda i sin bil?

  2. #92
    Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Inlägg
    3 008
    Citat Ursprungligen postat av Waltec Visa inlägg
    Är det verkligen någon som vill ha en CVT-låda i sin bil?
    Ja om den är bra.

    Forester XT finns bara med CVT.
    Subaru WRX (snäppet under STI) finns som man 6vxl / CVT

  3. #93
    Go fast or dont go at all Fartgalens avatar
    Namn
    Johan A
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Somewhere over the Rainbow
    Inlägg
    904
    Läste just en artikel i Road & Track om BRZ. Klockren!

    Quit bullshitting us and put a turbo in the BRZ - Road & Track


    Quit bullshitting us and put a turbo in the BRZ

    Nobody likes a troll.


    Listen, we all love the BRZ. It’s light, it’s cheap, it’s rear-wheel-drive. But we want more. We’ve wanted more since our very first lap with the car, and we haven’t been quiet about it. Instead, you gave us this:

    The Special Edition BRZ Series.Blue.

    I’ll give you a pass on the name. If you want the world to think you don’t have a functional grasp on how a keyboard works while drawing parallels between your sports car and dandruff shampoo, that’s your call. But I can’t let the car slide.

    You expect me to get excited about some painted wheels and a body kit? You think that’s worth my time? Worse, you think it’s worth your customers’ money? Quit trolling us and drop a turbo in the engine bay.

    We like low-power sports cars as much as the next goon, but few companies do turbo flat-fours like you. The WRX and STI twins pack the kind of gut-punching power that would turn the BRZ from a shoulda-bought-the-Miata to a just-ripped-your-Mustang’s-face-off machine.

    Why do you deny us? What’s the motivation? I’ve heard the excuses. The EJ257 engine doesn’t fit under the BRZ’s low hood. OK, but the new WRX’s turbo FA20 totally would. So maybe it would need a different exhaust manifold. So what? You have some of the world’s best engineers at your disposal. Figure it out.

    We’re still waiting.
    EVERY DAY IS RACE DAY!!

  4. #94
    (C)razy member
    Namn
    Patrik S
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Österskär
    Jobb
    Idéspruta
    Inlägg
    3 083
    Problemet i sverige är ju bristen på budgetvarianten, och fokusering mot rätt kundgrupp.
    Själv är jag ju inte helt nöjd med känslan i ratten. Tycker väl inte att dom 200 hästarna är något större problem dock, dom taskiga däcken är klart större problem, dock lätt att lösa, och lär ju hjälpa känslan också.
    Men bilen borde kosta 180 papp i sverige med färdig finansiering som passar yngre.

    Men menm svensken har ju komplex och klarar ju knappt av just sådana här bilar. Så priset lär inte spelat någon roll här ändå
    Is the world really round?
    Everything can be questioned!
    You just have to choose what YOU believe!

  5. #95
    Registered User
    Namn
    Totte W
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10
    Ny variant av GT86'an 2015.

    Expected output sits between 240 and 250 horsepower, thanks to a new racing exhaust and manifold, as well as other changes. The ECU has been replaced with an item a bit more suited to racing, while the compression ratio has also been adjusted to boost the output.

    Hela pressreleasen:
    Toyota GT86 CS-R3 rally car presages for-sale customer racecar - Autoblog

  6. #96
    Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    aug 2002
    Ort
    Umeå&Jakobstad, Finland
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Inlägg
    3 444
    Lysande! Bara hoppas att prislappen inte springer iväg då
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

  7. #97
    Eastbound and down. Daniels avatar
    Namn
    Daniel B
    Reg.datum
    mar 2002
    Ort
    I Småland, vid en å...
    Jobb
    Insurances
    Inlägg
    5 394
    Fast det där verkar ju vara ett rallyämne som Toyota ska börja sälja. Iofs kan det innebära att motorförändringarna till slut hittar ner i vanliga Gt86/Brz.
    Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.
    - Abraham Lincoln

  8. #98
    Registered User
    Namn
    Totte W
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10
    Det står lite längre ner i texten att de ska erbjuda det som ett paket. Jag gissar på T-sport/STI paket

    Toyota has already committed to offering the CS-R3 as a customer option, promising that it will be a "cost-effective option."

    Bara att se och vänta på vad som hittar ut till oss konsumenter.

  9. #99
    Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Västkusten
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Inlägg
    3 845
    Citat Ursprungligen postat av Daniel Visa inlägg
    Fast det där verkar ju vara ett rallyämne som Toyota ska börja sälja. Iofs kan det innebära att motorförändringarna till slut hittar ner i vanliga Gt86/Brz.

    Känns som det. Tyvärr verkar det lite oroande att den extremaste värsta värstingen "bara" får en lite hottad sugmotor med +40hk, frågan är om de då ens kommer vilja släppa en turboversion som kommer ställa "värstingen" i skuggan?

    Alltså, 200hk i en renodlad sportbil håller helt enkelt inte i dagens läge, iallafall om inte bilen väger under 1000kg eller har något riktigt utöver det vanliga att erbjuda. Fan, småhatchbackar har ju idag små turbomaskiner med 300+ hk...

    200hk sugmotor i en sportbil hade varit coolt runt -95, men idag 20 år senare så känns det bara som ett halvdant försök som verkligen inte når hela vägen. Lite som Hyundai Coupe V6, utseende som en sportbil, men det var också allt den hade att erbjuda...


    Men jag fattar inte riktigt vad problemet är, vilka egna modeller skulle GT86/BRZ konkurrera med? Alltså, ofta så brukar ju "mellanmodellerna" inte få vara absolut värst utan får nöja sig en bit bakom värstingen (tänk Toyota Celica GT4 vs Supra TT), just för att inte konkurrera ut värstingen. Men varken Toyota eller Subaru har ju någon värre sportmodell att erbjuda, det enda jag kan tänka på då är ju Lexus LFA men den spelar ju i på en helt annan planet än GT86...
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

  10. #100
    Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    5 189
    Citat Ursprungligen postat av TotteW Visa inlägg
    Det står lite längre ner i texten att de ska erbjuda det som ett paket. Jag gissar på T-sport/STI paket

    Toyota has already committed to offering the CS-R3 as a customer option, promising that it will be a "cost-effective option."

    Bara att se och vänta på vad som hittar ut till oss konsumenter.
    Fast det där med kostnadseffektivt tror jag nog inte någon kommer gå på. TRD-tillbehören kostar ju snor, t ex coilovers som kostar närmare 20k, vem köper det till en bil som redan säljer dåligt pga för låg effekt och för högt pris?
    Everyone: Why is your car always breaking?

    Me: Thats the German Engineering

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •