Bilsnack
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 35
    Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Även om jag gillar kufiska småbilar så ser jag ingen orsak att inte köra Jaguar ifall det finns som alternativ.
    Eller varför inte en 9-3 cab? Kanske inte så exklusiv men de lär ju funka riktigt bra vintertid och.. Det är ju en cab

Och det baseras inte på fakta utan på känsla
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Jag tror egentligen inte att Alfa Brera är särskilt rolig att leva med, men jag hade valt den...
    Snygg bil med trevlig motor (3.2:an), om än inte världens snålaste. 159:an är väl samma skrot och korn, men lite mer "bruks" - och således tråkigare.
    Ska man ha en bil som ska stå på verkstad hela tiden så kan den i alla fall vara förbannat snygg!

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av floppa08 Visa inlägg
    Jag tror egentligen inte att Alfa Brera är särskilt rolig att leva med, men jag hade valt den...
    Snygg bil med trevlig motor (3.2:an), om än inte världens snålaste. 159:an är väl samma skrot och korn, men lite mer "bruks" - och således tråkigare.
    Ska man ha en bil som ska stå på verkstad hela tiden så kan den i alla fall vara förbannat snygg!
    159 och Brera är oerhört sexiga! Nöjda ägare tydligen men man får kalla kårar när man hör alfa haha.

Se o njut mmmmm

Annonsen kunde inte hittas | Blocket
    BILSNACK | crew

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av zoddri Visa inlägg
    Även om jag gillar kufiska småbilar så ser jag ingen orsak att inte köra Jaguar ifall det finns som alternativ.
    Eller varför inte en 9-3 cab? Kanske inte så exklusiv men de lär ju funka riktigt bra vintertid och.. Det är ju en cab

Och det baseras inte på fakta utan på känsla
    Älskar Hollywood niohundran mest!

Kanske åka ner o köpa denna?
    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/saab-900-cabrio-2-0-s-classic-winteraanbieding-nu-eu-bussum/187830706.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=21800&makeModelVariant1.modelId=3&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&maxFirstRegistrationDate=1992-12-31&maxPrice=7000&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&categories=Cabrio
    BILSNACK | crew

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Nu är bmwn såld och jag fick en Golf mk4 med endast 10k mil på nacken som delikvid. Den är riktigt fin så jag funtar på att köra den som bruksbil och skaffa en ren entusiastbil också. Då är Saab 900 cab och Jaguar XJ intressanta. Saaben vet jag redan de mesta om då jag jobbat med Saab.

Ska bara glida så vilken motor bör man satsa på till XJ? Rak 6a eller v8 antar jag då v12 är to mutch.
    BILSNACK | crew

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Finns inget som heter för mycket motor :P
    og900 cabben så skulle jag helt klart köra som entusiastbil, känns som att de är lite för udda och rostkänsliga för att använda som bruksbil
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    OM du ska ha en entusiastbil med några år på nacken så skulle ja nästan välja mekaniker framför märke.

Kollar du på en jaguar tex, det är bra bilar, köper du en välskött så är dom otroligt drftsäkra.
    Men det är lite småskit då o då som på alla äldre bilar som inte är några störe problem om man är händig själv.
    Men ska man lämna in så drar det ju snabbt iväg, både om du lämnar på jagga eller hakmet på hörnet som inte skruvat jaguar förut.

Men kolla ebay priserna så är det mesta att likställa med priserna till en gammal volvo om du kollar på en xj6.
    Som jag skulle tagt motormässigt framför 8a, men då får du leva med tristare instrumentbräda.

Hur siom helst sjukt prisvärda bilar om man köper rätt.

Angående alfa är det ju världens tacksamaste bilägare.
    Dom har ju fest i dagarna 3 så fort bilen startar
    Precis som Citroen och BMW folk, men Alfan e ju iaf snygg!

MVH/
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Registered User
    Namn
    Anders P
    Reg.datum
    sep 2007
    Av dom bilar du listar är Alfa helt överlägset den bilen som väcker mest känslor. Har provkört det mesta genom åren, men absolut inget har varit i närheten av Alfa. Det är svårt att beskriva, men när man kört en Alfa i GTA utförande eller för all del de mer civila V6: orna så finns egentligen inget alternativ längre. Inte om de emotionella värdena får bestämma. Tyvärr så är det sällan dom som avgör ett bilköp.

En välvårdad Alfa av senare slag ska utan problem fungera om allt skötts rätt, tidigare modeller har haft en hel del elstrul.

Det största problemet är att motorerna helt klart tappat en hel del passion och ljud sen GM började göra V6: orna. Kolla efter bilar bilarna med Busso sexorna.. Det innebär dessvärre äldre bilar än 159.

Dock så saknar verkligen inte 159 känsla.

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Supernova Visa inlägg
    Av dom bilar du listar är Alfa helt överlägset den bilen som väcker mest känslor. Har provkört det mesta genom åren, men absolut inget har varit i närheten av Alfa. Det är svårt att beskriva, men när man kört en Alfa i GTA utförande eller för all del de mer civila V6: orna så finns egentligen inget alternativ längre. Inte om de emotionella värdena får bestämma. Tyvärr så är det sällan dom som avgör ett bilköp.

En välvårdad Alfa av senare slag ska utan problem fungera om allt skötts rätt, tidigare modeller har haft en hel del elstrul.

Det största problemet är att motorerna helt klart tappat en hel del passion och ljud sen GM började göra V6: orna. Kolla efter bilar bilarna med Busso sexorna.. Det innebär dessvärre äldre bilar än 159.

Dock så saknar verkligen inte 159 känsla.
    Precis som du skriver så är motoralternativen urusla! Vem vill ha en opel vectra 2.2 radfyra i en alfa? Nedu...
    BILSNACK | crew

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Haddock Visa inlägg
    OM du ska ha en entusiastbil med några år på nacken så skulle ja nästan välja mekaniker framför märke.

Kollar du på en jaguar tex, det är bra bilar, köper du en välskött så är dom otroligt drftsäkra.
    Men det är lite småskit då o då som på alla äldre bilar som inte är några störe problem om man är händig själv.
    Men ska man lämna in så drar det ju snabbt iväg, både om du lämnar på jagga eller hakmet på hörnet som inte skruvat jaguar förut.

Men kolla ebay priserna så är det mesta att likställa med priserna till en gammal volvo om du kollar på en xj6.
    Som jag skulle tagt motormässigt framför 8a, men då får du leva med tristare instrumentbräda.

Hur siom helst sjukt prisvärda bilar om man köper rätt.

Angående alfa är det ju världens tacksamaste bilägare.
    Dom har ju fest i dagarna 3 så fort bilen startar
    Precis som Citroen och BMW folk, men Alfan e ju iaf snygg!

MVH/
    XJ6 ska jag luska vidare och jämföra måtten med mitt garage. Kan tänka mig att det blir svårt att stänga Golfen kan stå utomhus.

Saab cab är jag mest inne på nu.
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    A
    Reg.datum
    mar 2006
    Varför inte en 325i Touring? Köp en välutrustad med M-paket, byt till par snygga 18/19" som har du en nischbil. En trygg sådan med ett andrahandsvärde och kvalité.

Kul med ovanlig bil men det kan bli surt när man ska sälja då kundgrupp blir så liten.

lillstefan
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Nu är bmwn såld och jag fick en Golf mk4 med endast 10k mil på nacken som delikvid. Den är riktigt fin så jag funtar på att köra den som bruksbil och skaffa en ren entusiastbil också. Då är Saab 900 cab och Jaguar XJ intressanta. Saaben vet jag redan de mesta om då jag jobbat med Saab.

Ska bara glida så vilken motor bör man satsa på till XJ? Rak 6a eller v8 antar jag då v12 är to mutch.
    Vilken XJ är du ute efter? Raka sexor fanns t.o.m. 97, sedan ersattes 6:an och 12:an av v8r rakt igenom för X308 (97-03). X350 som kom 03 fanns med 3-literssexa (tror att det är samma som Ford Mondeo ST220), 3,5- och 4,2-litersåttor samt den senare med kompressor. Vad jag hört ska sexan räcka väl eftersom bilen är förhållandevis lätt. Vad jag hör har åttorna lite problem till att börja med, men efter 01 (cirka) ska de vara bättre.

Registered User
    Namn
    Stefan B
    Reg.datum
    sep 2013
    Honda Civic Type-R kanske kan vara något? Annars är alfan riktigt snygg

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av lillstefan Visa inlägg
    Vilken XJ är du ute efter? Raka sexor fanns t.o.m. 97, sedan ersattes 6:an och 12:an av v8r rakt igenom för X308 (97-03). X350 som kom 03 fanns med 3-literssexa (tror att det är samma som Ford Mondeo ST220), 3,5- och 4,2-litersåttor samt den senare med kompressor. Vad jag hört ska sexan räcka väl eftersom bilen är förhållandevis lätt. Vad jag hör har åttorna lite problem till att börja med, men efter 01 (cirka) ska de vara bättre.

En svart eller grön vill jag ha
    BILSNACK | crew

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •