Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 19
    Psycho Cardriver Drdreeds avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2002

Köpråd diesel kombi?

Hejsan. Jag är ute efter en annan bil att pendla med än min gamla volvo. Jag har kommit ner till tre olika bilar nu och skulle vilja höra lite av ni tycker :-)

Saab 93 1.9Tid sportkombi
    Peugeot 407 2.0 HDI
    Volvo V50 2.0D

Önskemål är att det ska vara komfort och driftsäkerhet samt bränslesnålt.

Mvh

Vad vore livet utan turbo
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2006
    Glöm Peugeot, jag har en sån och det är bara dynga tyvärr

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Lastmässigt borde väl 407 vara i en annan klass än de andra? Jag tror jag skulle satsa på en 9-3 faktiskt, mest för att Saab brukar ge väldigt mycket bil för pengarna.
    Volvon tycker jag känns ganska.. Ja, du betalar mycket för att få en Volvo men du får inte någon som andra tillverkare inte kan leverera.

Förbrukningen har jag inte så bra koll på men PSA (Peugeot&co) är ju kända för bra och snåla dieselmotorer så.. Räkna inte bort 407:an
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Peugeoten är utmärkt bortsett från att den strular konstant. Nära vän köpte en ny och kört 16k mil. Strul konstant!
    BILSNACK | crew

TranceOholic
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2004
    toyota avensis touring dcat 2,2
    тектоник

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2002
    Tack för svaren. Är det verkligen så mycket strul med Peugeot? Elektronik har man ju hört att det kan strula en hel del med. Men drivlinan verkar ju bra. Saaben har jag också läst att det kan vara lite fel på. Tex generator haverier mm. Volvon går nog bort i alla fall känns det som.

Mvh :-)

Administrator Eriks avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Drdreed Visa inlägg
    Tack för svaren. Är det verkligen så mycket strul med Peugeot? Elektronik har man ju hört att det kan strula en hel del med. Men drivlinan verkar ju bra. Saaben har jag också läst att det kan vara lite fel på. Tex generator haverier mm. Volvon går nog bort i alla fall känns det som.

Mvh :-)
    Motor/växellåda och kaross håller god kvalitet, men elektroniken rena helvetet.. Min väns berättelser är otroliga om boxar som fått bytas ett flertal gånger, elservon strular, panoramataket spricker och allt elektroniskt har låst sig på motorväg och nästan orsakat olyckor samt lampor som går konstant.
    BILSNACK | crew

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    407 kan driva ägarna till vansinne med elfel. Koncernsyskonet C5 verkar hålla ihop betydligt bättre men nog är det elkrångel där med.

PSA-gruppens motorer och växellådor funkar i princip alltid bra och 407 är nog inget undantag från den regeln. Men jag skulle hålla mig borta från 407:an. Köp hellre en C5 om du vill ha PSA.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2006
    Jag har hört en del från ägare av 407r, och väldigt lite av det är positivt.
    Stear clear...

Vad vore livet utan turbo
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2006
    Jag kan inte påstå att växellådan är nått att hurra för, min bil har gått ca 18000mil och att hitta 2,4 och 6:an kräver sin teknik oftast hittar man dom inte alls.
    Sen har vi klimatanläggningen, går yttertempsensorn sönder så kommer det bara blåsa kallluft på passagerarsidan, sen är det inte ovanligt att motorerna som reglerar luftflödet går sönder en kostnad på ca 20k om du inte kam skruva själv, delarna kostar ca 1000:- resten är arbetet

Så mitt tips är köp inte en 407 för får du ett dåligt exemplar så kommer det kosta dig mkt pengar

Isåka:)) rikards avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2003
    Citat Ursprungligen postat av zoddri Visa inlägg
    Lastmässigt borde väl 407 vara i en annan klass än de andra?
    Ja, en klass mindre, hur en så stor bil kan ha ett så fånigt litet lastutryme är en gåta.

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    Citat Ursprungligen postat av rikard Visa inlägg
    Ja, en klass mindre, hur en så stor bil kan ha ett så fånigt litet lastutryme är en gåta.
    Ofan.
    Trodde den skulle vara större för jag blev verkligen inte imponerad av V50, 9-3 har jag inte kikat så mycket på men yttermåtten fick mig att tro att den var liten inuti
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2002
    Det lät ju inget vidare om det är risk för en massa strul. Eftersom jag har två bilar idag med automat så har jag fastnat lite för de :-). Hur är saabens automatlåda?. Och går det att stänga av passagerar airbagen på den liknande det sätt som på peugeot. Med en nyckel. Eller måste man in på verkstad och koppla ur den? Mvh

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2006
    Det blir verkstad för Saaben. Dyrt - men inte lika dyrt som att koppla in den igen.

Zup Heenrys avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2007
    320d?
    1

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg