kompis kvadda halvförs. bil. - Sidan 2
Bilsnack
Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 65
    I hate Movex
    Namn
    Björn Ax
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    Jobbar
    Citat Ursprungligen postat av Halvordsson Visa inlägg
    Hur missar man att man har en rondell framför sig?
    Det är tydligen rätt lätt. Vi har en nybyggd rondell här i Uppsala där det varit 3-4 stycken som åkt rätt över på den lilla tid sen den byggdes. Även fast det är i mitt tycke väl uppmärkt.

Men ingen kollar ju på skyltar eller så sitter dom med mobilen mot örat och är inte uppmärksam på trafiken.

buksvåger med Tomkow!
    Namn
    Janislav.B
    Reg.datum
    jan 2009
    Hur gör man om man komet till en stad man aldrig kört i? Sitter och er livrädd att det ska dyka upp en rondell? Eller behöver ni guide som sitter å curlar er bredvid?
    no more streetwalking,DB9 is aproaching

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av sx-pojken Visa inlägg
    2 tjejer med rätt nytagna körkort har nog inte den erfarenheten....

att fläska runt en tung BMW i en liten rondell i 60-80 blås ska det nog vara en karl till...

kompisen kunde EV. betala 50% av värdet...

Med vänlig hälsning
    Hade en vän smält min bil och skyllt på mig så hade jag startat krig...
    BILSNACK | crew

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Hade en vän smält min bil och skyllt på mig så hade jag startat krig...
    visst gjorde man nåt misstag de första åren men har man sönder nåt så ersätter man det... det känns ju surt men man får stå sitt kast...

lyckades få sladd ner i diket lite grann efter ett möte i en skymd kurva.. körde brorsans gamla volvo 240 med fjädring som en trabant pga nylagd asfalt och regn vilket gjorde att vägen var som såpa... lyckades styra upp bilen på vägen igen men får kast igen och välter den jävla kossan till bil på vägen då nåt i hjulupphängningen gick sönder i i diket... voltar sedan..

vems fel var det???

bilen pga taskig fjädring???? vägens glatta yta? regnet??? eller mitt fel som höll 150-160 blås in i en kurva och voltar 6-8 varv....

ja svaret är nog inte så svårt och jag fick slanta upp mina surt förvärvade sommarlovspengar...

när farbror blå kommer till platsen så har man ju med lite fantasi fått ihop att man väjde för ett rådjur... polisen söker i skogen efter rådjuret som lyckligvis klarat sig...

En sak att ex. vara fyll-chaffis på vintern och köra av med polarens bil när man ställer upp men att mosa en rondell vårdslöst och sen skylla på att passageraren inte varnade är ju bara löjligt...

Med vänlig hälsning
    Senast redigerat av sx-pojken den 2014-03-17 klockan 13:07.

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av tumbler Visa inlägg
    Hur gör man om man komet till en stad man aldrig kört i? Sitter och er livrädd att det ska dyka upp en rondell? Eller behöver ni guide som sitter å curlar er bredvid?
    dina inlägg är ena mysterium min vän....

Med vänlig hälsning

buksvåger med Tomkow!
    Namn
    Janislav.B
    Reg.datum
    jan 2009
    Citat Ursprungligen postat av sx-pojken Visa inlägg
    dina inlägg är ena mysterium min vän....

Med vänlig hälsning

Har märkt att du har lite svårt att förstå vissa saker
    no more streetwalking,DB9 is aproaching

Registered User
    Namn
    Andreas S
    Reg.datum
    maj 2009
    vad är trasigt på bilen? var det betongblock eller liknande som gjorde bilen totalförstörd? bilder?

Granada rules
    Namn
    Jörgen ,
    Reg.datum
    nov 2002
    jag hade sagt PYNTA,, för tjejens del så ryker nog lappen pga orsakande av olycka, grov vårdslöshet i trafik,,

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    Citat Ursprungligen postat av Rubank Visa inlägg
    vad är trasigt på bilen? var det betongblock eller liknande som gjorde bilen totalförstörd? bilder?
    Hur mycket krävs egentligen för att det ska överstiga de tjugotusen som bilen ska vara värd?
    Inte mycket...

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Niklas L
    Reg.datum
    jun 2002
    Ehm,

*skruvar lite pinsamt på sig*

Det där vet jag "många" som har gjort... eller iaf varit jävligt nära att göra runt 18 års åldern......

Min snyggaste bilmanöver nånsin för att rädda en situation hänger ihop med precis en sådan perfekt klantighet.

I korthet - Man vill INTE komma mot en rondell liggandes på rödmarkeringen, gå ut och göra en omkörning, slå på helljusen bara för att se skiten (rondell) precis inom längden på ljuskäglan, ha 5 pers i bilen och sen tvingas ta den då rondellen har räcken runt.... Det gick, den gången men be mig INTE att göra om det. Svartstrecken runt satt i ett bra tag kan jag säga...

Hade fyllon i bilen bak som satt och skrek så jag vände mig som förare om för att få käft på dem och lyckades missa varningsskyltarna när vi närmade oss, jag hade ävel låtit mig hetsas av dem och körde precis som de ville PLATTAN I MATTAN.

Det var rätt tyst i bilen hem efter det att vi gått igenom rondellen och kommit ut på andra sidan, one in a million move och det hade kunnat sluta riiiiiiiktigt jävla illa. Ingen i baksätet hade tex bälte så hade vi frontat räckena eller gått runt i försöket att ta rondellen så hade ingen i bilen klarat sig bra.

Sensmoral - alla snorungar är dumma och oerfarna tills de lärt sig bättre.

Dvs ATT skiten hände har jag inga synpunkter på, men att föraren försöker smita undan ansvaret är under all kritik.
    - Impossible isn´t a fact, it´s an opinion! -

Freude am Fahren infinitis avatar
    Namn
    Förnamn Efternamn
    Reg.datum
    aug 2006
    Hehe..

Jag klippte rakt över en rondell med min ZX-10R en gång i tiden, med nytaget A-kort kan det vara rätt så lätt att gasa på sig (alldeles) för mycket och i samband med rullgrus på vägen när det skulle bromsas... Totalpanik när man inser att det går åt helvete för fort.

Jag klarade av att hålla cykeln upprätt, men spräckte båda fälgarna när jag for över kantstenen. Som tur var ingen bil ivägen när jag klippte igenom.

Detta var mitt på ljusaste dan, i en rondell jag ofta hade kört i, så jag kan inte skylla ifrån mig på annat än att man var vårdslös och ung och dum.

Blickarna från bilarna runtomkring som såg stuntet var inte att leka med

scirocco ägare 2.0 GT TSI PARSANs avatar
    Namn
    Per Aspengren
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    servicerådgivare/utbildar mig till verkstadschef.
    Show me the money!!

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av infiniti Visa inlägg
    Hehe..

Jag klippte rakt över en rondell med min ZX-10R en gång i tiden, med nytaget A-kort kan det vara rätt så lätt att gasa på sig (alldeles) för mycket och i samband med rullgrus på vägen när det skulle bromsas... Totalpanik när man inser att det går åt helvete för fort.

Jag klarade av att hålla cykeln upprätt, men spräckte båda fälgarna när jag for över kantstenen. Som tur var ingen bil ivägen när jag klippte igenom.

Detta var mitt på ljusaste dan, i en rondell jag ofta hade kört i, så jag kan inte skylla ifrån mig på annat än att man var vårdslös och ung och dum.

Blickarna från bilarna runtomkring som såg stuntet var inte att leka med
    ha ha.. en bekant till mig gjorde samma manöver i 150+... dock så var det en kulle mitt i rondellen vilket resulterade i att ekipaget landade ca 30m. längre bort.... överlevde men riktigt trasig....

Med vänlig hälsning

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av tumbler Visa inlägg
    Har märkt att du har lite svårt att förstå vissa saker
    nog du som tyvärr inte förstår då jag ville ha en diskussion runt ämnet och dina inlägg inte tillför nåt + att det mera var din brist på grammatik/stavning etc. i det svenska språket jag anmärkte på.... ditt namn är ju inte direkt svenskt så...

Welcome to Sweden!!!

Med vänlig hälsning

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av Rubank Visa inlägg
    Annonsen kunde inte hittas | Blocket

Annonsen kunde inte hittas | Blocket

Med vänlig hälsning

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •