Bilsnack
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 65
    Granada rules
    Namn
    Jörgen ,
    Reg.datum
    nov 2002
    Citat Ursprungligen postat av sx-pojken Visa inlägg
    eeee varför 2 annonser på bilen????
    tycker det luktar illa

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    nog du som tyvärr inte förstår då jag ville ha en diskussion runt ämnet och dina inlägg inte tillför nåt + att det mera var din brist på grammatik/stavning etc. i det svenska språket jag anmärkte på.... ditt namn är ju inte direkt svenskt så...

Welcome to Sweden!!!

Med vänlig hälsning

Kasta inte sten heter det visst.
    ...riktat mot din kommentar om stavning/grammatik.

Registered User
    Namn
    Martin B
    Reg.datum
    maj 2003
    Avställd 10 mars, ägarbyte 11 mars, och eftersom du klagar på nån som inte har ett svenskt namn antar jag att ni inte längre äger bilen.
    Verkar ju som ni redan sålt bilen, då kan ni ju inte kräva den som krockade på några pengar, hon kan ju inte köpa nåt ni redan sålt.

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av granadadr Visa inlägg
    eeee varför 2 annonser på bilen????
    tycker det luktar illa
    för att bilen såldes efter kraschen... annonsen med tjejens namn kom först och därefter köpte killen med det utländska namnet den och satte ut den för någon tusenlapp till....

Med vänlig hälsning

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av floppa08 Visa inlägg
    Kasta inte sten heter det visst.
    ...riktat mot din kommentar om stavning/grammatik.
    tråden började med att jag ställde en retorisk fråga.... vilket en "vis" person inte fattade... sen kom nåt inlägg om curla mm. som knappt var läsbart...

Med vänlig hälsning

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    nog du som tyvärr inte förstår då jag ville ha en diskussion runt ämnet och dina inlägg inte tillför nåt + att det mera var din brist på grammatik/stavning etc. i det svenska språket jag anmärkte på.... ditt namn är ju inte direkt svenskt så...

Welcome to Sweden!!!

Med vänlig hälsning
    Och vad har hens namn med språkkunskaper att göra? Om du nu vill göra anmärkningar angående ursprung på namn och språk så borde du ju själv skämmas över dina sjukt bristande kunskaper i ditt modersmål.

För övrigt så bör ni väl ta bort annonsen om ni redan sålt bilen!
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av Mbengtsson Visa inlägg
    Avställd 10 mars, ägarbyte 11 mars, och eftersom du klagar på nån som inte har ett svenskt namn antar jag att ni inte längre äger bilen.
    Verkar ju som ni redan sålt bilen, då kan ni ju inte kräva den som krockade på några pengar, hon kan ju inte köpa nåt ni redan sålt.
    klagade mera på nån som inte fattade min retoriska fråga....

men jösses... så om du kvaddar nåns bil genom vårdslös körning och sedan lovar du + dina föräldrar att ersätta ägaren ekonomiskt för bilen , men sedan görs en helvändning och ersättning nekas...har man då inte rätt att sälja vraket????... ca 15 000kr i förlust.... efter försäljning...

Förlusten borde ju betalas oavsett...

curlingföräldrarna kan nog inte fixa bilen så...

Med vänlig hälsning

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Ja, det är väl klart att de skall pynta för misstaget som begåtts, men då får man ju även se till att stå på sig.
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Och vad har hens namn med språkkunskaper att göra? Om du nu vill göra anmärkningar angående ursprung på namn och språk så borde du ju själv skämmas över dina sjukt bristande kunskaper i ditt modersmål.

För övrigt så bör ni väl ta bort annonsen om ni redan sålt bilen!
    OM MAN INTE FATTAR EN RETORISK FRÅGA UTAN BÖRJAR VARA SPYDIG SÅ KANSKE MAN INTE SKA FORTSÄTTA MED DUMMA INLÄGG!!!

Det jag menade till den personen... och jag kan åtminstone göra mig förstådd...

För övrigt så bör min sambos kusin ta bort annonsen JA!!! du kan ju ringa henne... numret finns i annonsen!

Med vänlig hälsning

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av Scootie Visa inlägg
    Ja, det är väl klart att de skall pynta för misstaget som begåtts, men då får man ju även se till att stå på sig.
    Helt rätt! här ligger väl hela problemet och diskussioner har nog mera förts mellan föräldrar...

Med vänlig hälsning

VERY SLOW ZATZY USER
    Namn
    Crister Å
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Servicetekniker
    Envisas dom fortfarande med betalningen?
    Vad är problemet tycker dom?

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Betongsuggor och sånt är rätt bra, så att dom som "inte hinner" slutar köra bil. I Stockholm har man gjort detta till konst. Det finns betonglejon och, såg jag häromdagen, betonghästar! Däremot är det INTE bra att lägga stora stenar på kanten av gräsmattor, så man inte ska snedda. Efter 30 år har nämligen stenen sjunkit ner, och kör man bara gräsklippare och ingen trimmer, så kommer man inte se den. Dessutom blir det ju så att grus kommer ta över hörnet, så stenen är faktiskt precis i kanten av vägen. En sådan körde min dåvarande tjej på när det var mörkt, inget gick sönder. Bättre då att göra en riktig avgränsning i form av en plint eller något. Mer jobb för bostadsbolagen, men ska man ändå driva bostadsbolag så länge att stenarna hinner sätta sig är det nog smart. Ett annat alternativ vore att göra ett grus- eller asfaltshörn från början, och lägga stenarna på. Dom är väldigt fina.
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

över 100 hästar!
    Namn
    Karl N
    Reg.datum
    jun 2006
    Citat Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg
    Betongsuggor och sånt är rätt bra, så att dom som "inte hinner" slutar köra bil. I Stockholm har man gjort detta till konst. Det finns betonglejon och, såg jag häromdagen, betonghästar! Däremot är det INTE bra att lägga stora stenar på kanten av gräsmattor, så man inte ska snedda. Efter 30 år har nämligen stenen sjunkit ner, och kör man bara gräsklippare och ingen trimmer, så kommer man inte se den. Dessutom blir det ju så att grus kommer ta över hörnet, så stenen är faktiskt precis i kanten av vägen. En sådan körde min dåvarande tjej på när det var mörkt, inget gick sönder. Bättre då att göra en riktig avgränsning i form av en plint eller något. Mer jobb för bostadsbolagen, men ska man ändå driva bostadsbolag så länge att stenarna hinner sätta sig är det nog smart. Ett annat alternativ vore att göra ett grus- eller asfaltshörn från början, och lägga stenarna på. Dom är väldigt fina.
    Då var det avgjort, betonglejon är svaret på topic.
    Kör lila Skoda

Dä, alternativt Titta
    Namn
    Michael Q
    Reg.datum
    jun 2004
    Citat Ursprungligen postat av saewb Visa inlägg
    Då var det avgjort, betonglejon är svaret på topic.
    Ja det hade hjälpt. Inte om dom stod i en rondell, men hade hon smällt en bil skulle hon förhoppningsvis inte kört igen. Eller om man vill se det såhär, 20k är billigt att bli av med en bilist som inte klarar att stanna för stillastående hinder (husväggar, skyltar, rondeller, betongsuggor och bilköer). Pisksnärtskada (vanlig påkörningsskada) kostar samhället upp till tio miljoner i uteblivet arbete om det var en vettig person som blev invalid.
    Plan A var att snacka istället. Plan B var att flytta.
    Plan C var att finta. Plan D är att springa.

Registered User
    Namn
    Anders Forsberg
    Reg.datum
    nov 2006
    No offence, men jag måste ju...
    Hur mycket hade det kostat samhället om du åkt på en whiplash?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •