Ursprungligen postat av
Halvordsson
Hur missar man att man har en rondell framför sig?
Ehm,
*skruvar lite pinsamt på sig*
Det där vet jag "många" som har gjort... eller iaf varit jävligt nära att göra runt 18 års åldern......
Min snyggaste bilmanöver nånsin för att rädda en situation hänger ihop med precis en sådan perfekt klantighet.
I korthet - Man vill INTE komma mot en rondell liggandes på rödmarkeringen, gå ut och göra en omkörning, slå på helljusen bara för att se skiten (rondell) precis inom längden på ljuskäglan, ha 5 pers i bilen och sen tvingas ta den då rondellen har räcken runt.... Det gick, den gången men be mig INTE att göra om det. Svartstrecken runt satt i ett bra tag kan jag säga...
Hade fyllon i bilen bak som satt och skrek så jag vände mig som förare om för att få käft på dem och lyckades missa varningsskyltarna när vi närmade oss, jag hade ävel låtit mig hetsas av dem och körde precis som de ville PLATTAN I MATTAN.
Det var rätt tyst i bilen hem efter det att vi gått igenom rondellen och kommit ut på andra sidan, one in a million move och det hade kunnat sluta riiiiiiiktigt jävla illa. Ingen i baksätet hade tex bälte så hade vi frontat räckena eller gått runt i försöket att ta rondellen så hade ingen i bilen klarat sig bra.
Sensmoral - alla snorungar är dumma och oerfarna tills de lärt sig bättre. 
Dvs ATT skiten hände har jag inga synpunkter på, men att föraren försöker smita undan ansvaret är under all kritik.
- Impossible isn´t a fact, it´s an opinion! -
- Funderingar kring Stambyten och Relining? - kontakta mig! -