Amatör på firma, bilstereoinstallation. - Sidan 3
Bilsnack
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 64
    Registered User
    Namn
    Jesper I
    Reg.datum
    mar 2008
    Har sett filmen och läst lite i tråden och frågan som kvarstår för mig är... Varför går inte AVD bara med på en förlikning om de själva vet att montören som gjort jobbet är en klåpare (speciellt om de kickat honom), slipper all negativ publicitet och dessutom gör rätt för sig?
    Kan ju inte vara några extrema summor vi pratar om..

Registered User
    Namn
    Kent L
    Reg.datum
    mar 2014
    Filmen upplagd för 9 månader sedan, dessutom så går det prat om bluffakturor och tjafs från kundens sida, eller kundens påstådda ombud. I vilket fall som så är allt så fult så jag personligen vet inte hur det slutar men det brukar inte vara bara en persons fel när två bråkar.

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Citat Ursprungligen postat av kennysking Visa inlägg
    när det gäller förtalsbiten så står nog AVD pall med tanke på historik och hurpass seriösa dom faktiskt är. .
    Hur kan montören fått jobbet öht. om de är så seriösa

Registered Driver
    Namn
    Ron W
    Reg.datum
    maj 2011
    Är det inte så att kunden i detta fall är en 55 årig kvinna? Tyckte jag läste det någonstans.

VERY SLOW ZATZY USER
    Namn
    Crister Å
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    Servicetekniker
    Dom torskade ju i ARN, så fel har dom uppenbarligen gjort.
    Om det nu gäller samma ärende.
    Alla nyheter - dagbladet.se

Registered Driver
    Namn
    Ron W
    Reg.datum
    maj 2011
    "...bilfirman hävdar att inga fel begåtts"
    Say what??!

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Arbetsprov anyone?

Jag har mycket svårt att förstå att en liten (har bara 2 anställda så vitt jag kan se, ägarna antar jag?), påstått seriös firma på en nischad marknad tar in vilken idiot som helst bara för att han var munvig.

Ägarna i en så liten firma torde vara väl insatta i hur det ser ut på golvet. Det borde ju genom personens första montage framgått med all önskvärd tydlighet att personen inte är kapabel till det han påstår sig vara kapabel till. Redan där borde det ha varit bye, bye!

Har tidningen citerat felaktigt ur ARN med att "företaget hävdar att inga fel begåtts"? Vore intressant att se hela ARNs utlåtande, nån som vet hur man får tag på det, eller har lust att dela med sig?

StreetRace Stockholm Ws avatar
    Namn
    Martin
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    egen företagare
    Citat Ursprungligen postat av Lundbeck Visa inlägg
    Jadu, låt dom polisanmäla på, men du kanske skulle bespara dom lite tid och informera dom om att man inte kan förtala företag.

Det är inte straffbart att "förtala" juridiska personer, d.v.s. företag, kommuner stater o.s.v. Enbart förtal av fysiska personer, d.v.s. människor är straffbart, se 5:1 Brottsbalken (Brottsbalk (1962:700) (BrB) | Lagen.nu ).

olagligt att förtala företag? - Straffrätt - Lawline
    Shyyy berätta inte för nån

Då ska jag förklara lite saker hur det fungerar, säkerligen för ägarna som också läser här och Peter som jag har haft mailkontakt med på företaget.
    Mitt första mail, bifogade jag en länk till Youtube filmen, Det var för att få en bekräftelse på att dom var dom som utfört jobbet och det fick jag, när dom svarar med att
    "Vi hart inte tagit ställning till hur vi ska göra ännu" (med skadeståndet pratade han om)

Bra! då har han bekräftat att det är rätt firma som utförd klåpjobbet på bilen i filmen!
    Då är det bortom tvivel och Jag har lagen på min sida, tada!

OM Han hade svarat
    Nej det där jobbet har inte vi utfört, DÅ hade jag haft problem, genom att felaktigt uthängt ett företag.

nu representerar företaget den här filmen, dom har utfört jobbet på mustangen,

MEN där gör Peter ett misstag, han skriver till mig kvinnans namn i mailet och DÄR min vän har han begått ett lagbrott.

Jag har redan safe:at mig på alla sätt, har rätt duktiga advokater i ryggen, Ni är välkomna med att framställa ert mål!

Råkar veta att företaget skulle betala ut men pga vissa omständigheter där kunden inte visat upp specad nota med felsökning eller tydligen ej heller gett butiken chansen att reda upp misären och åtgärda eller för den delen godkänna att bilen blev inlämnad på verkstad. Den person som gjort installation är inte heller den uthängde så det ska bli intressant att se följetongen på detta ärende.
    Jag skiter i vem som har gjort installationen, Peter Har erkänt att bilen rullade ut från den där firman, då har firman ansvaret. ENL lagen, (eftersom ni är så jävla lagkåta)
    Behöver man ha nån speccad lista för att se vad som är fel på den där installationen??
    Här har du en lista: ALLT

Installationen är kass det är sant men ingen av ägarna (ansvariga) såg monteringen innan den blev utlämnad. Personen som gjorde installationen är avskedad sedan länge och när det gäller spec så finns det vissa regler att följa även som kund. Att sedan hänga ut någon som inte ens fingrat i bilen och hävda honom som montör ÄR ett brott. Att sedan butiken lät det gå till ARN beror på vissa frågetecken som inte tagits upp av trådstartaren. Ett mynt har ALLTID två sidor.
    Med vänlig hälsning..
    VÄNTA nu VÄNTA nu...
    "ingen av ägarna såga monteringen innan den blev utlämnad"
    HAHAHA nu min vän, nu gör ni bort er,
    är det kvinnans problem att ni skulle missat nån jävla kvalitetsgenomgång av arbetet, och då skyller på att montören kastade ut kvinnans bil genom toalettfönstret mitt i natten...
    Nej du, företaget ska ta ansvar.
    Personen som gjorde installationen är avskedad
    Ja det var väl tur som fan det, men fortfarande är det företaget som är ansvarigt för vad som producerar och kommer ut från firman, och att det ska gå till ARN tyder på att firman INTE tar sitt ansvar utan vill göra en tvist av det som nu kvinnan vann! och det är offentliga handlingar, vill du att jag ska beställa dom och lägga ut på nätet för mer förnedring?

Ang uthängningen så läs den första texten jag quoterade, företag har skyldighet, att stå till svars för ett dåligt jobb.

vi tar det igen! för säkerhets skull så alla ser: Det är inte straffbart att "förtala" juridiska personer
    zatzy.com |
    CP-service|KL-Racing|Mekonomen Vårby|H2Mracing|
    Instagram: _wernvall_

Registered User
    Namn
    Kent L
    Reg.datum
    mar 2014
    Som sagt, blir intressant att se vart allt leder.

Namn
    Martin
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    egen företagare
    Absolut!

Det jag tycker är roligast är att jag hör genom bakdörrar att nån ljuger om kontakten med mig och att det skulle vart i nåt annat ämne än det som skrivits, att jag skulle använda nån MC klubb för att kvinnan skulle få pengar? Haha
    Jag vet inte ens vem kvinnan är, vem som äger bilen,
    Jag ser en installation av ett ljud i absolut bottenklass, jag ser ett företag som inte tar ansvar utan låter ärendet gå vidare till ARN.

VARFÖR i helvete skulle jag försöka använda torpedliknande metoder för en kvinna jag inte ens vet vem det är och känner OCH som du säger så har filmen legat upp länge på nätet, om jag hade varit personligt engagerad så tror ni inte att jag hade agerat tidigare då?
    svara mig på den frågan.
    zatzy.com |

Registered Driver
    Namn
    Ron W
    Reg.datum
    maj 2011
    Allt är väl redan klart? Dom förlorade i ARN så dom bör göra rätt för sig. Att driva det vidare är lönlöst för domstolen följer med största sannolikhet ARNs beslut. AVD är låsta. Be om ursäkt till kvinnan, ge henne kompensation och sluta tjaffsa.

Registered User
    Namn
    Kent L
    Reg.datum
    mar 2014
    Då finns det fler än du inblandad W och det kanske är där problemet ligger.

Registered User
    Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    Märkligt. Det finns ju inte mycket att debattera, egentligen.
    Monteringen är genomgående urusel, därom kan väl inget tvivel råda?

Gör om, gör rätt - så brukar man säga, men i det här fallet är det tämligen uppenbart att kompetensen för att göra rätt inte finns. Då är det bara att låta en riktig installatör göra jobbet.
    Som jag ser det borde företaget rakryggat betala tillbaka varenda spänn som de lurat av kunden, plus ta fakturan för nödvändiga reparationer. Sedan kan bilägaren gå vidare, och ta bilen till en duktig installatör.
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

Namn
    Martin
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    egen företagare
    Då finns det fler än du inblandad W och det kanske är där problemet ligger.
    Be dom som du pratar med som har med det här och göra från företagets sida att tänka lite längre än näsan är lång.
    innan dom snackar runt massa dynga. innan jag blir riktigt förbannad.
    zatzy.com |

Registered User
    Namn
    Kent L
    Reg.datum
    mar 2014
    Rimligtvis kan man tycka att företaget borde fått den chansen att göra om och göra rätt men i detta fall så finns för många kockar och någon/några kliver på med direkta hot mot personal som jag förstått. Kan inget annat säga än att hela grejen är tragisk då jag vet att dom är måna om kundens bästa och här har ni ett skräckexempel på hur det inte får gå till. Allt går nämligen lösa med lite kommunikation utan att bli hotfull eller hänga ut någon. Vet inte riktigt hur det funkar med ARN men om det är så att det var klart där, varför hänger man då ut om man vet att man vunnit och ska få uppgöret klart?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •