Amatör på firma, bilstereoinstallation. - Sidan 4
Bilsnack
Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 64
    Registered User
    Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    Att man vunnit i ARN innebär inte att man automatiskt får kompensation. ARN:s dom är en rekommendation, inget företaget behöver följa.

Seriösa företag lyssnar på ARN.
    Oseriösa skiter i ARN.

Om jag hade lämnat in en bil för ljudinstallation och fått tillbaka något som ser ut på det där sättet skulle jag inte velat att företaget gjorde ett nytt försök. Misstag kan alla göra. Misstag går att rätta till. Men det där är inget misstag, det är total inkompetens. Gör man ett sådant jobb är man inte seriös för fem öre.

Det man kan undra över är hur kunden kunde hämta ut bilen utan att upptäcka klåperiet direkt på plats.

Citat Ursprungligen postat av kennysking Visa inlägg
    ...jag vet att dom är måna om kundens bästa...
    Här är problemet. Ett företag som gör en sådan installation är inte mån om kundens bästa. Det är ju överlagt klåperi!
    Hade felet enbart varit att montören råkat borra i en skruv i en kabelstam kan jag köpa det, då är det ett misstag. Men det här är helt galet från batteripol och bakåt!

Skyll inte på en enstaka medarbetare. Ett företag, stort som smått, måste ha någon form av genomgående standard. Man kan inte stå i ena änden av verkstaden och bygga bilstereo-SM-vinnande installationer och samtidigt släppa ut sådant här skräp i andra änden.
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

StreetRace Stockholm Ws avatar
    Namn
    Martin
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    egen företagare
    Citat Ursprungligen postat av Norrhyttan Visa inlägg
    Att man vunnit i ARN innebär inte att man automatiskt får kompensation. ARN:s dom är en rekommendation, inget företaget behöver följa.

Seriösa företag lyssnar på ARN.
    Oseriösa skiter i ARN.

Om jag hade lämnat in en bil för ljudinstallation och fått tillbaka något som ser ut på det där sättet skulle jag inte velat att företaget gjorde ett nytt försök. Misstag kan alla göra. Misstag går att rätta till. Men det där är inget misstag, det är total inkompetens. Gör man ett sådant jobb är man inte seriös för fem öre.

Det man kan undra över är hur kunden kunde hämta ut bilen utan att upptäcka klåperiet direkt på plats.

Här är problemet. Ett företag som gör en sådan installation är inte mån om kundens bästa. Det är ju överlagt klåperi!
    Hade felet enbart varit att montören råkat borra i en skruv i en kabelstam kan jag köpa det, då är det ett misstag. Men det här är helt galet från batteripol och bakåt!

Skyll inte på en enstaka medarbetare. Ett företag, stort som smått, måste ha någon form av genomgående standard. Man kan inte stå i ena änden av verkstaden och bygga bilstereo-SM-vinnande installationer och samtidigt släppa ut sådant här skräp i andra änden.
    Mycket bra skrivet!
    zatzy.com |
    CP-service|KL-Racing|Mekonomen Vårby|H2Mracing|
    Instagram: _wernvall_

Registered User
    Namn
    Anders P
    Reg.datum
    nov 2008
    Troligtvis vägrar företaget ifråga att betala ut ersättningen som ägaren till bilen fått rätt till via ARN, sedan har väl inte filmen ifråga fått något större genomslag förens nu samtidigt som det uppmärksammas exempelvis här på Zatzy och att filmen nuligger ute på garaget.org. Det dröjer väl nu inte så värst länge innan Automotor & Sport lägger upp den alternativt att aftonbladet lägger upp den på sin sida.

Så företaget i fråga har skjutit sig själv i foten.

Fuck you you fuckin fuck
    Namn
    Jonas T
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av W Visa inlägg
    Haha
    Jag vet inte ens vem kvinnan är, vem som äger bilen,
    Varför lägger du dig i tvisten och ställer ultimatum till företaget om du inte ens vet vem kunden är?

Publicera info här och på andra ställen kan jag förstå men det andra har jag ingen förståelse för och risken är att firman väljer att sätta sig på tvären när ett självpåtaget ombud hör av sig.
    www.gfaction.com

Registered Driver
    Namn
    Ron W
    Reg.datum
    maj 2011
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Varför lägger du dig i tvisten och ställer ultimatum till företaget om du inte ens vet vem kunden är?

Publicera info här och på andra ställen kan jag förstå men det andra har jag ingen förståelse för och risken är att firman väljer att sätta sig på tvären när ett självpåtaget ombud hör av sig.
    Det kan faktiskt tyckas som konstigt. Knight in shining armor?

StreetRace Stockholm Ws avatar
    Namn
    Martin
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    egen företagare

Bra att nån tog upp det,

För det är vi som är konsumenterna, det är vi som är kunderna.
    Det värsta jag vet, är när företag försöker lura kunder på pengar på ett eller annat sätt.
    om du skulle bli lurad på pengar skulle jag göra exakt samma sak för dig!, fast jag inte ens vet vem du är, och jag tror du skulle va tacksam.

ARN är ingenting, ARN är en jävla lobbyverksamhet som egentligen inte har något att säga till om förutom att man "bör" följa deras riktlinjer om man är lojal.
    Vinsten i ARN är ingen säker vinst för någon part, det är bara en vägledning från dom vad man "bör" göra.

Här har vi ett klart fall utan tvivel att firman utfört jobbet och står för det dåliga jobb som gjorts och vägrar att ersätta, då anser jag att alla inom den här branschen, kunder som företag ska veta hur företaget beter sig mot kunder.
    Om ingenting av det här hade kommit på nätet, du hade lämnat bilen till företaget och fått samma fina behandling på din bil hade du då inte i förväg varit glad om du fick reda på det hade den informationen att gå på?
    zatzy.com |
    CP-service|KL-Racing|Mekonomen Vårby|H2Mracing|
    Instagram: _wernvall_

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av Ångan Visa inlägg
    Dom torskade ju i ARN, så fel har dom uppenbarligen gjort.
    Om det nu gäller samma ärende.
    Alla nyheter - dagbladet.se
    "Bilfirman ska nu betala tillbaka 12 000 kronor ". Eftersom uttalandet troligtvis kommer från ARN så kan de i princip skita i att betala. Visst, de hamnar på ARN:s svarta lista (ok, ARN publicerar inte listan själv,a det gör Råd & Rön), men många skiter ju även i detta...

Fuck you you fuckin fuck
    Namn
    Jonas T
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av W Visa inlägg
    Om ingenting av det här hade kommit på nätet, du hade lämnat bilen till företaget och fått samma fina behandling på din bil hade du då inte i förväg varit glad om du fick reda på det hade den informationen att gå på?
    Visst hade jag det och att du publicerar vilken firma det handlar om köper jag MEN att du själv tar på dig att agera ombud PR folk utan deras vetskap är "lite" märkligt, att du även i egenskap av "ombud" hotar med uthängning om dom inte accepterar din uppgörelse är ännu märkligare.
    www.gfaction.com

buksvåger med Tomkow!
    Namn
    Janislav.B
    Reg.datum
    jan 2009
    Vad har W med detta att göra ö.h.t?
    no more streetwalking,DB9 is aproaching

Fuck you you fuckin fuck
    Namn
    Jonas T
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av tumbler Visa inlägg
    Vad har W med detta att göra ö.h.t?
    Se inlägg #8
    www.gfaction.com

har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Visst hade jag det och att du publicerar vilken firma det handlar om köper jag MEN att du själv tar på dig att agera ombud PR folk utan deras vetskap är "lite" märkligt, att du även i egenskap av "ombud" hotar med uthängning om dom inte accepterar din uppgörelse är ännu märkligare.
    Det kanske är lite märkligt men det är väldigt nyttigt. Utan W hade vi inte haft någon aning om vilken firma det är eller hur de valt att agera. Det märkliga är att du verkar titta snett på W som gör oss konsumenter en stor tjänst, för att inte prata om den missnöjda kunden.

Cred till dig W!

buksvåger med Tomkow!
    Namn
    Janislav.B
    Reg.datum
    jan 2009
    Se inlägg #8

Jo det har jag läst,men vad har W för kopling till denna herva? Det var bara min undran

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Ronnie L
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Citat Ursprungligen postat av tumbler Visa inlägg
    Jo det har jag läst,men vad har W för kopling till denna herva? Det var bara min undran
    Medmänniska som bryr sig?

Fuck you you fuckin fuck
    Namn
    Jonas T
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Micha Visa inlägg
    Det kanske är lite märkligt men det är väldigt nyttigt. Utan W hade vi inte haft någon aning om vilken firma det är eller hur de valt att agera. Det märkliga är att du verkar titta snett på W som gör oss konsumenter en stor tjänst, för att inte prata om den missnöjda kunden.

Cred till dig W!
    Jag tror att du missuppfattar mig, jag tycker att det är bra att W för den informationen han har vidare MEN hans kontakter med firman är ytterst tveksam.
    www.gfaction.com

buksvåger med Tomkow!
    Namn
    Janislav.B
    Reg.datum
    jan 2009

Amatör på firma, bilstereoinstallation.

Ja dåså

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar