Bilsnack
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 31
    Registered User
    Namn
    Eric H
    Reg.datum
    mar 2014

Åldersskillnad i tillfälliga relationer

Ja nu är det så att jag funderar lite på detta ämne. Har möjlighet att ligga med en 18-årig tjej. Är själv 30 år... Känner tveksamhet inför det hela, men samtidigt är hon ju 18 år och att betrakta som vuxen och myndig. Hon är dessutom inte särskilt ny när det kommer till killar osv. Det är inte fråga om att ha något förhållande, det skulle jag inte vilja ha med en såpass mycket yngre tjej. det är även hon på det klara med. Jag är inte någon som har som vana att umgås med 18-åringar förövrigt. Detta möte utspelar sig på nätet.

Inte många kan väl förneka att man kan vara attraherad av en 18-årig tjej rent fysiskt. Men är det en för stor åldersskillnad mellan oss för att det ska vara ok? Vad säger ni? Har gått och grubblat på detta ett par dagar och känner att lite input från annat folk kan vara på sin plats.

Registered User
    Namn
    Tobias Hedlund
    Reg.datum
    feb 2005
    Jobb
    TORPED
    Citat Ursprungligen postat av havoc Visa inlägg
    Ja nu är det så att jag funderar lite på detta ämne. Har möjlighet att ligga med en 18-årig tjej. Är själv 30 år... Känner tveksamhet inför det hela, men samtidigt är hon ju 18 år och att betrakta som vuxen och myndig. Hon är dessutom inte särskilt ny när det kommer till killar osv. Det är inte fråga om att ha något förhållande, det skulle jag inte vilja ha med en såpass mycket yngre tjej. det är även hon på det klara med. Jag är inte någon som har som vana att umgås med 18-åringar förövrigt. Detta möte utspelar sig på nätet.

Inte många kan väl förneka att man kan vara attraherad av en 18-årig tjej rent fysiskt. Men är det en för stor åldersskillnad mellan oss för att det ska vara ok? Vad säger ni? Har gått och grubblat på detta ett par dagar och känner att lite input från annat folk kan vara på sin plats.
    kan du vara pappa till flickan rent fysiskt så ska du nog låta bli..... 12 års skillnad är ju på håret!

Jag skulle rekommendera tjejen att hålla sig till killar i sin egen ålder... man vill ju inte vara nån äcklig gubbe!

Ditt samvete verkar säga nej medans pitten säger JA!!!

Med vänlig hälsning

Registered User robzters avatar
    Namn
    Robin E
    Reg.datum
    jul 2006
    vänta nu. reggade du dig för att ställa en sån här fråga? prova flashback eller familjeliv istället :P
    Parabellum Racing
    RX-7 FD3S -93 singel turbo. Mazda RX-4 Drag car SH Engineering
    Fler sponsorer önskas :)

Registered User
    Namn
    Eric H
    Reg.datum
    mar 2014
    Citat Ursprungligen postat av sx-pojken Visa inlägg
    kan du vara pappa till flickan rent fysiskt så ska du nog låta bli..... 12 års skillnad är ju på håret!

Jag skulle rekommendera tjejen att hålla sig till killar i sin egen ålder... man vill ju inte vara nån äcklig gubbe!

Ditt samvete verkar säga nej medans pitten säger JA!!!

Med vänlig hälsning
    Ja lite så tänker jag med. Dock känner man sig ju fortfarande ung när man är 30 så det är lite trist att se sig som någon sorts gubbe.

Citat Ursprungligen postat av robzter Visa inlägg
    vänta nu. reggade du dig för att ställa en sån här fråga? prova flashback eller familjeliv istället :P
    Är inne och läser här hela tiden. Ville inte ställa frågan på flashback för jag misstänker att det bara skulle bli en radda folk som skriver "gör det". Har läst några gamla trådar och konsensus verkar vara att är båda 18 eller över så är det ok att göra vad som helst med vem som helst.

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Gör det!
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Registered User
    Namn
    Bojan R
    Reg.datum
    aug 2002
    Jag har nån formel inbakuvudet som jag hört nånstans. Din ålder delat på två plus sju. Det innebär isf Nej!

Men who cares? Ska du låta folk på Zatzy fälla avgörandet om du ska få fett på sylen eller ej?

TranceOholic
    Namn
    Kalle V
    Reg.datum
    mar 2004
    Hade spänt på.
    тектоник

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.
    Visst att det kan kännas fel, att det känns som barnarov kanske, och att bekanta kan titta snett på dig, och du lär inte få hundratals likes på Aidsbook för det.

Men, det är din lycka det handlar om. Hon är myndig och klassas som vuxen, och är hon med på det, så gör vad dusjälv vill.

Var ju en snyfthistoria i tidningarna om en svensk 70+ kärring som hittat sin stora kärlek i en 25årig herre från Gambia härromdagen, så...
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Livsnjutare Dee_catis avatar
    Namn
    Anders W
    Reg.datum
    feb 2002
    Så länge hon är myndig och inte förståndshandikappad så kan det omöjligt spela någon roll vilken ålder hon har, oavsett om du är 30 eller 80. Det är ju bara omgivningen som kan ha åsikter om det och att bry sig om vad andra tycker har man oftast inget för.
    Kör på, hon är gammal nog att välja själv om hon vill ha äldre killar.

Hade det varit lika tabu om det hade varit en ung kille och en äldre tjej? Skulle inte tro det, och alla verkar ju jobba för ett jämställt samhälle så redan där drar ju du ditt strå till stacken.
    Utför allt inom bygg i Mälardalen, pm:a vid intresse.

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Split her in half för helvete, turbo boost ftw!

Vatos Locos
    Guest
    Har inga direkta rekommendationer gällande ligga eller ej, tror inte att du kommer att få några vettiga svar oavsett forum, utan du får använda din magkänsla om det känns rätt eller ej.

Dock så vet jag att tidningen Slitz hade en formel som jag för egen del tycker är helt ok och den är enligt följande.

Halva din egna ålder + 8 år = X år

Bannad
    Namn
    S
    Reg.datum
    jun 2005
    Citat Ursprungligen postat av Vatos Locos Visa inlägg
    Har inga direkta rekommendationer gällande ligga eller ej, tror inte att du kommer att få några vettiga svar oavsett forum, utan du får använda din magkänsla om det känns rätt eller ej.

Dock så vet jag att tidningen Slitz hade en formel som jag för egen del tycker är helt ok och den är enligt följande.

Halva din egna ålder + 8 år = X år
    Den formeln säger att man i princip ska hålla sig till någon i sin egen ålder men vad som är än mer fantastiskt är att du läser slitz Nog måste det väl ändå finnas bättre tidningar än sånt skräp?

f1-expert.
    Namn
    Stefan S
    Reg.datum
    jul 2002
    Tuta och kör. Det är som att åka tidsmaskin!

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av sommarvila Visa inlägg
    Tuta och kör. Det är som att åka tidsmaskin!

Haha, tru dat!
    Alla som generaliserar är idioter!

Flottstocksintendent Grimreapers avatar
    Namn
    Mattias E
    Reg.datum
    aug 2001
    Vafan är det att tveka över!? Jag är 11 år äldre än min nuvarande flickvän,
    hon var knappt 20 när vi träffades och vi hänger ihop fortfarande, bjuds det på mutta så ät!

Mvh

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •