Bärstråden - Sidan 11
Bilsnack
Sidan 11 av 34 FörstaFörsta ... 4567891011121314151617182131 ... SistaSista
Resultat 151 till 165 av 502

Ämne: Bärstråden

räddar världen Solids avatar
    Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Citat Ursprungligen postat av bjornf Visa inlägg
    Hur är det med att få plats på mikkeller nu?
    Va ju totalt knökat när jag försökte en tidig fredagkväll för ett par veckor sedan.
    Jag gick dit själv och sänkte några glas innan en 30-årsfest. Var där mellan kl 18.30-20.30, fanns plats vid baren, men nästan fullt runt borden.

Här är tapplistan. Drack #3, #8, #16, #18, #10 samt Clow Shoes Crunkle Sam på flaska.
    Senast redigerat av Solid den 2014-06-01 klockan 22:34.
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    En Berliner Weisse som fått jäsa tillsammans med hallon. Resultatet blev sommar på flaska!

Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Välj vilken tapp som helst, det kan inte bli fel. Beer heaven!

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Välj vilken tapp som helst, det kan inte bli fel. Beer heaven!

Har du vågat dig ned till storstan? Bra val av destination btw! En av varje kanske?

Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Har du vågat dig ned till storstan? Bra val av destination btw! En av varje kanske?
    Jajamän, jag tog mod till mig och besöker storstan! Blev fyra öl på Mikkeller Bar, men mitt hotell ligger ju nästan granne, så det kan bli fler. Nu har jag druckit öl och snackat öl med Björn Falkeström från Oppigårds uppe på Queens Head.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Jajamän, jag tog mod till mig och besöker storstan! Blev fyra öl på Mikkeller Bar, men mitt hotell ligger ju nästan granne, så det kan bli fler. Nu har jag druckit öl och snackat öl med Björn Falkeström från Oppigårds uppe på Queens Head.

Bra start på torsdagen alltså! Krypavstånd "hem" dessutom!

.
    Namn
    Kurt L
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Märkligt, att jag aldrig gillade öl som tonåring, då blev det mest renat kosken och annat spätt med Trocadero Krusbärssoda eller liknande. Konnässör.....

Men senare i livet så har öl börjat slinka ner, men det var inte så noga vad bara det inte var för mörkt typ.

Nu, ännu senare i livet så gillar jag öl och dricker det mesta, fortfarande med lite begränsning till ”båttjäran”...

Har en försmak för de lite mer ”klassiska” typerna, pils wiessbier o s v.

Är mycket nere i Tyskland och där är det ju inte så svårt att får tag i öl, om man säger så.... Och det blir en del bunkring när man ändå är där. Köper då en blandning av vanlig sketabillig vardagsöl typ Slots Guld eller Royal i lämplig färg vilka jag tycker är kalasbra sett till priset på styvt 3 spänn burken, men även lite mer påkostade bryggder att ha som tillhygge vid lite finare stunder.

Passar även på att köpa en del ”mixlådor” (oftast i flaskor då vilket säkert är bättre rent kvalitetsmässigt och känns ”exklusivare” än burkar, ungefär som att jag vägrar att köpa tax freesprit i plastflaskor och ha i bokhyllan...) där man får ett gäng olika sorter att smaka på, sist var det Störtebeker och det var helt ok.

Jag är på ingavis på samma nivå som AXL72, men det är kul och trevligt i alla fall.

De sista två veckorna har varit oerhört slitsamma med minst 2 mils gående var dag, var dum nog att låta mig luras till landjobb och har varit uppe i Hammerfest och hjälpt Statoil med ett stort servicestopp på gasraffet uppe där, och då blev det bara några få Munkholm alkoholfria vilka trots allt är jäklig bra i sig. Men jag kom hem igår kväll igen och just nu sitter jag på balkongen i kvällssolen och med lite blandade känslor och djupa tankar sippar på en (ja tredje...) Falcon Special Brew som just nu känns som den bästa öl jag någonsin smakat. Kan det bero på att jag nyss skrev säljkontrakt på far o mors hus och därmed lossnade en mindre bergskedja från mina skuldror. En epok har gått i graven, tror jag tar en till tåcken däringa blå burköl jag... Och skålar för hålla mig på havet och aldrig mer låta mig luras till landjobb...

PS: Det börjar ta mig fan bli glest på vin och öl, kanske för att damen är lika duktig som jag att snylta till sig lite titt som tätt. Så det börjar bli dags att planera en ny bunkringsresa ner till Tyskland så har ni några tips på vad man ska försöka testa och var det kan köpas?

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    De sista två veckorna har varit oerhört slitsamma med minst 2 mils gående var dag, var dum nog att låta mig luras till landjobb och har varit uppe i Hammerfest och hjälpt Statoil med ett stort servicestopp på gasraffet uppe där, och då blev det bara några få Munkholm alkoholfria vilka trots allt är jäklig bra i sig. Men jag kom hem igår kväll igen och just nu sitter jag på balkongen i kvällssolen och med lite blandade känslor och djupa tankar sippar på en (ja tredje...) Falcon Special Brew som just nu känns som den bästa öl jag någonsin smakat. Kan det bero på att jag nyss skrev säljkontrakt på far o mors hus och därmed lossnade en mindre bergskedja från mina skuldror. En epok har gått i graven, tror jag tar en till tåcken däringa blå burköl jag... Och skålar för hålla mig på havet och aldrig mer låta mig luras till landjobb...

PS: Det börjar ta mig fan bli glest på vin och öl, kanske för att damen är lika duktig som jag att snylta till sig lite titt som tätt. Så det börjar bli dags att planera en ny bunkringsresa ner till Tyskland så har ni några tips på vad man ska försöka testa och var det kan köpas?

Inte avis alls, sitter och avrundar på kontoret, men SEN ska jag hem lagom tills solen krupit till kojs och sörpla i mig en Lagunitas Maximus framför en god rulle! Skål på er och grattis till försäljningen Kurt. Sommar utan huvudbry är trevligt!

Registered User
    Namn
    A
    Reg.datum
    mar 2006
    Önskar att öl utan kolhydrater var möjligt. Blir så runt om magen efter en säsong bärsa.

Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Blir en och annan öl i kväll med. Hittills är det Omnipollo Mazarin som är i topp!

TCCRacing.nu FlasHs avatar
    Namn
    Tommi H
    Reg.datum
    jan 2003
    Jobb
    Bilmek!
    Får se om det finns något drickbart i boxen, köpt i tyskland.
    Crewmember of Finnish Drinking Team

räddar världen Solids avatar
    Namn
    Jesper A
    Reg.datum
    nov 2001
    Blir en och annan öl i kväll med. Hittills är det Omnipollo Mazarin som är i topp!

En av landets bästa öl någonsin om du frågar mig.
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Citat Ursprungligen postat av Solid Visa inlägg
    En av landets bästa öl någonsin om du frågar mig.
    Jag drack ett par flaskor förra sommaren, sen hade jag glömt hur jäkla god den är... 4,5 Untappd-stjärnor fick den av mig.

Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Insåg precis att det börjar bli hög tid att gå loss på en och annan storflaska framöver. Årets semesterprojekt!

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002

BrewDog's "Hello my name is Päivi".

En mycket bitter double IPA. Den är döpt efter vår inrikesminister, en kristdemokrat som vill förbjuda det mesta och skapar rubriker mest varenda gång hon öppnar munnen. Ett bra exempel är när hon gick och sa något i stil med "det finns situationer där bibeln borde stå över lagen".

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •