Bärstråden - Sidan 29
Bilsnack
Sidan 29 av 34 FörstaFörsta ... 91922232425262728293031323334 SistaSista
Resultat 421 till 435 av 502

Ämne: Bärstråden

Dalmas i exil AXL72s avatar
    Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Nog för att jag gillar att prova annorlunda grejjer, men Rocky Road Ice Cream öl!? Finns ju inget öht som könns som det kompar. Att de dessutom har en vandrande bajskorv på etiketten säger väl allt.
    Omnipollo är ganska överskattade, gillar dem bäst när de inte krånglar till det och bara gör en vanlig IPA/DIPA. Rocky Road smakar rätt mycket som en Noa eller Yellow Belly och tanken är väl att man ska göra en soft serve med mjukglass, men vem fan orkar göra det?!

Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Grejerna som dök upp idag går fan inte av för hackor! Blir inte mycket bättre än det här.

20170515_162011.jpg

20170515_161958.jpg

about:blank
    Namn
    Lars E
    Reg.datum
    feb 2004
    Zatzy är väl inte mycket att ha i dessa dagar men just exakt denna tråd och inte minst AXL72 gör att man ändå hoppar in ett par ggr i veckan och hoppas på en update från just nämnda användare
    Mycket intressant och du är milt sjukt människa på ett utomordentligt bra sätt. Man gör inget halvdant.
    Trevligt att se Evil klamra sig fast också.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009

Bärstråden

Hehe, man gör vad man kan!

Har lite svårt att hänga med i AXL72s liga. Eller rättare sagt, jag är inte ens i närheten, men dregla lite över AXLs öleskapader kan man ju... Underhållande är det iafl, även om det väcker en viss liten aningens avundsjuka emellanåt när man själv sitter och sörplar på en gammal Pilsner Urquell och ser öl efter öl i Beeradvocates top 100 lista radas upp, sköljas ned och suktas med i denna tråd. Jävla AXL-jävlel!

Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Citat Ursprungligen postat av BIOS Visa inlägg
    Zatzy är väl inte mycket att ha i dessa dagar men just exakt denna tråd och inte minst AXL72 gör att man ändå hoppar in ett par ggr i veckan och hoppas på en update från just nämnda användare
    Mycket intressant och du är milt sjukt människa på ett utomordentligt bra sätt. Man gör inget halvdant.
    Trevligt att se Evil klamra sig fast också.
    Ha ha, tack... Fan vad kul att höra! Man har väl antagligen något fel i skallen, men ska man göra något så ska man göra det ordentligt och helhjärtat!

Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Tree House Brewing började 2013 brygga en serie av IPOR, Curiosity, där varje öl bara bryggs en enda gång. Man är uppe i nummer 35 nu och min är nummer 33. Alltid snygga burkar, nästan alltid öl i toppklass!
    20170516_210504.jpg

Cutting Tiles är en roterande serie av single hop DIPOR som bryggs med olika humlesorter. Har druckit några av de andra tidigare och kvällens version är bryggd med El Dorado.
    20170516_210521.jpg

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Fotokonst!

Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Fick två burkar med posten idag. Hade ingen aning om att det skulle komma någon öl, så det var en trevlig överraskning! DDH Cabbage från Other Half i NYC samt Green Imaginarys som är en collab mellan Other Half och Cloudwater. Har höga förväntningar på båda två.
    20170517_230040.jpg

Drack en Skadoosh från The Alchemist ikväll och det är en IPA som bryggs vid ett tillfälle och med olika humlesorter varje gång. Den här är från slutet av april, så det är #5, bryggd med Citra.
    20170517_230625.jpg

Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Double Dry Hopped Cheddar Broccoli, ännu en riktigt bra DIPA från Other Half i New York! Grym färg...behöver inget Photoshop, filter eller annat skit för att se bra ut!

20170518_193328.jpg

Namn
    Lars E
    Reg.datum
    feb 2004
    Den såg väldigt cheddar-aktig ut!
    Egentligen är detta inte min "pilsner" pun intended. Men ändå SJUKT intressant. Jag hoppas någongång få IPA/DIPA/PIPA/HEJOCHHÅ intresset för öl också. Är en vinnörd i största allmänhet. Tycker det är mycket citrus i IPOR som inte riktigt slinker ner helt okej. Men man lärde sig dricka whiskey en gång också. Jag kämpar för intresset. Tips på bra nybörjar-bra-öl som inte är vanliga lager mm?

Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Citat Ursprungligen postat av BIOS Visa inlägg
    Den såg väldigt cheddar-aktig ut!
    Egentligen är detta inte min "pilsner" pun intended. Men ändå SJUKT intressant. Jag hoppas någongång få IPA/DIPA/PIPA/HEJOCHHÅ intresset för öl också. Är en vinnörd i största allmänhet. Tycker det är mycket citrus i IPOR som inte riktigt slinker ner helt okej. Men man lärde sig dricka whiskey en gång också. Jag kämpar för intresset. Tips på bra nybörjar-bra-öl som inte är vanliga lager mm?
    Kollar man i Systembolagets sortiment så skulle jag kunna tänka mig en välhumlad lager, tex Mikkeller American Dream, någon pale ale som inte har ett överflöd av citrus i smaken, exempelvis Stigbergets Pale Ale, eller kanske en Omnipollo Leon som är en öl i belgisk farmhouse-ale-stil. Finns ju även engelska pale ales, typ Fullers London Pride, som inte har de där tropiska eller citrussmakerna, utan som snarare drar åt torkad frukt som kan vara värda att testa.

Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Fredag kväll, då kan man få gå in på de där riktigt bra burkarna som man har hållit på ett tag! We Got Five Years är en IPA som Monkish i Los Angeles bryggde till sitt femårsjubileum. Tropisk juice för hela slanten!

20170519_191152.jpg

Namn
    Lars E
    Reg.datum
    feb 2004
    Grymt, tack!
    Ska definitivt beställa. Hoppas du fortsätter uppdatera för snart kanske även jag gillar "tropisk frukt"

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Japp, håller helt med AXL72 där om både Omnipollo Leon samt Mikkeller American Dream. Båda dessa är numera i princip standardvara på välsorterade systembolag.

Men när du ändå är i farten, testa lite andra intressanta grejer också.

Kanske en stout? Sök dryck

Torr och rökig porter? Svart

Kanske en suröl? ToØL Berliner Vice
    To Øl

Namn
    Axelsson
    Reg.datum
    maj 2003
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Japp, håller helt med AXL72 där om både Omnipollo Leon samt Mikkeller American Dream. Båda dessa är numera i princip standardvara på välsorterade systembolag.

Men när du ändå är i farten, testa lite andra intressanta grejer också.

Kanske en stout? Sök dryck

Torr och rökig porter? Svart

Kanske en suröl? ToØL Berliner Vice
    To Øl
    Berliner Weisse glömde jag bort...En bra ölstil för den som inte gillar IPOR och DIPOR, men som gillar vin. Finns två riktigt bra berliner weisse från Örebro Brygghus på Systembolaget. En med passionfrukt, en med hallon. Bland de bästa i landet båda två.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •