Inledde kvällen med dessa tre, får se hur det slutar.![]()
1. Mikkeller - Ris á la M'ale, top notch! Jävligt skum och mycket körsbär, men jag kan inte säga annat än att jag tyckte mycket bra om den.
2. Fängelset - Sunset Blonde. Ganska markant smak av lakritsrot. Har inte bestämt mig än för om jag gillar den eller ej, lutar åt det senare.
3. Fängelset - Westervik IPA. Bättre.
Bifogad fil 89943
Alla som generaliserar är idioter!
Har druckit ett par av Bryggeriet Fängelsets öl, Sunset Blonde, Knot Work och Saison and Garfunkale, och kvalitén har känts väldigt växlande! Saisonen gillade jag bäst.
När det gäller Mikkeller kan man nästan blunda och ta vilken flaska som helst, allt håller jävulskt hög klass!![]()
- POLO R WRC 2014 -
När man bara har tid för en öl får man se till att den känns. 75 cl koljävlasvart Imperial Stout på 9,3%, Black Metal från Jester King
Vackert namn, vedervärdig etikett och fantastisk öl.![]()
Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt
Haha gillar hur vissa beklagar sig över sin vikt i en tråd och sedan häver bära i en annan
Själv blev jag bekant med en ny, trevlig bärs som passade ypperligt till grillbuffén på Grodhavet i Solna, nämligen Camden Hells, en ofiltrerad lager som var rätt söt i smaken nästan i stuket Hoegaarden fast 10ggr godare! Rekommenderas varmt!
Everyone: Why is your car always breaking?
Me: Thats the German Engineering
Kvällens andra öl blev en libanesisk red ale, 961 Beer. Överraskande god och matchade maten perfekt!
- POLO R WRC 2014 -
Drack denna för några år sen och minns den som bra, men inte så här bra.
Tycker den är långt ifrån blaskig, Men jag ska dock reservera mig för att jag förr i tiden oftast drack en eller två handfull öl innan jag gick på mina Imperial Stouts (brukar dricka min öl i ljus- samt styrkeordning) så möjligt att mina referenser kan vara lite nedtonade/avtrubbade och därför klassar jag kanske denna som väldigt kraftig.![]()
Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt