Haha härligt! Var den god då?![]()
Haha härligt! Var den god då?![]()
Mycket bitter som jag sa.Jag köpte fyra, och det lär nog ta ett tag innan dom är druckna.
Helgens 24 Heures du Mans betyder uppesittarkväll och ett par finöl. Här är ett litet urval av vad som kommer serveras.![]()
Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt
Är det bara jag, eller är det fler som är emot ”lekisetiketter” och för fantasifulla namn på dryckjom?
Kanske man missar nåt guldkorn men det känns ändå så ”billigt” när öl ska kallas vid flaschiga modeuttryck som power hit o dit etc. Men jag vill ha mer ”sofistikerade” namn och flaskor jag, och därför så köper jag heller aldrig flaskor på flyget, de är ju för tusan i plast.... Vem fan vill bjuda på cognac på fina kvällen ur en plastflaska....
Fast, helt som jag lär lever jag kanske inte ändå, köpte ju denna lilla sak sist jag var i Tyskland....
Just nu inmundigas dock en Oettinger wießbier på balkongen så här på kvällen. Ingen dyr eller märkvärdig sak men helt ok för 7 kr halvlitern en tisdagskväll, om man säger så....
![]()
Är det några fler som använder sig av Untappd? Jag har tyvärr bara hunnit använda den i några månader än, men gillar den skarpt!
Anders A. on Untappd
- POLO R WRC 2014 -
Försökte göra reklam för M-orberg-s öl men misslyckades då jag registrerade användarkonton vid namn Niten, Humlaren, Ullvens och Pluggen med samma mailadress.
Smart? Njaa......
Senast redigerat av Erik den 2014-08-22 klockan 16:07.
Blev en sväng till Stockholm i dag och ölen på Mikkeller Bar smakar om möjligt ännu bättre en stekhet dag som denna!![]()
- POLO R WRC 2014 -
Gårdagens skörd
TOP NOTCH! Riktigt ruskigt bra öl, frisk och ren i smaken trots sina 9%.
ImageUploadedByTapatalk1408283173.233425.jpg
Även denna en trevlig bekantskap
ImageUploadedByTapatalk1408283235.232746.jpg
Meh... och meh... gick att skölja ned men var rätt intetsägande, ingen karaktär alls.
ImageUploadedByTapatalk1408283272.016049.jpg
ImageUploadedByTapatalk1408283323.115846.jpg
En trivsam belgare. Bra på alla vis men utan edge. Lätt.
ImageUploadedByTapatalk1408283347.268461.jpg
Sen lite standard!
ImageUploadedByTapatalk1408283532.149431.jpg
ImageUploadedByTapatalk1408283550.099423.jpg
Alla som generaliserar är idioter!
Tycker att båda ölen från Brasserie De La Senne var stora besvikelser. Speciellt Taras Boulba som totalt saknade kroppen för att bära upp beskan.
Annars dricker jag lika mycket som vanligt och har druckit massor av högkvalitativa öl på sistone!
Anders A. on Untappd
Senast redigerat av AXL72 den 2014-08-17 klockan 21:45.
- POLO R WRC 2014 -
Försökte göra reklam för M-orberg-s öl men misslyckades då jag registrerade användarkonton vid namn Niten, Humlaren, Ullvens och Pluggen med samma mailadress.
Smart? Njaa......
Senast redigerat av Erik den 2014-08-22 klockan 16:06.