Ovanligt mycket trafik i Stockholm sedan 3,5 vecka tillbaka? - Sidan 2
Bilsnack
Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 129
    Quagmire
    Namn
    Krille L.
    Reg.datum
    feb 2004
    Och jag som tycker det är nog drygt att ha 3 bilar framför i en korsning...livet är tufft i Umeå

Registered User
    Namn
    Thomas F
    Reg.datum
    maj 2012
    Sedan någon vecka tillbaka så ställdes det ut koner, vägarbeten och avspärrningar på väldigt många gator samtidigt. Tycker planeringen av vägbyggnationrerna är extremt dåligt planerade, deras planering bidrar iaf till att staten tjänar på de extra utsläppen . Igår tog det mig 40 min från Kungsholmen till söder"runt pölen", i vanliga fall tar det 10 min.

Rattvridare ThomasTs avatar
    Namn
    Thomas T
    Reg.datum
    dec 2001
    Citat Ursprungligen postat av SVTCOBRA Visa inlägg
    Värsta som finns är ju när tunneln är stängd, det är ett helvete att åka genom Hammarby sjöstad eller stan då!
    När du åker genom Hammarbysjöstad vilken väg tar du då, och vilken väg tar du ut ur stan?

.
    Porsche 964 C2

Registered User
    Namn
    L.W
    Reg.datum
    aug 2009
    Dålig planerad vägarbete. Många ställen där 3-filig blev 2-filig och 2-flig blev 1-filig utan en enda jäveln står där och jobbar. Vad i helvete spärr dem av filen för om ingen är där och jobbar? Sen så har vi såna skitställen som eugeniatunnel, bergshamraleden, händer det något där så står hela essingeleden stila.

Administrator C.Devs avatar
    Namn
    Johnny
    Reg.datum
    jun 2012
    Det här är ju Stockholms hela problem. Alla måste åka genom 1 passage för att ta sig från norr till söder och vise versa. Det är så idiotiskt sent att göra något åt saken.

Förbifart Stockholm, allå!?? Vad tror Miljömupparna, att vi ska sluta köra bil eller minska? Man måste utveckla alla delar i trafiken, kollektivt såväl som för bilar, cyklar. Vi är typ 10-20 år sena att göra nya vägar genom och förbi Stockholm. Och nu får det sotas för det.

Jag har oxå märkt hur illa det blivit på sistone, speciellt bara att ta sig genom eller förbi eugeniatunneln (afrika?) ...

Hoppas fan inte Miljöpartiet får något att bestämma om i våra storstäder.
    biturbodiesel

Cocain & Caviar d_3vils avatar
    Namn
    Alexander D
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    Säljare
    Jag tror att det bara är 1 fil vid stadsgården som kan vara en stor del i problemet. Helt sjukt när dom stänger södra länken vid 222:an och alla från nacka - värmdö ska trattas ner till 1(!) fil! Mao jag har också märkt dom brutala köerna som inte släpper efter skurubron.
    Hastighetsbegränsningar är bara rekommendationer för fattiga.

M535, Ascona erikjakans avatar
    Namn
    Erik W
    Reg.datum
    feb 2003
    Jobb
    Entrepenör
    Om alla muppar som bor och jobbar på olika sidor stan slutade upp med det skulle vi inte ha några köer
    Mittmotor-Ascona i din mamma!

Rattvridare ThomasTs avatar
    Namn
    Thomas T
    Reg.datum
    dec 2001
    Citat Ursprungligen postat av d_3vil Visa inlägg
    Jag tror att det bara är 1 fil vid stadsgården som kan vara en stor del i problemet. Helt sjukt när dom stänger södra länken vid 222:an och alla från nacka - värmdö ska trattas ner till 1(!) fil! Mao jag har också märkt dom brutala köerna som inte släpper efter skurubron.
    Nä, det är faktiskt inte några större problem med avstängningen på Stadsgårdskajen då rödljusen innan är bromsen. Så när de fimpade den filen så påverkade det inget speciellt.

.
    Porsche 964 C2

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av d_3vil Visa inlägg
    Södra länken stängdes idag från Nacka för att något stolpskott fick för sig att köra in i en vän till mig samt 2 bilar till. Jag tror smartphones bidrar till både köer och krockar. Vem har inte stått bakom en bil vid ett rödljus/bilkö och personen framför är helt inne i facebook på mobilen och du tillslut tutar och då blir det rött igen?
    BILSNACK | crew

Cocain & Caviar d_3vils avatar
    Namn
    Alexander D
    Reg.datum
    sep 2002
    Jobb
    Säljare
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Södra länken stängdes idag från Nacka för att något stolpskott fick för sig att köra in i en vän till mig samt 2 bilar till. Jag tror smartphones bidrar till både köer och krockar. Vem har inte stått bakom en bil vid ett rödljus/bilkö och personen framför är helt inne i facebook på mobilen och du tillslut tutar och då blir det rött igen?
    Jo jag såg det på P****´s FB, hoppas allt gick bra. Dock så känns det inte som att det krockades hela förra veckan då infarten från 222:an var stängd i princip varje morgon vid 08.45-08.50 när jag ska ner där? Och om stadsgårn inte är boven då är det mycket märkligt. Folk kanske skiter i bussen då det varit kallt på morgonen?
    Hastighetsbegränsningar är bara rekommendationer för fattiga.

XC60 D3 R-Design
    Namn
    Patrik Sjöö
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Vet i tusan... Jobbar 16 timmar per dag ändå.
    Jag tar en annan väg hem för att det 1-3 minuters kö i en rondell. Hade skjutit mig själv om det hade tagit längre tid än 15 minuter hem ifrån jobbet

Registered User
    Namn
    Anders P
    Reg.datum
    nov 2008
    Problemet är väl nu också att det börjar märkas av att tidigare tvåfiliga vägar blivit enfiliga då de andra filerna nu blivit bussfiler. Bussfiler är egentligen en rätt knäpp idé om det nu inte finns plats från början.

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Kugghjul Visa inlägg
    Problemet är väl nu också att det börjar märkas av att tidigare tvåfiliga vägar blivit enfiliga då de andra filerna nu blivit bussfiler. Bussfiler är egentligen en rätt knäpp idé om det nu inte finns plats från början.
    Bussfilen på ringvägen på Södermalm ger mig högt blodtryck... Så idiotiskt!
    BILSNACK | crew

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Krypkö södergående vid haga norra kl 12.50. Den Polskreggade sprintern framför måste varit tankad med cyklon-B. Den bokstavligt talat gasade mig
    BILSNACK | crew

Fahrvergnügung! :-) Atarimans avatar
    Namn
    Chris O
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Business Developer
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Bussfilen på ringvägen på Södermalm ger mig högt blodtryck... Så idiotiskt!
    Bussfiler överlag skulle jag vilja tillägga. Den relativt nyanlagda vid S:t Eriksbron framstår ju även den som fullständigt onödig och idiotisk.
    "A man with no principles, is principally no man..." K. Malm, 1990

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •