Bilsnack
Sidan 6 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 76 till 90 av 129
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2006
    Citat Ursprungligen postat av RWHP Visa inlägg
    Jag hoppas de sätter så hög avgift på essingeleden att trafiken faktiskt minskar, fattar inte folk som väljer att ta bilen istället för att åka kommunalt om de har chansen. Jag måste köra skåpbil för att ha med mig alla verktyg och material till olika jobb så jag kan tyvärr inte åka kommunalt

Lagom avgift kanske skulle vara 100kr för att åka innanför dagens tullar och 50kr för essingeleden, eventuellt mer.

Trafiken i Sthlm har jag dock inte märkt så mycket av de senaste 2 månaderna då jag har fått veckopendla ner till Älmhult/Osby, vilket känns skönt när man läser om köerna här.
    Ja, men problemet är då alla som är tvingade att ta bilen. Du kan ju alltid fakturera dina kunder, det kan inte alla göra.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2007
    Tror att antalet som kör i stan men inte behöver är en kraftig minoritet. Fenomenet då folk "nöjeskörde" har i princip upphört. Bara för att en bil är en "omålad" Volvokombi betyder det inte att dennes resa är mindre värd än en hantverkares eller annan budbils, snarare kan det vara tvärt om i pengar sett.

Att trängselskatten inte är menad att "slå ut trafiken" är givet, lika lite som politikerna vill att vi ska sluta köra bil. Det är en gigantisk inkomstkälla för staten. När elbilar eller mycket snåla hybrider tar över i framtiden kommer man hitta på nya avgifter för att kompensera detta, den som tror annat är naiv.

Bannad
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2005
    Citat Ursprungligen postat av Supernova Visa inlägg
    Tror att antalet som kör i stan men inte behöver är en kraftig minoritet. Fenomenet då folk "nöjeskörde" har i princip upphört. Bara för att en bil är en "omålad" Volvokombi betyder det inte att dennes resa är mindre värd än en hantverkares eller annan budbils, snarare kan det vara tvärt om i pengar sett.

Att trängselskatten inte är menad att "slå ut trafiken" är givet, lika lite som politikerna vill att vi ska sluta köra bil. Det är en gigantisk inkomstkälla för staten. När elbilar eller mycket snåla hybrider tar över i framtiden kommer man hitta på nya avgifter för att kompensera detta, den som tror annat är en idiot.

Fixade åt dig, varsågod!

Registered User robzters avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2006
    Undrar dock hur fan dom kan få tillåtelse att spärra av hela jävla stan för ett jävla maraton. inga hänvisningar eller något när jag var ute och snurrade. spärra av stan för ett motorevenemang det går ju inte… ett jävla maraton kan dom lika gärna ha på en jävla åker istället.
    Parabellum Racing
    RX-7 FD3S -93 singel turbo. Mazda RX-4 Drag car SH Engineering
    Fler sponsorer önskas :)

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Jag hoppas de sätter så hög avgift på essingeleden att trafiken faktiskt minskar, fattar inte folk som väljer att ta bilen istället för att åka kommunalt om de har chansen. Jag måste köra skåpbil för att ha med mig alla verktyg och material till olika jobb så jag kan tyvärr inte åka kommunalt

Lagom avgift kanske skulle vara 100kr för att åka innanför dagens tullar och 50kr för essingeleden, eventuellt mer.

Ja... Eller så sätter de bara en jävla fart att bygga ut vägnätet! Mer tullar / högre tullar kommer inte gära ett skit förutom att:

1. Göra livet surt för alla stackare som måste ta bilen.
    2. Göra miljömuppar glada.

Inget av dessa är ngt positivt i mina ögon.
    Alla som generaliserar är idioter!

Corvette C6 Assmans avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2002
    Jobb
    Produktionschef
    Att åka kommunalt är integritetskränkande. Folk som står obehagligt nära och reklam upptryckt i arslet så det står härliga till. Tiden i min bil själv ser jag som healing och en tid att andas ut från all skit vi har omkring oss.

men man vill få folk att åka kommunalt ska det subventioneras av staten enligt mig. Jag betalar gärna 100kr mer i skatt för att få en fungerande kommunaltrafik.
    Trance/House/Psytrance/Dubstep/DnB http://open.spotify.com/user/kamorf/...9ZOKbLl8bWQ030

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av robzter Visa inlägg
    Undrar dock hur fan dom kan få tillåtelse att spärra av hela jävla stan för ett jävla maraton. inga hänvisningar eller något när jag var ute och snurrade. spärra av stan för ett motorevenemang det går ju inte… ett jävla maraton kan dom lika gärna ha på en jävla åker istället.
    Håller med, fattar inte varför man absolut ska ha skiten i stan, ta det utanför stan istället.

Det är tyvärr fel folk som sitter och bestämmer i Sthlm Stad som tillåter det mesta.

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av robzter Visa inlägg
    Ser inga problem med att man spärrar av för detta en dag per år, nu springer jag inte själv och har inga tankar på det heller men det är Stockholm Marathon och inte "på en jävla åker" marathon. Man har kört detta i 35 år så du kan väl knappast ha missat att det kört i maj/juni, det informeras dessutom rätt mycket på trafikradion. Att du sen inte vet eller orkar ta reda på hur man tar sig in/ut från stan är bara slött, aldrig haft problem att åka in/ut från avspärrningarna, visst man får ta en omväg men en dag per år är väl inget problem.

Däremot tycker jag man även kunde ordna lite motorevenemang i stan.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg
    Ser inga problem med att man spärrar av för detta en dag per år, nu springer jag inte själv och har inga tankar på det heller men det är Stockholm Marathon och inte "på en jävla åker" marathon. Man har kört detta i 35 år så du kan väl knappast ha missat att det kört i maj/juni, det informeras dessutom rätt mycket på trafikradion. Att du sen inte vet eller orkar ta reda på hur man tar sig in/ut från stan är bara slött, aldrig haft problem att åka in/ut från avspärrningarna, visst man får ta en omväg men en dag per år är väl inget problem.

Däremot tycker jag man även kunde ordna lite motorevenemang i stan.
    Problemet är ju inte att det är nån dag år utan sen är det massa andra skitevenemang som anordnas, tex tjejmilen osv osv...det blir en hel del dagar per år tillsammans.

Bmw skadad..
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2005

Trafiken i Sthlm har jag dock inte märkt så mycket av de senaste 2 månaderna då jag har fått veckopendla ner till Älmhult/Osby, vilket känns skönt när man läser om köerna här.

Alla vill inte åka kommunalt jag gjorde det som ung u Stockholm nu total vägrar jag. Sitter hellre hemma arbetslös än att åka tunnelbana i sthlm.

Sen om du inte fattar mig så bryr jag mig inte nämnvärt.

[ OO===[ ][ ]===OO ]

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Assman Visa inlägg
    Att åka kommunalt är integritetskränkande. Folk som står obehagligt nära och reklam upptryckt i arslet så det står härliga till. Tiden i min bil själv ser jag som healing och en tid att andas ut från all skit vi har omkring oss.

men man vill få folk att åka kommunalt ska det subventioneras av staten enligt mig. Jag betalar gärna 100kr mer i skatt för att få en fungerande kommunaltrafik.
    Undrar hur mycket intäkter stat och näringsliv förlorar p.g.a. sjukdom där smittan skett i kommunaltrafiken? Fullpackad t-banevagn med 3 personer sjuka som nyser, hostar, etc måste ju generera en optimal spridningsmiljö för luftburna sjukdomar? Kräksjuka, etc, etc. Lite svårare att skydda sig där.

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av Likvid Visa inlägg
    Problemet är ju inte att det är nån dag år utan sen är det massa andra skitevenemang som anordnas, tex tjejmilen osv osv...det blir en hel del dagar per år tillsammans.
    Det är väldigt få av evenemangen där man spärrar av helt, oftast är det bara en fil eller liknande och inte hela stan heller. Vet inte om det är nåt mer än Stockholms Marathon inkräktar på stora delar av stan egentligen. Själv bor jag mitt i stan och tycker det är skönt med en massa evenemang även om man ibland får anpassa sig lite, maran går förbi utanför min dörr och jag har garaget en bit bort så man får planera lite så att man inte behöver ta bilen ända fram till dörren av någon anledning. Som jag ser det finns det andra problem som inkräktar på trafiken mycket mer, ta bara förra veckan när rödljuset St Eriksgatan/Flemminggatan var trasigt i över en dag var bra mycket värre störningar av det än att vissa delar av stan är avspärrade en helgdag. Eller idiotpåhittet med att göra en av filerna på Valhallavägen till bussfil, visst det är säkert bra för bussarna när det är som värst rusning men bilisterna kommer inte någonstans och stora delar av dagen är den filen tom nu medan bilisterna står och köar.

Något jag har funderat på, får inte polisen i Sverige dirigera trafik? Hade väl räckt att ställa ut ett par poliser i korsningen tills rödljuset var lagat.

Evil Es avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Maciej EVO VI Visa inlägg

Något jag har funderat på, får inte polisen i Sverige dirigera trafik? Hade väl räckt att ställa ut ett par poliser i korsningen tills rödljuset var lagat.

Fast då skulle de ju behöva släpa arslet ur bilen. Säkert en hälsofara, så facket kommer i flygande fläng med protestplakaten!
    Alla som generaliserar är idioter!

See Four
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2002
    + det är väl ingen som minns vad Polismans tecken betyder sedan körortsprovet

Tredjen snabbast på Zatzy brillkos avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2003
    När det införs kommunala medel som riktar sig till de som gärna betalar nån tusing eller två i månaden bara för att slippa allt löst folk så skulle jag kunna åka. Garanterad sitt plats, varma/kalla perronger beroende på årstid, laddning, wifi samt hög tillgänglighet. Utöver detta krävs ett system av gratis taxibilar som hämtar och lämnar från hem till station.

Skulle va rätt skönt att kunna nyttja tiden till och från arbete.
    Brillko Racing Holley EFI
    Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri, 3M, JF Bildekor, 76olja.nu

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •