Bilsnack
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 18
    Eco boosted beaST gzeros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför

Evo provkör nya Audi S1

Senast redigerat av Erik den 2014-04-18 klockan 23:12.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Fräsig lite bil. Men styva 400k för en väl utrustad bil är på gränsen till ett skämt.....
    *varför gå när man kan köra*

Fia med knuff är för små barn....Turboknuff är för dom stora pojkarna =)

Vatos Locos
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av gzero Visa inlägg
    Fräsig lite bil. Men styva 400k för en väl utrustad bil är på gränsen till ett skämt.....
    Kvalité kostar och då är 400k en helt ok summa för denna bil.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av Vatos Locos Visa inlägg
    Kvalité kostar och då är 400k en helt ok summa för denna bil.

Njaaa nu ska vi inte ta i. Det är ändå VAG vi pratar om. Du betalar för märket men du får knappt några garantier och premiumkänsla får du i alla bilar över 200k nuförtiden.

Vatos Locos
    Guest
    Njaaa nu ska vi inte ta i. Det är ändå VAG vi pratar om. Du betalar för märket men du får knappt några garantier och premiumkänsla får du i alla bilar över 200k nuförtiden.
    Du kan inte blanda ihop Volkswagen och Audi, jo du får premiumkänsla i en Audi.
    Det får du inte i de billigare konkurrenterna även om de säkert är bra, noterade att grundpriset för S1 börjar på 309 000 SEK, men visst kan man kasta på en väldans massa utrustning och få priset att dra iväg.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Du kan inte blanda ihop Volkswagen och Audi, jo du får premiumkänsla i en Audi.
    Det får du inte i de billigare konkurrenterna även om de säkert är bra, noterade att grundpriset för S1 börjar på 309 000 SEK, men visst kan man kasta på en väldans massa utrustning och få priset att dra iväg.
    Har fortf svårt att se den som prisvärd. Att välja quattro paketet ut och invändigt går lös på den nätta summan av 43 500 plus att man måste välja till 18 tums fälgar för 18 000 så då är man uppe i 380k. Det kallar jag inte mycket utrustning.....

Och där är inte så stor skillnad mellan "audi premium" och valfri annat märke vars bilar kostar 2-300k iaf inte så det motiverar priset för audin.

ST driver for life! Zafiros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Lägger hellre pengarna på en ny golf gti alternativ nya seat cupra för mindre pengar än en S1. Visst om jag vore oljeshejk så kanske 400 papp är småpengar för en S1. Men kalla en S1 prisvärd är ju ett skämt.
    Sugen på blockflöjts festival?

Vatos Locos
    Guest
    Har fortf svårt att se den som prisvärd. Att välja quattro paketet ut och invändigt går lös på den nätta summan av 43 500 plus att man måste välja till 18 tums fälgar för 18 000 så då är man uppe i 380k. Det kallar jag inte mycket utrustning.....

Och där är inte så stor skillnad mellan "audi premium" och valfri annat märke vars bilar kostar 2-300k iaf inte så det motiverar priset för audin.
    Om du inte märker skillnaden mellan en bil som kostar 2-300 000 SEK och en Audi i samma modell så lider du av svåra jantelagsproblem.

Kör själv en ny Mazda 3 som bruksbil och den är bra, men kommer inte ens nära den Audi A5 som jag hade tidigare för samma syfte, visst lite dyrare men kvalitén är avsevärt mycket högre på allt, också därför som den kostar mera.
    Också därför som den blir bortbytt i sommar eftersom jag skall uppdatera mitt garage.

Citat Ursprungligen postat av Zafiro Visa inlägg
    Lägger hellre pengarna på en ny golf gti alternativ nya seat cupra för mindre pengar än en S1. Visst om jag vore oljeshejk så kanske 400 papp är småpengar för en S1. Men kalla en S1 prisvärd är ju ett skämt.
    Varken GTI eller Cupra är väl konkurrenter till S1, är väl snarare S3 som är konkurrent i aktuell klass.
    För en utrustad S1 som hamnar runt för 400 k tycker jag är helt ok, sedan om den är mest "prisvärd" i klassen låter jag vara osagt, men med tanke på vilken prestanda samt grundutrustning så får man väldigt mycket bil för pengar och enligt mig så är den värd 400 k med lite utrustning utan problem, kan garantera att den kommer att sälja väldigt bra, en väldigt bra instegsmodell i Audis snabbare modellval.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data
    Om du inte märker skillnaden mellan en bil som kostar 2-300 000 SEK och en Audi i samma modell så lider du av svåra jantelagsproblem.

Kör själv en ny Mazda 3 som bruksbil och den är bra, men kommer inte ens nära den Audi A5 som jag hade tidigare för samma syfte, visst lite dyrare men kvalitén är avsevärt mycket högre på allt, också därför som den kostar mera.
    Också därför som den blir bortbytt i sommar eftersom jag skall uppdatera mitt garage.

Varken GTI eller Cupra är väl konkurrenter till S1, är väl snarare S3 som är konkurrent i aktuell klass.
    För en utrustad S1 som hamnar runt för 400 k tycker jag är helt ok, sedan om den är mest "prisvärd" i klassen låter jag vara osagt, men med tanke på vilken prestanda samt grundutrustning så får man väldigt mycket bil för pengar och enligt mig så är den värd 400 k med lite utrustning utan problem, kan garantera att den kommer att sälja väldigt bra, en väldigt bra instegsmodell i Audis snabbare modellval.
    Just därför de är mer prisvärda än en liten, trång och ful A1. Helt enkelt mer bil för pengarna.
    Alldeles för mycket pengar för en sån liten bil, även om det är en Audi. Sen är den knappast dubbelt så rolig att köra som andra bilar i lill klassen.

Partisk Porschefantast Anders451s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2012
    Jobb
    Ambulanssjuksköterska
    Prisbilden påminner om M-B A45 AMG i jämförelse med rivalerna, dyrt men folk köper den ändå.
    Cars, guitars and friends. Life is good!
    Mercedes-Benz Vito med blåljus på jobbet, Porsche 911 på fritiden

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2005
    Citat Ursprungligen postat av Zafiro Visa inlägg
    Just därför de är mer prisvärda än en liten, trång och ful A1. Helt enkelt mer bil för pengarna.
    Alldeles för mycket pengar för en sån liten bil, även om det är en Audi. Sen är den knappast dubbelt så rolig att köra som andra bilar i lill klassen.

Och så ser den ju ut som en påse skit också.
    Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

räddar världen Solids avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Finns ju dock ett problem med konkurrensen till S1 - den existerar inte. Vilken annan bil i samma storleksklass har 4WD och +200 Hk? Ingen. Vad kommer närmast? Suzuki Swift Sport 4WD med 100 Hk och 150 Nm kort?

350.000 kr för en bil i småbilsklassen är mycket, men någon måste ju bara på toppen av födokedjan, så är det bara.
    Vissa nöjer sig med svenskt och tyskt, vi andra dricker tjeckiskt

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001

Kan du beskriva det där du menar kvalité lite mera, är det hur inredning och sånt känns när man sätter sig i (och kör för den delen) eller är det nåt annat?

Vatos Locos
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Kan du beskriva det där du menar kvalité lite mera, är det hur inredning och sånt känns när man sätter sig i (och kör för den delen) eller är det nåt annat?
    För att nämna några saker, jo inredningen, att inga lister/ plastdetaljer är slarvigt monterade eller dylikt som låter, inte en massa onödigt plast utan en inredning i en Audi ger ett ombonat intryck där man märker att materialval är m.m. är valda med omtanke.
    En motor/växellåda som går utan en massa oljud och bra kvalité där dessa saker bara tickar igår under förutsättning att service utförs, detta avser också övriga mekaniska delar.

Vägljud inne i kupén, en Audi är knäpptyst och det hittar på du bara på en handfull modeller i dagsläget, detta finns inte i en bil för 2-300 000 klassen, däremot inte sagt att de är dåliga men i aktuell jämförelse så har de inget att hämta, så många små detaljer gör att totalintrycket är åtskilliga klasser bättre och detta motiverar ett högre nypris för en Audi.

Så i aktuellt fall så vidhåller jag att S1 är värd varje krona.

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2002
    Jobb
    Data

Så i aktuellt fall så vidhåller jag att S1 är värd varje krona.
    Visst, om alla hade lika bra ekonomi som dig. I mitt fall finns det betydligt mer prisvärda bilar i den prisklassen som jag lägger mina pengar på. Personligen tycker jag det där med interiör kvalite är överskattat, för mig är det viktigare att inredningen inte faller i delar eller skramlar samt att interiör designen är tilltalande.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •