Bilsnack
Resultat 1 till 14 av 14
    Individual oscarbs avatar
    Namn
    Oscar B.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter

Hyundai ix35 -11

Tankar om denna bil? Vi är i nuläget en familj med två barn och detta kommer isåfall blir vår "huvudbil". Är den för liten för semesteråkande?
    Vi har även två små hundar som kommer behöva åka med lite då och då. Har inte varit och tittat alls själv utan ska åka och göra det i veckan.

Den motor som jag ska kolla på är 1.7 crdi tankar om den?

Har även tittat på Honda CR-V som jag vet är en större bil. Är ser värt att leta rätt på rätt ex av en sådan istället?
    ..

Registered User SVTCOBRAs avatar
    Namn
    Erik C.
    Reg.datum
    jan 2005

Hyundai ix35 -11

Personligen skulle jag aldrig ha en sån pass liten bil som huvudbil för 2 barn och hundar, även om dom är små. Att åka till stan eller nåt är en sak, men ska packning med och annat så är den enligt mig på tok för liten.

Kollat på en sån som andrabil själv nämligen!

Namn
    Oscar B.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter
    Citat Ursprungligen postat av SVTCOBRA Visa inlägg
    Personligen skulle jag aldrig ha en sån pass liten bil som huvudbil för 2 barn och hundar, även om dom är små. Att åka till stan eller nåt är en sak, men ska packning med och annat så är den enligt mig på tok för liten. Kollat på en sån som andrabil själv nämligen!
    Ok ja jag får väl leta vidare. Fick ett bra pris nämligen men som sagt plats behöver vi och ska inte behöva strunta i att ha med oss saker bara för att bilen är för liten.

Tack för snabb input!
    ..

.
    Namn
    Mattias N
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    Säljare/Tekniker
    så liten är den inte
    VÄXELLÅDSJOBB EVO 1-3 / PM
    Renovering, nya, beg delar.....
    --------------------------------------------

Registered User SVTCOBRAs avatar
    Namn
    Erik C.
    Reg.datum
    jan 2005
    Citat Ursprungligen postat av oscarb Visa inlägg
    Ok ja jag får väl leta vidare. Fick ett bra pris nämligen men som sagt plats behöver vi och ska inte behöva strunta i att ha med oss saker bara för att bilen är för liten.

Tack för snabb input!

Kan ju nämna att min dotter är bara 9mån och har barnstol och rätt stor barnvagn, kan ju såklart göra skillnad med storleken! Vi har alltid åkt mycket bil i min familj, och gör även det numera med min egna lilla familj så utrymme för mig är ett stort prio när jag letar bil. Vi åker nog mellan 2000-3000mil privat om året

Citat Ursprungligen postat av YouAsk Visa inlägg
    så liten är den inte

That's what she said.

Vad som är litet och inte är ju högst personligt, ålder på barn, storlek på barnvagn, hur långa semestrar man tar osv. Som jag skrev, enligt MIG så är den jätteliten som huvudbil för en tvåbarnsfamilj med hundar.

Namn
    Oscar B.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter
    Citat Ursprungligen postat av SVTCOBRA Visa inlägg
    Kan ju nämna att min dotter är bara 9mån och har barnstol och rätt stor barnvagn, kan ju såklart göra skillnad med storleken! Vi har alltid åkt mycket bil i min familj, och gör även det numera med min egna lilla familj så utrymme för mig är ett stort prio när jag letar bil. Vi åker nog mellan 2000-3000mil privat om året That's what she said. Vad som är litet och inte är ju högst personligt, ålder på barn, storlek på barnvagn, hur långa semestrar man tar osv. Som jag skrev, enligt MIG så är den jätteliten som huvudbil för en tvåbarnsfamilj med hundar.
    Ja stolarna blir ju inte mindre än på ett tag i vårt fall heller även om vi bara kommer ha en vagn i sommar. Men om hundbur ska in och alla ska åka bekvämt så blir den nog som du säger för liten. Nä väntar på rätt crv istället tror jag!
    ..

Administrator Eriks avatar
    Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Ska du ha Crv med Diesel och manuell?
    BILSNACK | crew

Namn
    Oscar B.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter
    Citat Ursprungligen postat av Erik Visa inlägg
    Ska du ha Crv med Diesel och manuell?
    Nä bensin och automat
    ..

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Ja stolarna blir ju inte mindre än på ett tag i vårt fall heller även om vi bara kommer ha en vagn i sommar. Men om hundbur ska in och alla ska åka bekvämt så blir den nog som du säger för liten. Nä väntar på rätt crv istället tror jag!
    det är väll vad man gör det till..

vi krånglar in hela familjen i våran Arosa. en 3dagars kryssning får vi med all packning vi behöver ha med oss.

nu är våra ungarna stora 13 och 11 grabben som är äldsta ungen är jhu 177 så inte så liten kille längre. men det fungerar utmärkt. men det är vad man gör det till. förra sommarn fick även baslådan stå kvar i suffen med en 12" blev lite små tight med 3resveskor men det gick ;-)

förr åkte folk bagge och det gick oxå utmärkt alla är så j-vla bortskämda och hur ofta använder man en vagn? tror vi hade barnvagn med oss 3gånger dom första 3åren
    sen finns det alltid takräcke och skidbox om det är så =) skulle lätt välja en i35 före en crv iallfall =)

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    det är väll vad man gör det till..

vi krånglar in hela familjen i våran Arosa. en 3dagars kryssning får vi med all packning vi behöver ha med oss.

nu är våra ungarna stora 13 och 11 grabben som är äldsta ungen är jhu 177 så inte så liten kille längre. men det fungerar utmärkt. men det är vad man gör det till. förra sommarn fick även baslådan stå kvar i suffen med en 12" blev lite små tight med 3resveskor men det gick ;-)

förr åkte folk bagge och det gick oxå utmärkt alla är så j-vla bortskämda och hur ofta använder man en vagn? tror vi hade barnvagn med oss 3gånger dom första 3åren
    sen finns det alltid takräcke och skidbox om det är så =) skulle lätt välja en i35 före en crv iallfall =)
    Ix35 pga utseendet eller? Jag hade valt crv.
    BILSNACK | crew

Namn
    Oscar B.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter
    Citat Ursprungligen postat av Growe^^ Visa inlägg
    det är väll vad man gör det till.. vi krånglar in hela familjen i våran Arosa. en 3dagars kryssning får vi med all packning vi behöver ha med oss. nu är våra ungarna stora 13 och 11 grabben som är äldsta ungen är jhu 177 så inte så liten kille längre. men det fungerar utmärkt. men det är vad man gör det till. förra sommarn fick även baslådan stå kvar i suffen med en 12" blev lite små tight med 3resveskor men det gick ;-) förr åkte folk bagge och det gick oxå utmärkt alla är så j-vla bortskämda och hur ofta använder man en vagn? tror vi hade barnvagn med oss 3gånger dom första 3åren sen finns det alltid takräcke och skidbox om det är så =) skulle lätt välja en i35 före en crv iallfall =)
    Jag har en treåring och en ettåring
    Vi måste ha vagn då lillan inte går någon längre sträcka. Vi har även två britaxstolar som tar plats och familj på Öland och Storuman så vi måste kunna åka bekvämt i 80 mil utan att få ont i ryggen. Tar vi med hundarna ska ju även en bur in plus packning för en vecka. Vi har en V70 nu som brukar bli fylld till bredden. Iofs så packar man då mer eftersom man kan men jag vill ändå kunna åka bekvämt.
    ..

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    Jag har en treåring och en ettåring
    Vi måste ha vagn då lillan inte går någon längre sträcka. Vi har även två britaxstolar som tar plats och familj på Öland och Storuman så vi måste kunna åka bekvämt i 80 mil utan att få ont i ryggen. Tar vi med hundarna ska ju även en bur in plus packning för en vecka. Vi har en V70 nu som brukar bli fylld till bredden. Iofs så packar man då mer eftersom man kan men jag vill ändå kunna åka bekvämt.
    en takbox och ni klarar er. man kan inte köpa bil efter engångshändesler.

isånt afll kan ni skaffa er en gammal buss ifall att ni måste ha lite extra plats till polare och deras familjer =)

blir nog billigare oxå.. skaffa en liten skitbil för under 10K och köpa en buss för 300K och bygga om lite då får ni plats med allt och lite till ;-)

man klarar sig oftast med mindre än vad man tänkt sig.

tycker många verkar krångla med barnvagnar hit och dit men kan inte minnas att vi gjorde det.

åkte fiat uno när grabben var liten skuffen var obeffintlig hade oxå en 740 men vi valde oftast unon endå när min dotter var liten hade vi en golf mk2 det gick fint oxå vad jag kan minnas.

men så ogillar jag barnvagns trams dom få gångerna man beöhvde det löste man det alltid på något sätt =)

Namn
    E
    Reg.datum
    apr 2006
    Vad blev det för bil/bilar slutligen?
    BILSNACK | crew

Namn
    Oscar B.
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    Fastigheter
    IX-35 han säljas innan jag ens han provköra den. Jag har fortfarande inte köpt bil då vi har bestämt oss för att vänta till i höst. Däremot så har jag nu vid några tillfällen kört nya Huyndai i40 samt nya Honda CR-V båda fullutrustade och jag måste säga att jag gillar i alla fall i40 flera gånger mer än CR-V.

Har kört ca 100 mil med båda. Både utan packning och fullpackade med barn och hundar. Hyundaien vinner på allt i mina ögon förutom fyrhjulsdriften då men jag tror jag klarar mig utan den. Får se om det i höst till slut hamnar på en sådan.

Den CRV jag tittat på är iofs förra modellen och den går det inte att stänga av Air bagen på vilket är ett sort minus. Vi har provat i crv'n som vi har just nu med båda i bak och det sugen verkligen. Speciellt när man åker runt läggningsdags och lillan tappar nappen! ?
    ..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •