Bilsnack
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 47
    Bmw skadad..
    Namn
    Jimmy A
    Reg.datum
    jan 2005
    Annonsen kunde inte hittas | Blocket

Bmw m6 med däck | Stockholm

Tog väl i lite kanske... Ett normalt värde för en uppsättning 19" amg av nyare modell är väl runt 15 samma gäller för m5 m6 fälgar... men då har dom ju kostat närmare 100 nya och förutsätter då att dom inte är stulna heller..

[ OO===[ ][ ]===OO ]

buksvåger med Tomkow!
    Namn
    Janislav.B
    Reg.datum
    jan 2009
    Mina AMG som kostar 32k plus däck kann jag hitta på blocket för 15k ink däck, o då er dom dessutom bra skick
    no more streetwalking,DB9 is aproaching

Zup Heenrys avatar
    Namn
    Henry A
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av OverBoosted Visa inlägg
    kanske blir 100,000kr? Dom hade likt väl kunnat har 10-20 bilar till ett värde av 10 miljoner.

Som sagt beggade fälgar är inte dyrt... det är endast sprillans nya som dom kostar flis...

ett par AMG fälgar som kostat 65,000kr nya är inga problem att hitta på blocket för runt 10,000kr
    Du får tänka på att det inte är några begåvade människor som utför dessa stölder, summan de kan dra in på detta överstiger väldigt lätt det dubbla mot vad de skulle kunna dra in på ett hederligt arbete. Om de nu ens kan få något jobb.
    Dessutom kostar nog en uppsättning original RS6-fälgar till nya RS6an mycket pengar. Skulle inte förvåna mig om vi pratar 20 000kr plus här.
    Andra populära fälgar har ju varit Bentley-fälgar, dessa gick för 30 000kr per uppsättning när och om de gick att få tag på begagnade. Tyvärr finns det ju en marknad för detta när Average Joe vill ha Bentley-fälgar till sin sänkta Golf, då är det mer intresant att köpa fälgar för 20 000kr än 30 000kr.
    1

Bmw skadad..
    Namn
    Jimmy A
    Reg.datum
    jan 2005
    Klart dom tjänar pengar, men jag förstår ändå inte hur det kan vara värt risken för någon att sno 10-20 par uppsättningar fälgar värda 150,000kr delat på några personer när dom säkerligen besitter kunskap om att sno hela bilar istället, och är dom redan tjuvar så tror jag inte det är en moral fråga eller gräns fråga heller,

Det verkar bara förvånadsvärt lönlöst att ens sno fälgar, förstår fortfarande inte varför....... ologiskt.

Dom kan ju sno 1-2 bilar istället... på en natt och generea samma pengar än o stå svettas med 20 uppsättningar hjul... va fan lixom, hur orkar dom.. o förstör bilarna gör dom också...

[ OO===[ ][ ]===OO ]

Bmw skadad..
    Namn
    Jimmy A
    Reg.datum
    jan 2005
    Citat Ursprungligen postat av Heenry Visa inlägg
    Du får tänka på att det inte är några begåvade människor som utför dessa stölder, summan de kan dra in på detta överstiger väldigt lätt det dubbla mot vad de skulle kunna dra in på ett hederligt arbete. Om de nu ens kan få något jobb.
    Dessutom kostar nog en uppsättning original RS6-fälgar till nya RS6an mycket pengar. Skulle inte förvåna mig om vi pratar 20 000kr plus här.
    Andra populära fälgar har ju varit Bentley-fälgar, dessa gick för 30 000kr per uppsättning när och om de gick att få tag på begagnade. Tyvärr finns det ju en marknad för detta när Average Joe vill ha Bentley-fälgar till sin sänkta Golf, då är det mer intresant att köpa fälgar för 20 000kr än 30 000kr.
    Helt Nya 20 tum Rs6 / 17 tum Golf, Audi A3 | Stockholm där har du ett par "helt nya" för 18.... vad kan då ett par snodda välanvända i sthlminnerstad vara värda i annat land? inga 20k + iaf. men ja jag förstår din poäng iaf! angående dem som gör det.

[ OO===[ ][ ]===OO ]

Registered User BeastPowers avatar
    Namn
    Rickard A
    Reg.datum
    mar 2006
    Klart dom tjänar pengar, men jag förstår ändå inte hur det kan vara värt risken för någon att sno 10-20 par uppsättningar fälgar värda 150,000kr delat på några personer när dom säkerligen besitter kunskap om att sno hela bilar istället, och är dom redan tjuvar så tror jag inte det är en moral fråga eller gräns fråga heller,

Det verkar bara förvånadsvärt lönlöst att ens sno fälgar, förstår fortfarande inte varför....... ologiskt.

Dom kan ju sno 1-2 bilar istället... på en natt och generea samma pengar än o stå svettas med 20 uppsättningar hjul... va fan lixom, hur orkar dom.. o förstör bilarna gör dom också...

risk vs. payback - bra mycket svårare att förvara / omsätta bilar än hjul...

Registered User
    Namn
    MatoS
    Reg.datum
    sep 2003
    Det verkar ju uppenbarligen också finnas köpare till stulna saker. Blocket är tyvärr en guldgruva för häleriverksamhet och det kanske är så att det måste bli svårare att annonsera och sälja reservdelar, fälgar, cyklar m.m. på anonym basis där?

Har själv blivit av med två uppsättningar r-design prylar på min v70 på en månad. I princip alla annonser på blocket med r-designgrejer har fingerade namn och ej spårbara telenummer. Undrar varför?
    *Volvo s60 T5 - 05 Autotech - såld*
    *Porsche 996 turbo - 02 - såld*
    Renault Megane RS - Autotech edition

Skaffat svennebil franges avatar
    Namn
    Ragnar
    Reg.datum
    jan 2006
    Jobb
    Fd. korvgubbe, fd. spritlangare, fd. potatislangare, fd. säljare, fd. makaronikokare, numera skogsvårdstekniker.

Hur lätt är det att spåra och kolla upp historik på ett par fälgar, jämfört med att göra det på en modern, dyr, bil?
    Yes, I'm goin' to hell.
    But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av Sotam Visa inlägg
    Det verkar ju uppenbarligen också finnas köpare till stulna saker. Blocket är tyvärr en guldgruva för häleriverksamhet och det kanske är så att det måste bli svårare att annonsera och sälja reservdelar, fälgar, cyklar m.m. på anonym basis där?

Bank-id för försäljare vire finfint! Eller om man inte har det fick gå in och registrera sig med leg ngnstans för att få konto.

Iofs skulle ju blocket tappa rätt ordentligt i försäljning om det inte längre gick att lägga upp suspekta annonser, och det kommer ju knappast ske. Men ur ett handlarperspektiv vore det guld att veta att man alltid fick genuina grejer.

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av frange Visa inlägg
    Hur lätt är det att spåra och kolla upp historik på ett par fälgar, jämfört med att göra det på en modern, dyr, bil?

Kanske inte lättare och iofs går det jj att använda målvakter, men lite knepigare att prångla ut större kvantiteter stöldgods skulle det bli. De skulle få använda mångt fler målvakter etc.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Man kanske skulle kunna gjuta in RFID-taggar inuti fälgarna vid tillverkning.

Freude am Fahren
    Namn
    Ronnie A
    Reg.datum
    sep 2004
    Nu har det gått för långt!

Knäpp
    Namn
    Linus
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    jobb?
    Citat Ursprungligen postat av Gurre Visa inlägg
    Man kanske skulle kunna gjuta in RFID-taggar inuti fälgarna vid tillverkning.
    DNA spray som t.ex banverket ska börja märka koppar med kanske..

Jag plastade in en magnet på ett stället i en vinge jag hade för många år sedan, så man lätt skulle kunna identifiera den om den försvunnit och sen hittats på annan bil :-)

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    DNA spray som t.ex banverket ska börja märka koppar med kanske..

Jag plastade in en magnet på ett stället i en vinge jag hade för många år sedan, så man lätt skulle kunna identifiera den om den försvunnit och sen hittats på annan bil :-)
    Haha smart!

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Börja gravera fälgarna med något unikt?
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •