Bilsnack
Resultat 1 till 14 av 14
    Entreprenör NiKeMaNs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    IT-tekniker / Marknadsförare / Månskensbonde

Är det bara jag som tittar på Gold Rush på Discovery? :)

Tror det var säsongens sista avsnitt idag...?

Parker fick ihop 1000oz...

Team Hoffman fick förra säsongen ihop 803oz om jag minns rätt? Och då körde dom med dubbla team osv osv.

Har Parker haft tur? Eller hur kommer detta sig?

Tony Beets som Parker hyrt marken av... Han har ju tagit provision av guldet hela tiden. Fick parker ihop 1000oz PLUS det han har gett bort till Beets? Och Plus det han betalade till Hoffman i början av säsongen för Little Blue och D10 bulldozern?

Som ni märker har jag några frågetecken som jag tycker dom missat att räta ut i TV.
    /// Niklas Johansson

Probably written from the best devices in the world.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    nov 2006
    Blir nog till att fråga manusförfattaren hur han tänkt!

Nåja. Skämt åsido, men jag har lite svårt för Reality Shows som ska vara så jäkla "på riktigt", men som så uppenbart är skriptat.
    Discovery är rätt bra på dessa!

.
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Jobb
    Offshore oljeplattformar
    Citat Ursprungligen postat av floppa08 Visa inlägg
    Blir nog till att fråga manusförfattaren hur han tänkt!

Nåja. Skämt åsido, men jag har lite svårt för Reality Shows som ska vara så jäkla "på riktigt", men som så uppenbart är skriptat.
    Discovery är rätt bra på dessa!

Bingo.... Jag har inte bara ”lite” svårt för sådant utan är närmast allergisk mot sådana program, som det dessutom går 50 på dussinet av numera.

En annan sak jag starkt ogillar är alla förbannade program där det alltid är megatidspress på allt, alltid ska röstas ut någon, bygga saker av prylar man ”råkar hitta” o s v....

Sen har vi de där ”dokumentärerna” om oljearbete i USA som man garvar ihjäl sig på när man ser hur de tjoar om säkerhet och sen jobbar som idioter med stenåldersprylar.

Iceroadtruckers, 4 snöflingor och ALLT är livsfarligt.....

Så nej, jag ser ytterst sällan på dessa serier/program, utan väljer då hellre andra dokumentärer (jag kanske är för gammal och tråkig, för mycket realist...) som t ex Nordsjöliv för att bara nämna en.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2003
    Som sagt du får fråga manusförfattaren, allt är mer eller mindre påhitt och folk går ju på det...
    Därmed inte sagt att det inte är underhållande, ibland kan det vara ganska kul att titta på en del utav dessa programmen.

AMG abuser
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Nc operatör
    Inte en tanke på att marken de utvinner trots allt KAN ha olika mycket densitet(guld) i backen?
    Det är givetvis skriptat, men om det vore lika mycket guld i backen överallt så kan vi starta gräva hemma på gårn direkt.
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

Bayerische Motoren Werke
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Designer
    Citat Ursprungligen postat av NiKeMaN Visa inlägg
    Tror det var säsongens sista avsnitt idag...?

Parker fick ihop 1000oz...

Team Hoffman fick förra säsongen ihop 803oz om jag minns rätt? Och då körde dom med dubbla team osv osv.

Har Parker haft tur? Eller hur kommer detta sig?

Tony Beets som Parker hyrt marken av... Han har ju tagit provision av guldet hela tiden. Fick parker ihop 1000oz PLUS det han har gett bort till Beets? Och Plus det han betalade till Hoffman i början av säsongen för Little Blue och D10 bulldozern?

Som ni märker har jag några frågetecken som jag tycker dom missat att räta ut i TV.
    Jag kikar också. Eller hade redan sett det som visades på svenska Discovery. Sjukt mycket bättre speakerröst på den versionen som går i amerikansk TV än "euroversionen".

Vet att det är scriptat men det skiter jag i. Sen är jag sjukligt intresserad av maskiner också, så mycket av nöjet för mig är att se en D10'a blada overburden Känns ändå inte lika tillgjort som Ice Road Truckers osv osv osv. Förutom när man får följa Hoffmans, speciellt nu senast i Sydamerika. Vilka lirare, måste bara vara tillgjort till tusen. Farsan där kanske man undrar om han verkligen skulle varit med? Men det är klart, bra TV var det

Jag antar du sett de tidigare säsongerna också?

Gällande Parker så tror jag 1000 oz var efter han betalat allt. Tex D10'an betalade han av rätt tidigt om jag inte minns fel och Tony fick ju sin del efter varje cleanout varefter han löste ut honom helt, alltså betalade resterande som en klumpsumma vad jag förstod? Tror även han hade en rätt bra omsättning på personalen, förmodligen inte världens bästa chef ...

Kan tipsa om en serie som heter Yukon Gold som känns mycket mer reality än Gold Rush. Samma upplägg, man får följa ett antal team. Sök på nätet. De har precis avslutat säsong 2.

Finns ju andra guldrelaterade program också. Bering Sea Gold och Jungle Gold. Dock inget jag fastnat för, känns på tok för tillgjort. Allra helst Jungle Gold, maken till dålig serie, helt i klass med Ice Road Truckers ...

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2008
    Haha jag älskar serien. Tycker faktiskt Gold Rush skiljer sig från de övriga Discoveryserierna. Första halvan av första säsongen är inte så bra men resten av serien är riktigt bra. Visst lite överdramatiskt ibland och så men det får man nog köpa. Riktigt intressant och jag följer den slaviskt . Nu är det dock slut på säsong 4 men jag tror och hoppas det kommer en ny säsong.

Jag har kollat lite på dom som fiskar krabba,black gold osv men tycker inte alls de är bra. Så ni som dissar allt på Discovery borde iaf ge Gold rush en chans.

Här är en bra youtubekanal om man inte har TV-kanalen eller vill ladda hem.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    Antar att ni också sätt när de vaskade på botten i Alaska med hemgjorda pråmar?

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg
    Bingo.... Jag har inte bara ”lite” svårt för sådant utan är närmast allergisk mot sådana program, som det dessutom går 50 på dussinet av numera.

En annan sak jag starkt ogillar är alla förbannade program där det alltid är megatidspress på allt, alltid ska röstas ut någon, bygga saker av prylar man ”råkar hitta” o s v....

Sen har vi de där ”dokumentärerna” om oljearbete i USA som man garvar ihjäl sig på när man ser hur de tjoar om säkerhet och sen jobbar som idioter med stenåldersprylar.

Så nej, jag ser ytterst sällan på dessa serier/program, utan väljer då hellre andra dokumentärer (jag kanske är för gammal och tråkig, för mycket realist...) som t ex Nordsjöliv för att bara nämna en.
    Du lever ju det actionliv vi vanliga råttor suktar efter, därav att du tycker det är tråkigt kanske?

Registered User BeastPowers avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2006
    Är det en slump att alla teams helt plötsligt har fina Volvo maskiner?

Bayerische Motoren Werke
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Designer
    Citat Ursprungligen postat av BeastPower Visa inlägg
    Är det en slump att alla teams helt plötsligt har fina Volvo maskiner?
    Nej ingen slump. Volvo sponsrar. Smart så länge det inte går sönder

Högvarvig
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2004
    Jobb
    entreprenör
    Gold rush kan man ju faktiskt titta på bara för maskinerna skull.
    Är inte så mycket för såna program annars.

Men Porter Ridge kan vara lite roligt att titta på.
    Mycket humor

Terry's Simple Math | Porter Ridge - YouTube
    I år firar jag 10 år på zatzy. Hela året!

Rikskrim
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Hoax Visa inlägg
    Gold rush kan man ju faktiskt titta på bara för maskinerna skull.
    Är inte så mycket för såna program annars.

Men Porter Ridge kan vara lite roligt att titta på.
    Mycket humor

Terry's Simple Math | Porter Ridge - YouTube
    Kan inte hålla mig - det där programmet är skapligt sjukt. Alltid undrat varför han ständigt går runt i bar överkropp...
    -=[bi-Turbo]=-

hej va de går ! sebbazs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jul 2006
    Citat Ursprungligen postat av KTL Visa inlägg

Och inte tala om hur många liv dom räddar i Alaskan Steelmen när dom svetsar fast ett vinkeljärn i en båt när det är en storm på väg. Jag innerligt skäms när jag tittar.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •