Bilsnack
Resultat 1 till 9 av 9
    Registered User
    Namn
    Fredrik B
    Reg.datum
    feb 2014

Sportig sedan/coupé max ~175k?

Hej!

Har ångrat mig lite om priset på bilen jag ska köpa, så jag slänger upp en ny tråd.

Har ägt en SAAB 9-3 tidigare på 210hk och vill gärna få några extra kusar under huven på nästa bil...

Jag är, som trådnamnet avslöjar, ute efter en sedan eller coupé med följande krav :
    *Max 175.000 kronor
    *Bra komfort och mycket utrustning
    *Skapligt sportig med bra acceleration
    *Inte äldre än '08
    *Hyfsat låga mil (7k kanske?)

Har kollat på bland annat:
    Cadillac CTS 3,6 - Verkar vara svårt med reservdelar
    Lexus IS250 - Lite klen motor
    Mercedez-Benz C350 - Finns väldigt få på blocket/bytbil

Jag är inte intresserad av exempelvis Focus RS, Impreza/Evo eller annan "ungdomsbil", utan jag vill ha en i liknande klass som de ovan.

Så har ni några förslag så får ni mer än gärna ge mig några, då jag har enorma problem att bestämma mig...

Zup Heenrys avatar
    Namn
    Henry A
    Reg.datum
    jul 2007
    Liiite över budget men kanske går att pruta lite:
    Annonsen kunde inte hittas | Blocket

Annonsen kunde inte hittas | Blocket
    1

Partisk Porschefantast Anders451s avatar
    Namn
    Anders H
    Reg.datum
    jan 2012
    Jobb
    Ambulanssjuksköterska
    Någon Audimodell kanske? Kanske A4 eller A5 med S-line paket och V6:a eller liknande? Diskret, snabbt och bra komfort.
    Cars, guitars and friends. Life is good!
    Mercedes-Benz Vito med blåljus på jobbet, Porsche 911 på fritiden

Registered User
    Namn
    Fredrik B
    Reg.datum
    feb 2014
    Tack för svaren!

3-serien tycker jag är lite tråkig utseendemässigt, den är väl trots det ett alternativ, dock kanske inte förstavalet.
    1-serien däremot är riktigt fin, det är faktiskt värt att ha med den i beräkningarna...

Audi har jag kollat på en del, men det känns som enda modellen jag är lite sugen på där är A5'an. Känner lite samma med A4 som med Bmw's 3-serie, lite tråkig.

Hur ser det ut med andra Mercedes-modeller? Jag är inte alls hemma på deras modellbeteckningar...

Push it too the Limit Maxads avatar
    Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Farsan har en E350 Diesel. Dem går riktigt bra. Har själv en Volvo S60 D5 med BSR och den går riktigt bra.
    Mercedes är väl finare till utseendet skulle jag själv tycka dock endast med AMG paketet resten ser ut som taxi enligt mig.
    Nu säger jag inte det här bara för att jag har en själv men jag hade valt S60 D5an. Både snabb och ekonomisk i samma paket. Snittar runt 0,6 blandad för mig och farten räcker gott och väl till vardag.
    Åk och provkör en hos Bilia eller nåt och kolla om du trivs med den.
    Push it to the Limit

Registered User
    Namn
    Fredrik B
    Reg.datum
    feb 2014
    Citat Ursprungligen postat av Maxad Visa inlägg
    Farsan har en E350 Diesel. Dem går riktigt bra. Har själv en Volvo S60 D5 med BSR och den går riktigt bra.
    Mercedes är väl finare till utseendet skulle jag själv tycka dock endast med AMG paketet resten ser ut som taxi enligt mig.
    Nu säger jag inte det här bara för att jag har en själv men jag hade valt S60 D5an. Både snabb och ekonomisk i samma paket. Snittar runt 0,6 blandad för mig och farten räcker gott och väl till vardag.
    Åk och provkör en hos Bilia eller nåt och kolla om du trivs med den.
    En E350 har jag kollat lite på, tycker den ser riktigt trevlig ut. Håller helt med om AMG-paketet, är nästan ett krav. Tyvärr är dom rättså dyra... Svårt att hitta någon runt 200k ännu svårare runt 175k.

S60 är dock inget alternativ. Det är en trevlig bil, helt klart. Men känner att den är för slö. Då kunde jag nästan lika gärna behållt min Saab.

Bränsleförbrukningen ser jag inte som någon större faktor i mitt bilköp, då det inte gör någon enorm skillnad på de få mil jag kör/år.

Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Fredrik, en D5 med Bsr eller polestar är inte slö Trust me Jag har kör jämnt med polarens Z4 3,0 den nya karossen och hängt med bilar som SL500 på autobahn och farsans kör jag 8or runt )
    Fast det bror på vad du vill ha för prestanda förstås men jämfört mot en E350 så är den inte slö.
    Push it to the Limit

Registered User
    Namn
    Fredrik B
    Reg.datum
    feb 2014
    Men kunde jag som sagt lika gärna behållt min Saab och bara köpt typ steg3-trim från BSR till den i såna fall. Jag är ute efter en bil som är snabb "från början". Inte en som man måste modifiera för att få upp farten med.

Namn
    Pedi S
    Reg.datum
    maj 2004
    Jobb
    Eget
    Då hade jag nog kikat på en Bmw 335. Ingen ut av dem du nämnde är särskilt snabba och tror inte uppfyller dina krav.
    Push it to the Limit

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •