Bilsnack
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 51
    Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Hänger inte med alls vad ni menar. Jag har kört nya GTin och Ren med våt 6 DSG, den är självklart bättre och växlar hårdare. Men DSG 7 tycker jag till vardags är klockren , mjuk som smör och växlar till 99% rätt när man använder paddlarna...

Eco boosted beaST gzeros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Hänger inte med alls vad ni menar. Jag har kört nya GTin och Ren med våt 6 DSG, den är självklart bättre och växlar hårdare. Men DSG 7 tycker jag till vardags är klockren , mjuk som smör och växlar till 99% rätt när man använder paddlarna...

Ja visst växlar dom fint när dom är nya. Men problemet med dessa lådor är att dom inte är direkt problemfria.

Jag skulle aldrig gå nära nått som är en dubbelkopplingslåda oavsett vad dom kallas.
    *varför gå när man kan köra*

Fia med knuff är för små barn....Turboknuff är för dom stora pojkarna =)

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av gzero Visa inlägg
    Ja visst växlar dom fint när dom är nya. Men problemet med dessa lådor är att dom inte är direkt problemfria.

Jag skulle aldrig gå nära nått som är en dubbelkopplingslåda oavsett vad dom kallas.
    , Man behöver inte var rädd för allt i världen. Miljoner bilar byggd , en del har problem. Man har försäkring, varför inte våga lite!

Dra i spaken känns lite 80-tal tyvärr idag tycker jag

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av mAbZ Visa inlägg
    Kanske du bör fråga Ferrari. Eller ta reda på fakta istället för att bara tycka.

Ferrari har up & downshifts på 60 ms. DSG har blixtsnabba uppshifts på 8 ms. Det är därför många tycker den är så bra.
    Men samtidigt kan downshifts ta för DSG så mycket som 600 ms - det är 0,6 sek och alltså 10 ggr långsammare än Ferrari.
    Så den jämförelsen var ett riktigt stolpskott
    Haha skoja om Ferrarin, har kört 458 och 430 och ja det är galet mkt snabbare.

Men att tracka ner på DSG7 är inte snällt! ;I, den gör sitt jobb j-ligt bra....

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    , Man behöver inte var rädd för allt i världen. Miljoner bilar byggd , en del har problem. Man har försäkring, varför inte våga lite!

Dra i spaken känns lite 80-tal tyvärr idag tycker jag

Haha hur naiv kan man bli eller du har bott under en sten dom senaste åren?

Vad gör man när försäkringen inte täcker? Och du tror inte att sånna här saker drar upp premierna? Jag menar även om man köper en ny bil vill jag inte ha strul med den.

Bilarna med problemlådorna har mer eller mindre 0 i andrahandsvärde.

Så att sitta och lovorda dsg då är man både okunnig och ute på jäkligt tunn is.

Och när det gäller auto eller manuell så har en bil man "kör" manuell inget annat. Auto är för pensionärer och folk som har svårt att få fötter och armar att sammarbeta.

See Four
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2002
    En kompis är inne på sin Tredje Passat Diesel 4x4 DSG alltrack nu senast och har inte haft ens ett hick, alla nya till 5-8.000mil

Däremot fick han renovera sin manuella 6växlade låda på Passaten innan de ovan Minns inte miltalet på den...

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Haha hur naiv kan man bli eller du har bott under en sten dom senaste åren?

Vad gör man när försäkringen inte täcker? Och du tror inte att sånna här saker drar upp premierna? Jag menar även om man köper en ny bil vill jag inte ha strul med den.

Bilarna med problemlådorna har mer eller mindre 0 i andrahandsvärde.

Så att sitta och lovorda dsg då är man både okunnig och ute på jäkligt tunn is.

Och när det gäller auto eller manuell så har en bil man "kör" manuell inget annat. Auto är för pensionärer och folk som har svårt att få fötter och armar att sammarbeta.
    , Inte alls naiv. Utan jag vet att "världens" största biltillverkare inte skulle sälja dessa DSG om de nu skulle vara så farlig. Det skulle aldrig gå runt. De finns en massa åtgärder gjorda på denna torrkopplings DSG som gjort att den funkar nu!

Fortsätt dra i spaken, i Forden din . Ska säga till Marcus nere i Monaco, att folk som kör med paddlar inte kan köra bil..

Blir bara irriterad på folk som tror de vet allt om DSG...

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    , Inte alls naiv. Utan jag vet att "världens" största biltillverkare inte skulle sälja dessa DSG om de nu skulle vara så farlig. Det skulle aldrig gå runt. De finns en massa åtgärder gjorda på denna torrkopplings DSG som gjort att den funkar nu!

Fortsätt dra i spaken, i din lilla raggar fård du . Ska säga till Marcus nere i Monaco, att folk som kör med paddlar inte kan köra bil..

Blir bara irriterad på folk som tror de vet allt om DSG...

Haha du e ju inte på riktigt?

Varför tror du att du får så dålig garanti på Vag bilar och att dom i största möjliga mån försöker skjuta över kostnaden på försäkringsbolag och köpare. Det är ju inte för att dom bygger sjukt bra bilar.

Jag har själv haft DSG med problem. Min föräldrar och ett par kompisar har oxså haft.... Med problem.

Att Vag dras med rejäla kvalitetsproblem är ju knappt någon hemlighet. Att säga nått annat då har man ingen koll eller bara generellt korkad.

Jag får hoppas att du faller in på det första. Man kan inte säga något om funktionen på en bil när den är helt ny. Då SKA den fungera. Problemet är att dom brukar strula lite väl tidigt. Jag menar en bil ska väll hålla mer än 10k mil eller är jag helt ute och cyklar?

Ja jag kör gärna runt i min lilla Ford.

Körglädje och 5 års garanti är aldrig fel

aka Shortlegs Mange249s avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2003
    Att det är problem med DSG generellt är inte diskutabelt, det är säkerställt sedan länge. Att VW inte håller med om detta är en annan sak.

Det är trevliga lådor, men som så många är inne på vill man inte sitta med en när garantin går ut.

Racing is a state of mind mAbZs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    datanörd
    Bra länk för dem som inte hänger med på vad som menas med DSG problem:

VW 02E DSG Gearbox DQ250 , DQ500 , DQ501

Registered User Ipiss avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2014
    Som nämns i länken ovan kan abs systemet få växellådan att inte växla upp som den ska etc. Så var det med min bil, vad värre är att kunskapen om detta inte fanns på "min" vag verkstad, hade bokad tid för att felsöka lådan och frågade om abs kunde störa växlingen men det avfärdades. Hursomhelst böt jag bakhjulslager själv och fick igång både abs och lådan, avbokade felsökningen.

Registered Driver Mr_Bigs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2011
    Haha du e ju inte på riktigt?

Varför tror du att du får så dålig garanti på Vag bilar och att dom i största möjliga mån försöker skjuta över kostnaden på försäkringsbolag och köpare. Det är ju inte för att dom bygger sjukt bra bilar.

Jag har själv haft DSG med problem. Min föräldrar och ett par kompisar har oxså haft.... Med problem.

Att Vag dras med rejäla kvalitetsproblem är ju knappt någon hemlighet. Att säga nått annat då har man ingen koll eller bara generellt korkad.

Jag får hoppas att du faller in på det första. Man kan inte säga något om funktionen på en bil när den är helt ny. Då SKA den fungera. Problemet är att dom brukar strula lite väl tidigt. Jag menar en bil ska väll hålla mer än 10k mil eller är jag helt ute och cyklar?

Ja jag kör gärna runt i min lilla Ford.

Körglädje och 5 års garanti är aldrig fel
    Kan man inte köpa till förlängd garanti på VW nu för tiden? Tror det kostar någon tusing men då får man 5 år. Kanske finns längre än så, det vet jag inte. Tyckte jag såg det när jag byggde en ny Golf R i VWs konfigurator för ett litet tag sedan.

Gällande DSG problem, ja dom finns. Här varit själv drabbad i min förra Mk5 Gti. Men alla biltillverkare har sina problem. T.o.m japanska som förr var bullet proof har sina problem. Sen, inget illa menat mot dig men en Ford är fan inte så mycket att hänga i julgranen

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    Kan man inte köpa till förlängd garanti på VW nu för tiden? Tror det kostar någon tusing men då får man 5 år. Kanske finns längre än så, det vet jag inte. Tyckte jag såg det när jag byggde en ny Golf R i VWs konfigurator för ett litet tag sedan.

Gällande DSG problem, ja dom finns. Här varit själv drabbad i min förra Mk5 Gti. Men alla biltillverkare har sina problem. T.o.m japanska som förr var bullet proof har sina problem. Sen, inget illa menat mot dig men en Ford är fan inte så mycket att hänga i julgranen
    Jo det e möjligt man kan men redan där känns det lite sådär.....blir bilen bättre eller sämre beroende på garantival? Nya bilar ska väll iaf hålla 10k mil?

Absolut att alla bilar har sina problem. Generellt kan man väll säga att alla dagens nya bilar har minst sagt tvivelaktig kvalitet men jag förstår oxså var det kommer ifrån. Man tjänar ju inga pengar om bilarna håller förlänge.

Hehe man ska inte prata illa om Ford. Allt är ju tycke och smak men enligt alla recensioner så har jag tydligen en jäkligt bra bil.

Slänger upp en liten bild =)

See Four
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    sep 2002
    haha, Top gear har väl favoriserat EuropaForden sedan första avsnittet Vare se det är en skåpbil eller eller liten konserv!!?

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av Stefan N Visa inlägg
    haha, Top gear har väl favoriserat EuropaForden sedan första avsnittet Vare se det är en skåpbil eller eller liten konserv!!?
    Du kan ta vilken tidning du vill och alla säger samma sak.
    Clion sågas för sin autolåda och Fiestan hyllas för körglädjen.

Dom flesta blir rätt förvånad när dom kör den. Skiljer 0,4sek runt kinnekulle mot en M135i så den är ju inte super slö heller.

Less is more kan inte va bättre beskrivande.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •