Bilsnack
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 51
    Registered Driver Mr_Bigs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2011
    Citat Ursprungligen postat av gzero Visa inlägg
    Du kan ta vilken tidning du vill och alla säger samma sak.
    Clion sågas för sin autolåda och Fiestan hyllas för körglädjen.

Dom flesta blir rätt förvånad när dom kör den. Skiljer 0,4sek runt kinnekulle mot en M135i så den är ju inte super slö heller.

Less is more kan inte va bättre beskrivande.
    ......men det är fortfarande en Ford....

Freude am Fahren infinitis avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    ...och en framhjulsdriven sådan...

Eco boosted beaST gzeros avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Big Visa inlägg
    haha jaa det måste jag ju hålla med om. Ford har dessvärre inget bra rykte. Ska jag va helt ärlig har jag aldrig gillat Ford innan heller.
    Ända tills jag provade St´n. Köpte faktiskt en vanlig Fiesta till sambon oxså. Dom har faktiskt ryckt upp sig rätt rejält. Framförallt är inredningen mycket bättre. Då är ändå Fiestan inne på slutrefrängen innan ny modell.

Men en annan sak som är ändå lite om vad tråden handlar om, rykte och dyl.

Här i Sverige har Volvo och Vag väldigt bra rykte. Nästan lite väll bra iaf om man ser till vad dom gör för bilar. Man kan ju undra om Vag ska lyckas hålla sitt goda rykte uppe.

Dom jag känner som har haft Vag säger aldrig mer en sån bil och jag får väll hålla med.

Men sen va det som jag sa innan. Nya bilar håller helt generellt rätt dålig kvalitet. Många som rostar fastän dom bara är 1-2 år. Motor och växellådeproblem innan 5år. I med att dom är så dyra så känns det inte så kul. Det kostar mer än det smakar.

Sen är jag kanske snål oxså. Betalar mina bilar cash så jag förväntar mig att när jag har sparat ihop till 300k då ska det fan fungera oxså.
    *varför gå när man kan köra*

Fia med knuff är för små barn....Turboknuff är för dom stora pojkarna =)

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av infiniti Visa inlägg
    ...och en framhjulsdriven sådan...

Aaa det håller inte längre. Man kan inte per automatik säga att en framhjulsdriven bil är kass. Dagens framhjulsdrivna bilar är faktiskt riktigt bra.

Visst föredrar man sladda runt korvkiosken då funkar dom inte så bra men till allt annat är det kanon =)

Freude am Fahren infinitis avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av gzero Visa inlägg
    Aaa det håller inte längre. Man kan inte per automatik säga att en framhjulsdriven bil är kass. Dagens framhjulsdrivna bilar är faktiskt riktigt bra.

Visst föredrar man sladda runt korvkiosken då funkar dom inte så bra men till allt annat är det kanon =)
    Nog för att mitt senaste inlägg var skrivet med en hel del ironi, men jag gillar helt enkelt hur en bakhjulsdriven bil uppför sig jämfört med en framhjulsdriven, och ja, att kunna och ha möjligheten att kasta ut baken litegrann med gasen är väl ett rimligt grundkrav om man ska köpa en roligare bil?

Det har inget med korvkiosker att göra.

Sorry för OT.

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Kan inte låta bli att notera att gzero nedvärderar VAG för den påstådda dåliga kvalitén, medan han påstår att Ford är så mycket bättre och drar fram ett test där man lovordar vägegenskaper och körglädje. Kvalité och köregenskaper är ju två helt vitt skilda saker som vi alla vet. Testet i fråga är dessutom brittiskt, och britterna har som vi alla vet alltid gillat europeiska Fordar oavsett vad.

Men nä, det är inget fel på Ford. Den som försöker påstå motsatsen (ingen ford på våran gård, blabla dylikt uttjatat skitprat) bevisar ju direkt för omvärlden att han inte vet vad han talar om. Största orsaken till att jag inte åker Focus nu är att det är (var?) så dåligt utbud på automatlåda. Jag har ju vuxit ur trampbilsåldern för många år sen. Gzero är tydligen fortfarande kvar.

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    Hur blev det här en Ford tråd?
    - Impossible isn´t a fact, it´s an opinion! -

- Funderingar kring Stambyten och Relining? - kontakta mig! -

Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2004
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av Perc Visa inlägg
    . Jag har ju vuxit ur trampbilsåldern för många år sen. Gzero är tydligen fortfarande kvar.
    Säger han som kör en skolåda som skulle få mig att hoppa ut för ett stup vilken dag som helst =) Hahah

Jag har provat DSG 2 gånger och haft 6 Vag bilar. Men det går dessvärre inte att äga halvnya Vag bilar. Ju nyare dom blev desto med strul hade man med dom.

Jag vet oxså att Ford inte har så bra kvalitet men jag bryr mig inte. Bilen är ny och har bra garanti. Dessvärre så är ju Vag så jäkla dyra att man inte har råd att köpa dom nya.

Vit med rosa nyans! OLINs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2005
    Köpte i förrgår en Passat 2.0 Diesel med DSG, Uttagen maj 2011.

Riktigt nice växellåda men som vissa påpekat är den seg på nerväxlingarna. Man får säga till med foten på riktigt att man ska växla ner jämfört med Bmw´n.

Har kört en 50 mil med bilen nu och är väldigt nöjd iaf, lite ovan med att motorn stängs av vid rödljusen bara

Imorgon ska den få smaka på släpkärra också, ska bli kul!

Holdingmonster win Krullerts avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2004
    Har den 8-växlade lådan i BMW dubbelkoppling? Har bara hört gott om den i tester men är intressant hur den fungerar efter några tusen mil.
    http://www.garaget.org/?car=42289
    oskar thorn says
    there is no disreplesmet for cubic in inches

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2002
    Citat Ursprungligen postat av Krullert Visa inlägg
    Har den 8-växlade lådan i BMW dubbelkoppling?
    Inte i dom vanliga bilarna, nej. Det är en konventionell ZF-automat.

Citat Ursprungligen postat av OLIN Visa inlägg
    Riktigt nice växellåda men som vissa påpekat är den seg på nerväxlingarna. Man får säga till med foten på riktigt att man ska växla ner jämfört med Bmw´n.
    Tja, det är ju en turbodiesel som ändå trivs bäst på låga varv, i en bil som inte har några sportiga ambitioner, så det är väl inte så konstigt att den är programmerad till att ligga och segdra. Antar att din BMW var bensinare?

Kvalité är inte fel!
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2002
    semirelaterad fråga:

Nån som kört DSG/S-tronic i köer ihop med adaptiv farthållare?

Fungerar det? dvs håller bilen avståndet själv om hastigheten både sjunker och ökar? dvs sköts växling per automatik som man tror det ska göras och lirar det ihop med farthållare/avståndsradar på ett bra sätt?
    - Impossible isn´t a fact, it´s an opinion! -

- Funderingar kring Stambyten och Relining? - kontakta mig! -

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2011
    Citat Ursprungligen postat av Cobolt Visa inlägg
    semirelaterad fråga:

Nån som kört DSG/S-tronic i köer ihop med adaptiv farthållare?

Fungerar det? dvs håller bilen avståndet själv om hastigheten både sjunker och ökar? dvs sköts växling per automatik som man tror det ska göras och lirar det ihop med farthållare/avståndsradar på ett bra sätt?
    Jag har en Golf -14 ihop med en 6 stegad DSG låda och adaptiv farthållare och jag tycker att det fungerar klockrent. Saktar bilen framför ner så saktar min bil också ner och växlar ner precis som man förväntar sig. Men om bilen framför bromsar in kraftigt, snabbare än min bil kan motorbromsa, då piper det till och det står "BROMSA" i färddatorn.

Jag har ännu inte prövat hur bilen beter sig vid ren krypkörning med farthållaren inkopplad, men jag har prövat att ligga ligga kvar på farthållaren igenom en rondell, från 90 till 20 igenom rondellen till 90 igen, och bilen följde bilen framför så snällt.

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Golfen jag kör bromsar med bromsarna så att säga, inte bara motorbroms?
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2011
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Järnet Visa inlägg
    Golfen jag kör bromsar med bromsarna så att säga, inte bara motorbroms?
    Nu har jag löst det.
    Farthållaren använder upp till 30 procent av bilens maximala bromskapacitet. Behövs det mer så varnar den föraren att själv trampa på bromsen.
    Front Scan, adaptiv farthållare med distansradar < Volkswagen-ordbok

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •