Bilsnack
Resultat 1 till 8 av 8
    Registered User Halvordssons avatar
    Namn
    Aldrich Ames
    Reg.datum
    aug 2005

Min mail blir kapad - vad göra?

Min mail blev kapad tidigare idag (XXXXXXXXX@hotmail.com) men jag lyckades på något vis ta mig in igen och byta lösenord till ett mer avancerat. Men nu är den kapad igen - vad göra?

Registered User
    Namn
    Dad
    Reg.datum
    feb 2004
    Jobb
    Mångsysslare
    Rensa datorn på virus eller annat skit, typ Malware...

Namn
    Aldrich Ames
    Reg.datum
    aug 2005
    Försökt på flera sätt men jag har ytterst begränsad kunskap om datorer så jag har kört något som heter Panda Cloud.
    Någonting är det för nu kan jag inte ens komma in på Outlook.com

Känns lagom kul detta...

EDIT: Varken jag eller mina vänner kommer in på amerikanska sidor som t.ex ebay, rockauto, speedhunters, outlook, etc.... Vi bor i västsverige/dalsland - har ni dessa problem ute i landet?
    Senast redigerat av Halvordsson den 2014-05-19 klockan 22:53.

C Coupe turbo
    Namn
    Thomas M
    Reg.datum
    aug 2001
    Jobb
    Byggare

Registered User BeastPowers avatar
    Namn
    Rickard A
    Reg.datum
    mar 2006
    Om du bytte lösenord och den är kapad igen - har du besökare på din dator ...

,,,,, .-.´____ glemmys avatar
    Namn
    Markus H
    Reg.datum
    jul 2004
    Jobb
    ingenjör
    Till Halvordsson: Det är inte troligt att någon faktiskt är inne på ditt konto och sänder mailen. Mer troligt är att någon via något kryphål fått tag på din kontaktlista och sedan skickas mail från ett helt annat ställe men utges för att vara från din adress.

What to Do if Your Email Account Gets Hijacked and Sends Out Spam | The Mac Security Blog

If your account was spoofed, they simply created an email that had fake details (usually the “From” or “Reply-to” address), and there is very little you can do to stop this. And what you can do is likely to be ineffective. In short, you’ll need to do the following:

Take the IP address from the email header
    Contact the ISP for that address
    Ask them to block it
    Detta har väl inte något med saken att göra?
    Jag kunde inte komma åt eBay igår, nu vet jag varför
    electric shock!! vadå tjock?!

Knäpp
    Namn
    Linus
    Reg.datum
    jul 2001
    Jobb
    jobb?
    Om det nu är någon som loggat in och bytt lösenord alt verkligen skickat mail från ditt konto så ta dig till en kompis och låna en annan dator och byt ditt lösenord, och kontakta någon som kan hjälpa dig rensa din dator alt installera om den.

Namn
    Aldrich Ames
    Reg.datum
    aug 2005
    Nu är allt uppklarat - jag vart ute för nätfiske av en som gjort en id-stöld på facebook. Och senil som jag är när det gäller folk jag träffat samt lite godtrogen så svarade jag på dennes frågor som jag nu i efterhand förstod hjälpte personen att ta sig in på mitt mailkonto då han hade fått fram svaret på en säkerhetsfråga som fanns vid bortglömt lösenord.
    Har nu bytt till ett säkrare lösen och vid bortglömt lösen skickas en kod till mitt mobilnummer - känns iaf något säkrare.

Både id-stölden och kapningen är polisanmäld - lär väll inte hända något men iaf för sakens skull.

2:a gången jag inte kom in på mailen igår då jag trodde att jag vart kapat igen var alltså pga telias problem de hade - olustigt sammanträffande dock!

Jag kan säga som så att de där som nätfiskar kan sin sak! För det är ju inte det första man tänker på när någon som enligt profilen bor i ens närhet och tar kontakt med en å påstår att vi setts och pratat på någon fest - det skulle ju lika gärna kunna varit sant för jag minns då inte alla människor jag pratar med om jag är ute på fest...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •