Bilsnack
Sidan 1 av 13 1234567811 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 188
    (o)(o) 2HOT4Us avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    aug 2004

Billig Quadrocopter för action cam?

skulle vara kul att testa min action cam med Quadrocopter
    behöver inget avancerat
    tips på några runt 1000:-?

så skulle jag vilja filma
    Senast redigerat av 2HOT4U den 2014-05-25 klockan 15:40.
    --:::Sent from my Computer using InternetExplorer:::--

Bass Racer! Kim Bs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Tror inte du hittar något som klarar det för 1000:-
    Extreme Fiestan 163.4dB
    FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
    SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 100 meter stål kan vara lagom ;)

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Lager- och distributionsansvarig på byggfirma.
    Finns billiga på eBay. Men max 1000kr blir svårt där med.
    AR Drone 2 0 MacGyver RC Kit 2 | eBay

Ska du dessutom filma som i filmsnutten så behöver du en handkontroll med skärm eller som en del har, en app till iPhone så har man telefonen som skärm. Då blir det ännu dyrare.
    Dyrt exempel DJI Phantom 2 Vision+ med inbyggd kamera Detta verkar vara enbart drönaren, utan kontroll.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2004
    Det brukar landa på 4000:- och uppåt om man bygger själv, kolla blocket efter en begagnad.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jan 2004
    Här är en tråd helt i min smak.

Funderat länge (ja, ett år typ), på om man skulle köpa någon quadkopter för just video/foto-möjligheterna.
    Klart man skulle kunna med en A.R Drone2, men risken är väl efter två dagar så kommer den ligga i garderoben, för videokvaliten är inget att ha.

Frågan är ju, med DJI Phantom FC40 (med kamera), för typ 4000;- håller måttet.
    DJI Phantom FC40 med kamera styrs via smartphone - Köp

Eller måste man kliva upp till det trippla (!), 12.000 :- för DJI Phantom 2 Vision+ .

Nu är ovan svenska priser, går o hitta ~1000 lappen billigare utomlands. Men det är ju alltid att rävspel om man får tullavgift på det eller ej.

Om vi återgår till FC40 med inbyggd kamera, orkar den/är det möjligt att montera på kameragyro och en GOpro om man i framtiden vill ha lite bättre kvalite ?
    Jag menar då att man använder den 'inbyggda' kameran för FPV, och GOpron på gyro som "filmkamera".
    Eller blir det för tungt ?

/Micke.

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    feb 2005
    Gissningsvis så kommer fc40´n bli relativt tung med en gimbal + gopro och batteritiden kommer dö ut ganska snart då den inte är byggt för den extra vikten.

Tänkte tipsa om att hålla utkik efter phantom 1:an men den verkar ju kosta minst lika mycket som V.2´orna gör. Helt sjuka priser på dom där..
    Här skulle det kunna stå något vettigt...

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2001
    Jobb
    IT-nörd
    Hur är Blade då?
    350QX finns både som BNF och RTF
    350 QX: Blade - #1 By Design

350QX2 Med 2axlad gyro + Gimbal
    350 QX2 AP Combo RTF with SAFE (BLH7900): Blade - #1 By Design

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    En Walkera då? Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking 

Bara att hänga på kameran och flyga.

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Det var en kille nu i Emmaboda som filmade för TV4 Sport med bl.a. en gopro som var gyroupphängd i en drönare. Denna drönare hade lysdioder på dess fyra ben. Två av benen lyste det grön från och de andra två rött. Dessutom hade han en inbyggd skärm i "fjärrkontrollen" (eller vad det nu kallas). Detta gjorde att han alltid såg vad han filmade och med gyrot så blev bilden helt stabil, trots att drönaren vinglade.
    Jag har även sett en del som har ett fäste för sin iPhone/iPod och via den ser vad som filmas. Verkar vara ett alternativ...

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    apr 2001
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Det var en kille nu i Emmaboda som filmade för TV4 Sport med bl.a. en gopro som var gyroupphängd i en drönare. Denna drönare hade lysdioder på dess fyra ben. Två av benen lyste det grön från och de andra två rött. Dessutom hade han en inbyggd skärm i "fjärrkontrollen" (eller vad det nu kallas). Detta gjorde att han alltid såg vad han filmade och med gyrot så blev bilden helt stabil, trots att drönaren vinglade.
    Jag har även sett en del som har ett fäste för sin iPhone/iPod och via den ser vad som filmas. Verkar vara ett alternativ...
    Jag en gimbal är nästan ett måste ifall man vill ha någorlunda stadig film.

Filmat utan gimbal

Här är filmat med gimbal, har dock inte ställt in den ordentligt än så det blir lite skakigt fortfarande

Skåning vad annars
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    jun 2004
    Jobb
    Diamanthåltagare
    Citat Ursprungligen postat av r_o_n Visa inlägg
    Var säkert Tommy på Filmteamet Norden - Musikvideos, reklamfilm och flygfilm som var där och filmade

15" Är manligt! Hampusds avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Chaufför
    Citat Ursprungligen postat av Peterlan Visa inlägg
    En Walkera då? Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking 

Bara att hänga på kameran och flyga.
    Walkeran blir dyrare i längden. Har haft flera som har försvunnit. Riktiga skitmaskiner som störs ut av Radiomaster, elledningar mm.

Jag anser att mest prisvärt är en DJI f450. Då du kan bygga vidare på den ramen utan problem. Större batterier, Andra motorer, Fler armar mm.
    Import - Service - Tuning av moderna USA-sportbilar. Vår specialitet är Ford Mustang 86-10
    -No Fear Motorsport Sweden-
    Lagledare för lag SYD. ;)

Smålänning r_o_ns avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    Citat Ursprungligen postat av MoPar66 Visa inlägg
    Var säkert Tommy på Filmteamet Norden - Musikvideos, reklamfilm och flygfilm som var där och filmade
    Det var han till höger på bilden som "körde" drönaren, Dennis "Räcket" Scherpen den till vänster är Tommy Ledberg, trevliga var de iaf...

Registered User
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    dec 2003
    Citat Ursprungligen postat av Hampusd Visa inlägg
    Walkeran blir dyrare i längden. Har haft flera som har försvunnit. Riktiga skitmaskiner som störs ut av Radiomaster, elledningar mm.

Jag anser att mest prisvärt är en DJI f450. Då du kan bygga vidare på den ramen utan problem. Större batterier, Andra motorer, Fler armar mm.
    Möjligt att Walkeran har såna problem, men det har Phantom också. Googla bara på DJi Phantom fly away... Ingen rolig läsning.

Det övriga du skriver håller jag med om till 100%. Har själv en HK-kopia på F450. Billigare än så kan man nog inte komma undan. Kostar nästan inget att laga om man går i backen heller. Pratar om kopian alltså.. Dock håller jag mig undan från Naza och kör APM i stället.
    Nazan är för dyr, och efter att ha sett kompisens hexa plötsligt flippa runt och gå i backen två gånger så undviker jag dom.

Snoball CCs avatar
    Namn
    Raderad
    Reg.datum
    okt 2001
    Jag håller med hampus men han har ju lurat in mig i detta träsk så haha.
    Men kört både DJI450 och nu har jag en DJI550 som är lite stabilare i luften och klarar lite mera vikt/flygtid när man ska filma

men dessa ligger inte på 1000kr så ingen nytta för TS tyvärr.
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •