Någon här som kör på UPS?
Bilsnack
Sidan 1 av 5 12345 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 67
    Registered User
    Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009

Någon här som kör på UPS?

UPS är såna jävla arslen. Någon här som kör på UPS? Förklara då gärna för mig varför ni satt i system att påstå att ni försökt leverera när ni inte har gjort det.

Vet inte hur många gånger det hänt, men nu var det dags igen. Fick ett sms från UPS att de skulle ha varit här i onsdags och försökt leverera. Varför de misslyckades vet jag inte, för jag var bevisligen hemma hela dagen (kontor hemma) plus att min mammalediga flickvän också var hemma.
    Idag ringde jag och undrade var paketet blivit av. Då skyllde de på att de försökt tre dagar i rad förra veckan. Av dessa dagar var jag hemma två, och tjejen var hemma alla tre.
    Tjejen i telefon frågade efter den gula lappen de lämnat i postlådan, men någon sådan finns förstås inte eftersom de helt enkelt givit fan i att åka hit över huvudtaget. Det här är ju satt i system, kunder utanför tätorterna är för jobbigt att åka till, bättre att de sätter sig i bilen och hämtar på terminalen.

Varenda gång är det samma sak, oavsett fraktbolag. Men UPS är fanimej värst.
    Citat Ursprungligen postat av hasses Visa inlägg
    Besinna Er Förstör i Europas fördel o västerlandets förtidiga grav

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Välj ett annat bolag om du har möjlighet till det. Tror inte det har så mycket med UPS att göra, det har mest med chauffören att göra. Har du fått en idiot som kör ditt område för UPS räkning så kommer det fortgå tills han byts ut. Vi har tidigare haft stora problem med Posten och UPS, bytte kontor och nu är problemen borta. Har även haft problem med DHL på en av våra adresser, men inte den andra.

Bara som ex. så var jag på väg hem för ett snabbt ärende. Utanför porten stod en DHL-chaufför. Jag frågade vem han skulle till, det visade sig att han skulle upp till en gammal tant som bodde högst upp i huset. Jag öppnade porten och släppte in honom, men han vände istället i porten varför jag ropade på honom och frågade om han inte skulle in?!, men han sa bara "ähh, har de inte skrivit koden får de skylla sig själva!".

Så mycket anstränger de sig ungefär.. Patetiskt!

Registered User
    Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    Problemet när man beställer grejer på nätet är ju att säljföretaget har avtal med en speditör.
    Och DHL är precis lika sämst. Posten endast marginellt bättre.

Sälsmugglare Maciej EVO VIs avatar
    Namn
    Maciej K
    Reg.datum
    apr 2001
    Haft exakt samma problem med posten, 7 av 7 paket de senaste två månaderna har jag fått hem en lapp att de har varit där dagen innan och försökt leverera. 6 av dessa 7 gånger har det varit folk hemma men ingen har ringt på. Ganska säker på att de skiter i att kolla om någon är hemma.

Har ringt posten och anmält detta men vet fan om det leder någonstans.

Registered User Gurres avatar
    Namn
    Gustaf S
    Reg.datum
    jun 2001
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Välj ett annat bolag om du har möjlighet till det. Tror inte det har så mycket med UPS att göra, det har mest med chauffören att göra. Har du fått en idiot som kör ditt område för UPS räkning så kommer det fortgå tills han byts ut. Vi har tidigare haft stora problem med Posten och UPS, bytte kontor och nu är problemen borta. Har även haft problem med DHL på en av våra adresser, men inte den andra.

Bara som ex. så var jag på väg hem för ett snabbt ärende. Utanför porten stod en DHL-chaufför. Jag frågade vem han skulle till, det visade sig att han skulle upp till en gammal tant som bodde högst upp i huset. Jag öppnade porten och släppte in honom, men han vände istället i porten varför jag ropade på honom och frågade om han inte skulle in?!, men han sa bara "ähh, har de inte skrivit koden får de skylla sig själva!".

Så mycket anstränger de sig ungefär.. Patetiskt!
    Fan tänk om en annan skulle sköta sitt jobb så där vilket jävla liv de skulle bli.

Jag har också varit med om flera gånger när de sagt att de försökt lämna men inte varit i närheten ens.

Registered User
    Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    Det finns i mina ögon två sätt att lösa problemet.

1) Streckkod på varje postlåda. Chauffören måste scanna koden för att bevisa att han varit där.
    2) Återbetalning vid försening. Som det är nu måste ju mottagaren gå till avsändaren och få denne att reklamera. Om det istället blev obligatoriskt att speditören blev ersättningskyldig gentemot mottagaren skulle nog fusket minska kraftigt.

Erat förtret Mitt nöje!
    Namn
    David S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Busschafför (beställnings trafik)
    där jag bor sköter dom sig faktist bra.

Dhl har t.o.m ringt mig en gång när dom åkte från flygplatsen som ligger 7minuters väg bort så hann hem och möta dom.

ups brukar iallfall svänga förbi och hitils har jag varje gång varit hemma.

men nu sista gånger jag beställde från tyskland via Dhl så var det mupp posten som lämnade ut paket och självklart kommer dom under den 1.5timmen som ingen var hemma. så skiten blev liggandes hela helgen.eftersom dom inte kunde köra dom där 2km till utlämningsstället och lägga dit olevererade saker. garanterat att dom var i krokarna och köra dessutom. fast posten är helt odugliga

schenker är dock dom överjävligaste att ta tid på sig. det går inte att skicka något med dom om man vill att det ska komma fram samma vecka. kan posta paketet på söndagen men aldrig varit med om att det går på 5dagar eller mindre =/

Small Car User JanneBs avatar
    Namn
    Janne B
    Reg.datum
    jun 2004
    Beställde en iPad. När jag kom hem en dag ligger paketet på marken utanför fastigheten där vem som helst kunnat norpa den.

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    Fingerpori (finlands kanske bästa dagstidningsstripp) är ofta skitbra men det är sällan den funkar på nåt annat språk än finska.

Den här passar så bra så jag gjorde mig besväret att översätta den.

imgur: the simple image sharer

Registered User
    Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    Idag dök UPS upp, fem dagar för sent. Samma kille som varit hos mig två gånger den senaste månaden, ändå hade han kört till fel hus tre gånger i rad, påstod han. Att huset han skulle försökt leverera vid har stått obebott sedan 70-talet visar ju ännu tydligare att han ljuger.

See Four
    Namn
    Stefan N
    Reg.datum
    sep 2002
    Här i 08 på landet sköter sig Posten ganska bra De kommer ju med de flesta speditörers paket, förutom DHL tror jag. De har tom. övriga posten med fram till dörren, det är service

Franskbilsfanatiker. typ. zoddris avatar
    Namn
    Jonas S
    Reg.datum
    aug 2002
    Jobb
    problemlösare, Phoenix Foundation
    "Postnord Logistik" som de bytt namn till här så kör med samma policy. Hänt 4 gånger att jag fått den lapp där det står att de försökt söka mig kl X dag Y och ja.. Då var jag ju faktiskt hemma.

Men de lär ju spara rätt så mycket pengar på att inte skicka chaufförerna på alla körningar de får betalt för att utföra.
    Citat Ursprungligen postat av irc.zatzy.com
    [17:28] <@Wernvall> Emperor2000 har du en rosa kitty tröjja jag kan låna ikväll??
    [17:29] <@Emperor2000> mja en röd

Registered User
    Namn
    Gunnar L
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av zoddri Visa inlägg
    "Postnord Logistik" som de bytt namn till här så kör med samma policy. Hänt 4 gånger att jag fått den lapp där det står att de försökt söka mig kl X dag Y och ja.. Då var jag ju faktiskt hemma.

Men de lär ju spara rätt så mycket pengar på att inte skicka chaufförerna på alla körningar de får betalt för att utföra.

UPS har tagit det ett steg till, de sparar in lapparna också.

Förargelseväckandekörstil Nisse Järnets avatar
    Namn
    Nisse J
    Reg.datum
    dec 2001
    Jobb
    IT/Digital Signage
    Hänt mig med DHL en gång bara som tur är, har övervakningskameror så det var lätt att gå tillbaka och kolla :P Dom på kundtjänsten verkade inte bry sig så himla mycket.

Har dock överlag bra erfarenhet av både Posten/Postnord, DHL, Bring och UPS i det stora hela vad gäller privatpaket hem till dörren.
    3:a USR 2007
    3:a Team Insane Racing 2007
    3:a Nattracet Cup 2008
    Finalist Nattracet Cup 2009
    4:a Norr vs Söder 2009
    http://www.pure-pf.com
    http://www.nordicmilitarytraining.se

1400 kubik Percs avatar
    Namn
    Christian R
    Reg.datum
    apr 2002
    SAL-Trans/SCM Logistik/Posten Logistik/Postnord Logistik eller vad dom nu råkar heta den här veckan försöker ta sig in på marknaden här i Finland också. Jag vill helst helt slippa ha med dem att göra, om jag kan.

Hederliga finska posten (Itella heter dom) har jag faktiskt bäst track record med även om det lär gå åt helvete nu när dom sparkar en massa chaufförer.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •