Förbifart Stockholm hotad? - Sidan 16
Bilsnack
Sidan 16 av 20 FörstaFörsta ... 691011121314151617181920 SistaSista
Resultat 226 till 240 av 295
    har haft blått namn.
    Namn
    Michel B
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av Sotam Visa inlägg
    Tanken har inte slagit dig att det kanske är just det som bidrog till att Reinfeldt och alliansen förlorade makten? Att Alliansen egentligen inte hade så mycket politiska förslag eller idéer själva utan mest fokuserade på att klanka ner på S och MP?

Och även om alliansen är lite mer samspelta så har du egentligen exakt samma situation där. En röst på Centern är en röst på Folkpartiets skolpolitik. En röst på Folkpartiets socialliberalism är en röst på Moderaternas skattepolitik, osv.
    Ska man vara saklig förlorade inte Alliansen någonting mot vänstern. De har inte blivit starkare, Alliansen förlorade makten pga invandringspolitiken, eftersom SD plockat det Alliansen förlorat.

Skillnaden mellan Alliansen och Vänstern är att det var rätt klart hur deras politik var. Med Sossarna hade man inte en aning. Centerns röst gav FPs skolpolitik. Att en röst på sossarna hade inneburit att Förbifart Sthlm skulle stå stilla och kosta ett par hundra miljoner extra var sossarna tydliga med att det inte skulle bli men har man en så tunn regering som Löfven har får man bita i det sura äpplet.

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Varför är det så viktigt att "skylla på någon"? Är det viktiga inte att förbifart Stockholm blir bästa möjliga lösning till bästa finansiering och pris? Är det inte det som debatten och diskussionerna borde handla om? Just nu är de flesta aktörer som är insatta eniga om att den föreslagna lösningen varken är bästa lösning eller budgetmässigt hållbar, ändå eldas denna oseriösa pajkastning på för att vinna billiga politiska poäng. Att det kommer bli en förbifart (av något slag) är väl ganska klart.

Här ska man också komma ihåg att övriga Sverige ska vara med och finansiera stockholmsbygget och varför ska lokala trafikproblem i Stockholm vara en riksangelägenhet? (jag vet, jag provocerar lite . Exempelvis, när skåningarna byggde Öresundsbron har jag för mig att de fick finansiera det själva.

Tanken har inte slagit dig att det kanske är just det som bidrog till att Reinfeldt och alliansen förlorade makten? Att Alliansen egentligen inte hade så mycket politiska förslag eller idéer själva utan mest fokuserade på att klanka ner på S och MP?

Och även om alliansen är lite mer samspelta så har du egentligen exakt samma situation där. En röst på Centern är en röst på Folkpartiets skolpolitik. En röst på Folkpartiets socialliberalism är en röst på Moderaternas skattepolitik, osv.
    Angående finansieringen - Den har alla utom MP varit överens om eller egentligen har MP inte klagat på det deras ideologi är ju emot vägar/bilar så alla kostnader som går dit tycker dom är fel så ALLA vägprojekt är onda. Det kostar nu mera pengar? hur kan det vara att ta reda på bästa/billigaste sättet. Och om det nu ska bli en förbifart oavsett så kostar det just nu ännu mera på detta sett? så nej dom har inget intresse av att hitta billigare lösning, MP försöker hitta minsta anledning att stoppa detta projekt med att starta omröstningar m.m.

Och om detta är ett lokalt problem så kan vi ju låta alla bönder m.fl. åka andra vägar runt sthlm (provocerar tbx ) och ta ut en jävla avgift för att åka genom. Det finns trängselskatter i sthlm som kunde bidra rätt friskt med finanserna till detta projekt men andra delar av landet ska visst få ta del av dessa pengar också

Öresundsbron finansieras medans vi skriver på zatzy.. har du inte åkt på den? dom tar en avgift sen hur ägarförhållandena set ut mellan staten/byggbolagen har jag ingen aning om men nån ligger ute med pengar såklart kallas lån sånna vi alla tar för att finansiera under en längre period när inte alla stålar finns direkt så man kan betala kontakt så att säga

Den dåvarande regeringen skötte sig väldigt bra med våra finanser och ekonomin är grunden/byggstenen i vårar samhälle hur man än vrider på det. Varför måste man hela tiden ändra och ha "nya" ideér. Men sant det kan vara därför Alliansen inte fick tillräckligt med röster. Men folk är sjukt kortsiktiga i sina tänk när det gäller regeringen.. Jag har alltid tyckt att S & M borde regera ihop eller komma överens bättre då skulle det bli som bäst tror jag. Så jäkla långt ifrån varandra är dom ju inte rätt många frågor vad det verkar nu låter man extrema småparter tom mindre än SD styra.. det är ju det absolut sämsta läget man kan ha.
    Facebook

Svensk Byggradio AB - När du behöver hyra eller köpa komradio

Registered User
    Namn
    MatoS
    Reg.datum
    sep 2003
    Citat Ursprungligen postat av CC Visa inlägg

Och om detta är ett lokalt problem så kan vi ju låta alla bönder m.fl. åka andra vägar runt sthlm (provocerar tbx ) och ta ut en jävla avgift för att åka genom. Det finns trängselskatter i sthlm som kunde bidra rätt friskt med finanserna till detta projekt men andra delar av landet ska visst få ta del av dessa pengar också

Öresundsbron finansieras medans vi skriver på zatzy.. har du inte åkt på den? dom tar en avgift sen hur ägarförhållandena set ut mellan staten/byggbolagen har jag ingen aning om men nån ligger ute med pengar såklart kallas lån sånna vi alla tar för att finansiera under en längre period när inte alla stålar finns direkt så man kan betala kontakt så .

Samtliga trängselskatter, plus nya trängselskatter på essingeleden, i 30-40 år ska gå till finansiering av förbifarten och då förutsätter beräkningarna att trafiken ska öka med 50% och att ingen utbyggnad av kollektivtrafik sker med trängselskatten, Därutöver ska staten in med 20% (räcker 10 mrd?). Notan för förbifarten ? 17 miljarder högre - DN.SE

Ja, det kostar mig minst 350 spänn varje gång jag kör de två milen ToR över öresundsbron. Inför en trängselskatt på 175 kr enkel resa genom förbifarten och låt övriga sverige slippa vara med och finansiera så blir jag nöjd
    *Volvo s60 T5 - 05 Autotech - såld*
    *Porsche 996 turbo - 02 - såld*
    Renault Megane RS - Autotech edition

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Samtliga trängselskatter, plus nya trängselskatter på essingeleden, i 30-40 år ska gå till finansiering av förbifarten och då förutsätter beräkningarna att trafiken ska öka med 50% och att ingen utbyggnad av kollektivtrafik sker med trängselskatten, Därutöver ska staten in med 20% (räcker 10 mrd?). Notan för förbifarten ? 17 miljarder högre - DN.SE

Ja, det kostar mig minst 350 spänn varje gång jag kör de två milen ToR över öresundsbron. Inför en trängselskatt på 175 kr enkel resa genom förbifarten och låt övriga sverige slippa vara med och finansiera så blir jag nöjd
    Nu ska jag avslöja något för dig... det är hör och häpna STATEN som är långivare till trafikverket genom riksgälden. Vart hamnar då räntan och vem styr räntan? Den kostnaden med räntepåslaget hamnar ju tillbaka i regeringens fickor.

Ta räntepengarna och som tickar in och bygg ut kollektivtrafiken med eller räcker inte dessa till då helt plötsligt. Detta kallar jag jäkligt missvisande information och det kommer från MP stor överraskning där.. Omsagt staten TJÄNAR i slutendan likt banker på denna ränta men när bankerna tar ut räntor och tjänar pengar är det fult. dubbelmoral någon?
    Facebook

Registered User
    Namn
    MatoS
    Reg.datum
    sep 2003
    Nu ska jag avslöja något för dig... det är hör och häpna STATEN som är långivare till trafikverket genom riksgälden. Vart hamnar då räntan och vem styr räntan? Den kostnaden med räntepåslaget hamnar ju tillbaka i regeringens fickor.

Ta räntepengarna och som tickar in och bygg ut kollektivtrafiken med eller räcker inte dessa till då helt plötsligt. Detta kallar jag jäkligt missvisande information och det kommer från MP stor överraskning där.. Omsagt staten TJÄNAR i slutendan likt banker på denna ränta men när bankerna tar ut räntor och tjänar pengar är det fult. dubbelmoral någon?
    Nähä!!?? Är det STATEN som är långivare? Vilken djup enorm kunskap du sitter på. Och staten har ju pengar som ligger på hög och skvalpar och bara väntar , eller hur? För staten behöver inte låna upp pengar? Och sen när är "regeringen" ansvarig för lokal kollektivtrafik? Det är kommunernas och landstingens uppgift

Beräkningarna kommer inte från Mp. De kommer från RUT. Googla lite och du kommer hitta mer kring det.
    *Volvo s60 T5 - 05 Autotech - såld*
    *Porsche 996 turbo - 02 - såld*
    Renault Megane RS - Autotech edition

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Nähä!!?? Är det STATEN som är långivare? Vilken djup enorm kunskap du sitter på. Och staten har ju pengar som ligger på hög och skvalpar och bara väntar , eller hur? För staten behöver inte låna upp pengar? Och sen när är "regeringen" ansvarig för lokal kollektivtrafik? Det är kommunernas och landstingens uppgift

Beräkningarna kommer inte från Mp. De kommer från RUT. Googla lite och du kommer hitta mer kring det.
    Vart påstår jag att regeringen ansvarar för kollektivtrafiken? Det är MP som drar paraleller till vart pengarna kan gå i artikeln du länkade till. Rätta killen i artikeln istället för att försöka rätta mig med googlefakta om RUT. (Jag har inte sagt något om att dom räknat fel eller ifrågasatt kostnaden stämmer säkert partierna är lika dåliga allihoppa på att utnyttja siffror hit o dit bara)

I Alliansen och Socialdemokraternas tidigare beräkningar så finns ju dessa pengar att låna ut. Vad hände direkt efter valnatten som gjorde att det inte fanns? Inget alls mer än att MP hamnade i en position som gav dem ett otroligt bra maktövertag över Socialdemokraterna. Och dom vill spendera dessa pengar på tex kollektivtrafiken vilket man kan tyda i artikeln du länkade till. Sen talar MP för att stockholmare inte vill ha denna förbifart! I den nyaste undersökningen så ville om jag minns rätt att det var en majoritet som ville det fast det var jämt.

Du måste väl endå hålla med om att det inte i grunden är en kostanadsfråga längre? Detta är politisk spel för galleriet där MP utövar sina 5% eller vad dom fick i röster på ett helt förkastligt sett som inte borde accepteras. Kanske inte deras fel att dom utpressar S i förhandlingsar. S kan ju helt enkelt inse att dom inte kan regera på dessa grunder och Stefan kan avgå. Just nu är ingen vinnare i detta spel bara förlorare tyvärr.
    Facebook

Zup Heenrys avatar
    Namn
    Henry A
    Reg.datum
    jul 2007
    Nu är ni lite elaka, visa lite medmänsklighet! Det är ju inte alltid lätt när man får käbbel med sina papper. Vägar kan ju går hursomhelst om man inte vet vad man pratar om.

1

VW nörd... Amazonass avatar
    Namn
    Patrik L
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    IT-Hora
    Mannen med koll levererar som vanligt (syftar på klippet ovan)

Det är lätt det svagaste regering vi haft och klientelet som sitter med i den är ju de flesta helt tappade. Kolla bara på kulturministern, gick med mp 3 dagar innan, måste ha in frågor från reportrarna innan intervju så hennes stab kan hjälpa henne. Sen har vi självaste Steffe som skämmer ut sig hela tiden, han saknar ju all pondus, kan inte föra sig internationellt över huvudtaget. Pinsamt helt enkelt!

Fan va jag hoppas på att Alliansen har stake nog att fälla budgeten ihop med SD utan att pk-media drar fram rasisitkortet.

Registered User robzters avatar
    Namn
    Robin E
    Reg.datum
    jul 2006
    denna dokusåpapolitiksföring borde vara olaglig. allianser, fulspel för gallerier osv. bättre vore om alla faktiskt stog och röstade för det dom stod för. då skulle faktiskt sverige funka. nu är dom bara maktkåta och röstar emot vad dom själva står för bara för att hålla makten.
    Senast redigerat av C.Dev den 2014-11-10 klockan 15:31. Anledning: OT
    Parabellum Racing
    RX-7 FD3S -93 singel turbo. Mazda RX-4 Drag car SH Engineering
    Fler sponsorer önskas :)

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av robzter Visa inlägg
    denna dokusåpapolitiksföring borde vara olaglig. allianser, fulspel för gallerier osv. bättre vore om alla faktiskt stog och röstade för det dom stod för. då skulle faktiskt sverige funka. nu är dom bara maktkåta och röstar emot vad dom själva står för bara för att hålla makten.
    OnTopic, ponera att man vill lägga ner projektet efter detta stopp, är det fullt möjligt från de rödgröna med tanke på att de fick till ett stopp eller behövs ett gemensamt beslut från de övriga partierna också? Samt hur ser situationen ut då, kommer man se efter andra alternativ till ringleder eller läggs allt detta på is på obestämd tid?
    Senast redigerat av C.Dev den 2014-11-10 klockan 15:31. Anledning: OT
    Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Racing is a state of mind mAbZs avatar
    Namn
    Martin B.
    Reg.datum
    maj 2005
    Jobb
    datanörd
    Än är inte allt förlorat!
    Alliansen tänker köra över regeringen

Alliansen och Sverigedemokraterna är enade mot den rödgröna regeringen.
    De tänker tvinga fram en återstart av Förbifart Stockholm och satsning på Bromma flygplats.
    – Det här är skattepengar som nu kastas i sjön helt i onödan, säger Lars Hjälmered (M), vice ordförande i trafikutskottet.
    Alliansen är enade med SD mot rödgröna | Nyheter | Aftonbladet

Namn
    Erik
    Reg.datum
    nov 2009
    Halleluja!

Kläm åt asen bara! Inte en dag för sent!

Alliansen vill se hårdare straff - DN.SE

Snoball CCs avatar
    Namn
    Carl Cardell
    Reg.datum
    okt 2001
    Spel för galleriet fortsätter S låter Alliansen & SD göra det som inte kan själva.. på det sättet håller dom goda relationer till MP men får endå igen förbifarten. Detta är ju rena rama Paradise Hotel/Big Brother grejen som dom håller på med iom dessa "taktiska" val. Tyvärr kostar dock detta massor av våra skattepengar när politiker håller på med detta.
    Facebook

Konsult
    Namn
    M F
    Reg.datum
    feb 2005
    Spel för galleriet fortsätter S låter Alliansen & SD göra det som inte kan själva.. på det sättet håller dom goda relationer till MP men får endå igen förbifarten. Detta är ju rena rama Paradise Hotel/Big Brother grejen som dom håller på med iom dessa "taktiska" val. Tyvärr kostar dock detta massor av våra skattepengar när politiker håller på med detta.
    Och vilka är det som håller på med den här typen av larv, jo Sossarna, som vanligt.

Man får införa IQ test för väljarna. Då slipper vi dessa problem i fortsättningen, för orsaken till problemen är dåligt pålästa väljare som påverkas av dåliga politiker som lovar högt och håller tunt.

Att inte kunna genomskåda dessa eller att trots detta, välja dessa personer att styra vårt land är ju skam på torra land.

Personligen har jag svårt att förstå hur man som Sosse eller miljökämpe kan välja att rösta på något av partierna som fick makten, speciellt med tanke på vilka personer som sitter vid rodren..

Då är man dåligt påläst eller bara korkad.

Titta på USA, ingenting har hänt på dom år Obama haft makten, han blev populistiskt vald men har ingen aning om hur politiken i Usa fungerar och har därför inte uträttat någonting.

Svenskarna håller på att göra samma sak, men som vanligt sträcker sig inte folks vett inte längre än deras egen uppfart eller näsa.

Politik i Sverige är som ishockey, folk håller på Leksand trots att dom är sämst!

Som svar på Scooties fråga, Rödgröna röran minus Sossarna vill ju inte bygga någon förbifart, som sagt läs på om Dennispaketet (det är en lång historia över massor av år), så om dom får som dom vill kommer inget hända under dom 4år dom sitter vid makten (precis som tidigare när dom va med och bestämde).

Sälj bilen och köp Häst!

Sjukt dryg jävel.
    Namn
    Tomas H
    Reg.datum
    okt 2005
    Citat Ursprungligen postat av SLEEPY Visa inlägg

Då är man dåligt påläst eller bara korkad.

Titta på USA, ingenting har hänt på dom år Obama haft makten, han blev populistiskt vald men har ingen aning om hur politiken i Usa fungerar och har därför inte uträttat någonting.
    Nu kan du ju anses vara lite av en besserwisser så jag tar nog dina ord med en nypa salt.

Everyone: Why is your car always breaking?

Me: Thats the German Engineering

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •